Pagina 3 van 5

Geplaatst: 15 apr 2007, 20:15
door Steven
ergens tegen de zomer aan dacht ik dat de eerste in dienst zouden komen

Geplaatst: 15 apr 2007, 20:17
door Wover
Waarschijnlijk de eerste op de IC-L dan, of moeten die stuurstanden apart nog eens een toelating krijgen daarvoor?

Geplaatst: 15 apr 2007, 20:29
door Steven
de eerste zouden de ic n en ic i worden zover ik gelezen heb

Geplaatst: 15 apr 2007, 21:00
door hein
Wat mij ook opviel gisteren was dat de trein vooral uit eerste klasse rijtuigen bestond waarvan drie gedeklasseerd met het cijfer 2 op de buitenkant hier een afbeelding als bewijs

Geplaatst: 15 apr 2007, 21:35
door Wover
En eronder staat "tijdelijk" ;).

Dit in afwachting van een nieuwe lichting 2e klasse rijtuigen, de huidige levering omvat rijtuigen eerste klasse.

Geplaatst: 15 apr 2007, 21:41
door steved
had gisteren ook zo'n tijdelijke 2de klasse op m'n IC Vilvoorde-Brussel. Wel leuk dat die bijna leeg was, amper 3 man onderaan :D, zou die gele lijn teveel mensen afschrikken?

gr, Steve

Geplaatst: 15 apr 2007, 22:06
door Dietrich
Ik denk dat de meeste, inclusief ik, uit gewoonte kijken naar de gele lijn en niet naar het getal.

Geplaatst: 15 apr 2007, 22:54
door hein
Wover schreef:En eronder staat "tijdelijk" ;).

Dit in afwachting van een nieuwe lichting 2e klasse rijtuigen, de huidige levering omvat rijtuigen eerste klasse.
ik had het gezien dat er tijdelijk opstaat; De samenstelling bestond uit 5 A rijtuigen 1 BD rijtuig.
Drie A rijtuigen hadden zo een 2de klasse sticker

Geplaatst: 15 apr 2007, 23:21
door willem
Dietrich schreef:Ik denk dat de meeste, inclusief ik, uit gewoonte kijken naar de gele lijn en niet naar het getal.
Inderdaad, ik ben zo ook al gefopt (net als het gros van de reizigers op het perron). Allemaal in het enige tweede-klasse rijtuig, gelukkig was het niet zo druk (1835 op 5/04)

Geplaatst: 16 apr 2007, 00:50
door Beesty
Steven schreef:de eerste zouden de ic n en ic i worden zover ik gelezen heb
Is men van plan de IC-G wanneer deze met M6 gereden wordt tijdens de zomer ofzo ook te voorzien van stuurstanden of gaat men met 2 locs blijven pendelen (wat toch wel zonde is)?

Geplaatst: 16 apr 2007, 01:00
door Steven
dat zal afhangen van het reeds beschikbaar zijn van deze rijtuigen he :-) dat zal men maar mondjesmaat kunnen doen he :-)

Geplaatst: 16 apr 2007, 08:57
door pietmol
Bart schreef:Klopt, in de zomer zouden er zelf meerdere stammen op de IC-G met M6'en worden.
Logisch ook zou ik zeggen, die trein zit steeds overvol, zelf in de winter en bij regenweer.
De geruchten doen zelf de ronde, dat vanaf december alle treinen op Oostende-Antwerpen met M6 rijtuigen zouden worden.

hopelijk wordt deze trein dan uitgerust met twee 27mux met snelkoppeling, zodat men deze trein in Brugge kan splitsen en men eindelijk ook eens een IC trein Antwerpen-Blankenberge krijgt.

Geplaatst: 16 apr 2007, 15:21
door pietje
klinkt logisch: een trein van Antwerpen Stad naar Antwerpen aan zee :lol: :lol:
of gaat Blankenberge toch nog niet van naam veranderen.

Geplaatst: 18 apr 2007, 00:50
door Bart
pietmol schreef:
Zodat men deze trein in Brugge kan splitsen en men eindelijk ook eens een IC trein Antwerpen-Blankenberge krijgt.
Die komt er. De ene zegt vanaf december 2007, de andere zegt vanaf december 2008.
Wie zal het zeggen....

Geplaatst: 18 apr 2007, 08:24
door FLV-FGSP
Bart schreef:
pietmol schreef:
Zodat men deze trein in Brugge kan splitsen en men eindelijk ook eens een IC trein Antwerpen-Blankenberge krijgt.
Die komt er. De ene zegt vanaf december 2007, de andere zegt vanaf december 2008.
Wie zal het zeggen....
Antwerpen-Blankenberge komt er zeker nog niet in december 2007.