Re: Botsing in Aarlen?
Geplaatst: 16 sep 2010, 18:49
Ik hoorde net op het journaal dat er 62 gewonden zijn, en de treinbestuurder wellicht verblind was door de zon.
Ik vind dat je op die manier redelijk onrespectvol de bestuurder gaat beschuldigen ... altijd makkelijk een bestuurder te veroordelen.Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
Treinbestuurders kunne ook liegen hoorDren schreef:Wil je daarmee nu zeggen dat treinbestuurders leugenaars zijn ?Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
Welk materieel er bij betrokken is dat is onmiddellijk te zien. En naar de oorzaak is het vaak ook niet lang zoeken. Die fameuze '94 pagina's tellende rapporten' zijn vaak in 2 zinnen samen te vatten.Fles schreef:Ja, het 94 pagina's tellende onderzoeksrapport komt vanavond nog online, nou goed?bobke schreef:Welk materieel is betrokken? Weet iemand al hoe het is kunnen gebeuren?
Denk je echt dat het allemaal zo simpel is? Hieronder de inleidende tekst van het veiligheidsrapport van ERA van 2010. Elk woord klopt.Hogersluys schreef:Welk materieel er bij betrokken is dat is onmiddellijk te zien. En naar de oorzaak is het vaak ook niet lang zoeken. Die fameuze '94 pagina's tellende rapporten' zijn vaak in 2 zinnen samen te vatten.Fles schreef:Ja, het 94 pagina's tellende onderzoeksrapport komt vanavond nog online, nou goed?bobke schreef:Welk materieel is betrokken? Weet iemand al hoe het is kunnen gebeuren?
Wacht dan maar twee jaar op de informatie aangezien dat zo lang duurt, ik stel me intussen toch gewoon rustig vragen.HLE 2302 schreef:Ik vind dat je op die manier redelijk onrespectvol de bestuurder gaat beschuldigen ... altijd makkelijk een bestuurder te veroordelen.Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
Als er pas een ongeval gebeurt en je was er zelf niet bij is het gewoon beter van informatie af te wachten vooraleer iemand met de vinger te wijzen.
Ik zie dat als gewoon twee treinen aan elkaar koppelen wat SNCF gevraagd heeft voor de 295. Ze hebben toch geen bestaande verbinding gedowngrade?Steven schreef:Sterk bezig SNCF, het zijn zij die eiste voor de stops als de NMBS de trein van Straatsburg wilde doortrekken naar Basel, bijgevolg kon de SNCF een van haar TER treinen afschaffen.sybic schreef:De Jean-Monnet 296 heeft vanmorgen blijkbaar enkel gereden tussen Arlon en Namur.
Ik wist overigens niet dat ze die net als de vauban ook al gedegradeerd hadden tot internationale stoptrein, sterk bezig NMPS.
Dren schreef:Wil je daarmee nu zeggen dat treinbestuurders leugenaars zijn ?Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
sybic schreef:Wacht dan maar twee jaar op de informatie aangezien dat zo lang duurt, ik stel me intussen toch gewoon rustig vragen.HLE 2302 schreef:Ik vind dat je op die manier redelijk onrespectvol de bestuurder gaat beschuldigen ... altijd makkelijk een bestuurder te veroordelen.Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
Als er pas een ongeval gebeurt en je was er zelf niet bij is het gewoon beter van informatie af te wachten vooraleer iemand met de vinger te wijzen.
Bijv. over zijn bewering van die verblinding door de zon..
Hij heeft minstens al de waarschuwing aangenomen (quitteren tweegeel) dat het volgende sein rood was. Hij kan zich dan nog hoogstens vergist hebben in de afstand van het rode sein door die verblinding maar dat gaat om enkele meters.
Dat was iets dat te verwachten was na de meldingen van het sein dat zomaar versprong vlak voor er een trein passeert.Jani schreef:Dren schreef:Wil je daarmee nu zeggen dat treinbestuurders leugenaars zijn ?Jani schreef:Hij kan natuurlijk altijd beweren dat het sein groen was.
Nee, dat wil ik zeker niet zeggen, maar ik heb toch al weet van minstens één na het geval Buizingen. Hij beweerde dat het sein twijfelachtig was, maar hij had er niet aan gedacht dat er ondertussen een permanente camera op dat sein gericht was ! Resultaat: niets te zien.
Deze bestuurder heeft geen dubbel geel gehad. De trein die uit Aarlen vertrok was kort daarvoor uit Luxemburg aangekomen, en keerde in Aarlen (eindstation). Zie mijn vorige post ivm het betrokken materieel.sybic schreef: Wacht dan maar twee jaar op de informatie aangezien dat zo lang duurt, ik stel me intussen toch gewoon rustig vragen.
Bijv. over zijn bewering van die verblinding door de zon..
Hij heeft minstens al de waarschuwing aangenomen (quitteren tweegeel) dat het volgende sein rood was. Hij kan zich dan nog hoogstens vergist hebben in de afstand van het rode sein door die verblinding maar dat gaat om enkele meters.
Ok stel 506 heeft geen tweegeel gehad maar ik dacht dat het de trein uit Luxemburg was die rood heeft overschreden en dit kan kloppen want om 6u 's avonds staat de zon kant Libramont t.o.v het station van Aarlen. Men kan dus op dat uur enkel verblind zijn als je vanuit Luxemburg komt.stefanic schreef:Het betreft:Darko schreef:het zijn idd stel 502 en 506 die betrokken zijn
506 (L-trein 5919 Arlon->Luxembourg), vertrekt uit Arlon (herbenutiging 5937 die om 17u53 toekomt in Arlon uit Luxembourg)
502+522 (L-trein 5888 Luxembourg->Libramont), komt net toe in Arlon