Pagina 3 van 3

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 14 mei 2010, 11:17
door davyickx
Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 14 mei 2010, 11:37
door Joris
Hallo,
davyickx schreef:
Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...
De 7103 of de 6406? Ik dacht dat die allen geen motor meer hadden...
Groeten,
Joris De Mol

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 14 mei 2010, 11:54
door Jérôme
Joris schreef:Hallo,
davyickx schreef:
Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...
De 7103 of de 6406? Ik dacht dat die allen geen motor meer hadden...
Groeten,
Joris De Mol
De Deutz locomotieven zijn er ook nog.
Alleen vrees ik dat ze niet meer bedrijfsvaardig zijn.

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 13 jun 2010, 17:47
door Sjakie
Dat heeft de NMBS weer mooi voor elkaar gekregen.
Echt wat je van een ''museumbewaarplaats'' verwacht. :evil:

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 01 aug 2010, 22:21
door Rétro
stefanic schreef:Dentheo die mensen zijn er wel (ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de enige van die 30000 collega's ben die daarover met de verantwoordelijke al gepraat heeft), maar er is momenteel geen wettelijk kader waarbinnen die mensen zich vrijwillig (laat staan betaald) mogen inzetten voor ons patrimonium. Ik wil al wel eens een vrije dag opgeven om in een museumsite te gaan helpen, maar wat als er iets gebeurd? Verzekering,... Ik denk dus aan een soort VZW binnen B-Holding waarbinnen je beschermd bent voor dergelijke activiteiten, die niet binnen je normale job bij NMBS vallen. Dit geldt trouwens ook voor vrijwillige inzet tijdens bv. een opendeur zoals 8 mei. Dergelijke activiteit blijft onder verantwoordelijkheid van B-Holding en ik kan daar zelfs niet vrijwillig gaan helpen, daar dit niet onder mijn normale (en dus verzekerde) NMBS-taken valt.
Dat zou inderdaad interessant zijn. Ik denk dat er wss wel her en der in het land genoeg geinteresseerden zouden zijn voor iets op vrijwillige basis binnen de nmbs.

Heb net even de foto's bekeken. Ben er jammer genoeg niet naar toe kunnen gaan. Er staat nogthans mooi matériaal genoeg. Welke van de op foto getoonde stomers zouden in 'theorie' nog terug rijvaardig gemaakt kunnen worden?

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 02 aug 2010, 18:25
door Shrek
Rétro schreef:Heb net even de foto's bekeken. Ben er jammer genoeg niet naar toe kunnen gaan. Er staat nogthans mooi matériaal genoeg. Welke van de op foto getoonde stomers zouden in 'theorie' nog terug rijvaardig gemaakt kunnen worden?
In theorie kan alles waarvan er plannen bestaan terug rijvaardig worden, allleen zal dat bij de ene goedkoper zijn dan bij de andere :wink:

Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010

Geplaatst: 03 aug 2010, 09:47
door dekooiker
De kritiek van het TSP in Op De Baan over het materieel vond ik beneden alle peil.
Alsof zij dan alles rijvaardig of op z'n minst in deftige staat hebben...de 4001 al eens bekeken?