Re: LEUVEN museumbewaarplaats 2010
Geplaatst: 14 mei 2010, 11:17
Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
De 7103 of de 6406? Ik dacht dat die allen geen motor meer hadden...davyickx schreef:Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
De Deutz locomotieven zijn er ook nog.Joris schreef:Hallo,De 7103 of de 6406? Ik dacht dat die allen geen motor meer hadden...davyickx schreef:Nou ja, er staat er wel een, maar of die nog rijvaardig is, is een andere vraag...Joris schreef:Er staat in Leuven geen dieselloc [...]
Groeten,
Joris De Mol
Dat zou inderdaad interessant zijn. Ik denk dat er wss wel her en der in het land genoeg geinteresseerden zouden zijn voor iets op vrijwillige basis binnen de nmbs.stefanic schreef:Dentheo die mensen zijn er wel (ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de enige van die 30000 collega's ben die daarover met de verantwoordelijke al gepraat heeft), maar er is momenteel geen wettelijk kader waarbinnen die mensen zich vrijwillig (laat staan betaald) mogen inzetten voor ons patrimonium. Ik wil al wel eens een vrije dag opgeven om in een museumsite te gaan helpen, maar wat als er iets gebeurd? Verzekering,... Ik denk dus aan een soort VZW binnen B-Holding waarbinnen je beschermd bent voor dergelijke activiteiten, die niet binnen je normale job bij NMBS vallen. Dit geldt trouwens ook voor vrijwillige inzet tijdens bv. een opendeur zoals 8 mei. Dergelijke activiteit blijft onder verantwoordelijkheid van B-Holding en ik kan daar zelfs niet vrijwillig gaan helpen, daar dit niet onder mijn normale (en dus verzekerde) NMBS-taken valt.
In theorie kan alles waarvan er plannen bestaan terug rijvaardig worden, allleen zal dat bij de ene goedkoper zijn dan bij de andereRétro schreef:Heb net even de foto's bekeken. Ben er jammer genoeg niet naar toe kunnen gaan. Er staat nogthans mooi matériaal genoeg. Welke van de op foto getoonde stomers zouden in 'theorie' nog terug rijvaardig gemaakt kunnen worden?