Pagina 3 van 8
Geplaatst: 17 jun 2006, 10:44
door FLV-FGSP
260689 schreef:Ik heb gehoord ben een bestuurder uit oostende dat ze er mee bezig zijn om de 13 toe te laten op het duitse net.
De vraag is alleen hoelang gaat dit duren.
Helaas is dat een gerucht. De NMBS heeft nooit een aanvraag bij het EBA (Eisenbahnbundesamt) gedaan. Ze zien op tegen de lange procedure en de hoge kosten. In 2002 is daar wel even sprake van geweest, toen dacht men aan 6 of 7 treinen Oostende - Aachen per dag. Helaas is dat plan door de ruzie rond de toelating van de ICE de kop omgedraaid.
Geplaatst: 17 jun 2006, 10:49
door paljas
Joepie!!! Met zn allen naar de zee!

Geplaatst: 17 jun 2006, 11:17
door Steven
FLV-FGSP schreef:260689 schreef:Ik heb gehoord ben een bestuurder uit oostende dat ze er mee bezig zijn om de 13 toe te laten op het duitse net.
De vraag is alleen hoelang gaat dit duren.
Helaas is dat een gerucht. De NMBS heeft nooit een aanvraag bij het EBA (Eisenbahnbundesamt) gedaan. Ze zien op tegen de lange procedure en de hoge kosten. In 2002 is daar wel even sprake van geweest, toen dacht men aan 6 of 7 treinen Oostende - Aachen per dag. Helaas is dat plan door de ruzie rond de toelating van de ICE de kop omgedraaid.
geruchten zijn er snel he

ik geloof de meeste er pas echt van als ik ze zwart op wit zie verschijnen

in de boeken
Geplaatst: 17 jun 2006, 23:51
door Trainspotterke
Frans kun je nog gemakkelijk van Waals onderscheiden, ze!
De walen spreken aan een wat rustiger tempo dan het patatipatata van de Fransen!
Je moet op TV maar eens vergelijken tussen de RTBF en France.
Geplaatst: 17 jun 2006, 23:53
door Trainspotterke
SIMPY.be schreef:Ik heb zo ook een mengel-westvlaam gekweekt. Na de grote vakantie ga ik terug "echt" Westouters klappn. Maar nu ik het een mengeling van Westouters, Kortrijks, Waregems en AN. Maar dat ligt aan het school natuurlijk.
Er bestaat trouwens al een Loppems woordenboek, hé!
Zeg, Steven, als je de IC A naar Oostende doet, luister je dan vaak mee via de radio wanneer je tussen Gent en Oostende rijdt?
Als je ietsje voor Brugge via de radio meeluistert, hoor je de mannen van Brugge op hun platst via de radio communiceren! Hilarisch!

Geplaatst: 18 jun 2006, 00:25
door SIMPY.be
Trainspotterke schreef:SIMPY.be schreef:Ik heb zo ook een mengel-westvlaam gekweekt. Na de grote vakantie ga ik terug "echt" Westouters klappn. Maar nu ik het een mengeling van Westouters, Kortrijks, Waregems en AN. Maar dat ligt aan het school natuurlijk.
Er bestaat trouwens al een Loppems woordenboek, hé!
1. Uw quote is niet echt gepast bij mijn bericht vind ik.
2. Wij hebben dat ook :p
3. Meer zelfs, Sterker (Janssen en Janssens

) We hebben zelfs een boek met alle typische spreekwoorden/zegswijzen en uitdrukkingen van onze streek.
Geplaatst: 18 jun 2006, 08:35
door OO-MSS
enig idee al van het materieel op de IC'T's deze zomer?...
Geplaatst: 18 jun 2006, 09:47
door SIMPY.be
Zoals vorig jaar zeker?
M5, M6, sprinters en varkensneuzen

Ik hoop dat ze dit jaar iets meer M6'en inzetten.
Geplaatst: 18 jun 2006, 11:51
door hein
ICT genk oostende zal wel terug I10 en zijn met 2m4 bd s zoals vorig jaar zeker
Geplaatst: 18 jun 2006, 12:18
door Wover
ICT Turnhout - Blankenberge was vorig jaar met een 25 en M4'en.
ICT Neerpelt - Blankenberge was vorig jaar met 3 of 4 41'ers.
Ik herinner mij wel nog dat in een ver verleden, 8 jaar geleden ofzo, de ICT Turnhout Blankenberge met M5'en was

Geplaatst: 19 jun 2006, 23:09
door timv
- De IC-T Turnhout - Blankenberge zal tijdens de weekdagen samengesteld zijn uit een elektrische locomotief reeks 21,22, 25 of 27 met gemoderniseerde M4-rijtuigen en tijdens het weekend zullen het BREAKS zijn.
- De IC-T Neerpelt - Blankenberge zal samengesteld zijn uit enkele MW41'ers van Stelplaats Hasselt & Stelplaats Merelbeke, meestal zal de samenstelling 5x gekoppelde MW41'ers zijn
- De IC-T Hasselt - Oostende via Aarschot zal samengesteld zijn uit M5-rijtuigen geduwd of getrokken door een 21'er of 27'er
- De 3 extra Toeristentreinen Hasselt - Blankenberge & Blankenberge - Hasselt die tijdens het weekend rijdend in Juli & Augstus zullen samengesteld zijn met een 21'er of 27'er & M6-rijtuigen
- De verlengde IC-treinen Genk - Blankenberge die tijdens de weekdagen rijden, zijn 21'ers of 27'ers + M6-rijtuigen, AM96 of BREAKS
Geplaatst: 29 jun 2006, 10:53
door Bert
Heeft er iemand een volledig overzicht?
Geplaatst: 29 jun 2006, 12:17
door Wover
Vorig jaar had iemand (poyaud denk ik?) een volledige tabel gegeven met alle ICT's met samenstelling en treinnummers dacht ik.
Geplaatst: 29 jun 2006, 18:44
door Bert
Die post heb ik opgeslagen:
Binnen 2 weken rijden de ICT treinen terug. Daar zitten altijd wel leuke samenstellingen tussen of stellen die je anders niet ziet in een regio. Hieronder de samenstellingen die ik vorig jaar gezien heb te Gent-Sint-Pieters tijdens de week, ik vermoed dat deze dit jaar ook wel zo zullen zijn.
ICT Antwerpen-Berchem - Knokke/Blankenberge: 2 AM75
ICT Brussel-Noord - Blankenberge: HLE 21/27 + 10M6
ICT Neerpelt - Blankenberge: 5 MW41
ICT Aarschot - Blankenberge: HLE 22/25 + 6M4
ICT Essen - Blankenberge: 2 AM75
ICT Schaarbeek - Blankenberge: onbekend
ICT Turnhout - Blankenberge: HLE 21/27 + 9M4
ICT Essen - De Panne: 4 AM86
IC J Luxemburg - Oostende: HLE 20 + 10M6
ICT Hasselt - Oostende: HLE 21/27 + 5M5
ICT Genk - Oostende: HLE 21/27 + 8I10 + 2M4m
Het waren dus niet alle ICT's,want vorig jaar reed er bv ook nog een trein via lijn 66 naar Charleroi en dus niet langs Gent
Zijn er daarvan geschrapt/bijgekomen?
Geplaatst: 29 jun 2006, 18:55
door Steven
de ict treinen rijden normaal ni allemaal te samen, daarmee wil ik zeggen dat er twee periodes zijn. je hebt de toeristen periode en de vakantie periode, die begin normaal volgende week als ik me niet vergis op de affiches zijn de treinen die dan NIET rijden te herkennen aan het driehoekje, de treinen voor de jaarlijkse vakantie zijn met een zonnetje (ben niet zeker van dit laatste symbool)