Pagina 3 van 4

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 25 jul 2010, 19:53
door Nils
jan_olieslagers schreef:Volgens whois is deze naam geregistreerd (via een of andere tussenpersoon) door Syntigo - die heette vroeger Bene-IT of zoiets.
Syntigo is een docheronderneming van de NMBS die instaat voor de exploitatie van het glasvezelnetwerk.

edit: even mijn typefouten er uit gehaald. :oops:

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 25 jul 2010, 19:57
door jan_olieslagers
Zelfs afgezien van de tikfouten heb je dat niet helemaal goed: de glasvezel is pas later naar Syntigo overgeheveld, dit is niet de "raison d'être" oftewel aanvankelijke doelstelling.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 02 sep 2010, 16:59
door dreuzel
Ik had in juni op nmbs europe een superdagretour gekocht, afgehaald bij de automaat in Antwerpen Centraal. Dat werkte allemaal prima.

Nu wou ik weer naar Nederland, maar blijkbaar kan ik met KBC-online niet meer betalen (er staan enkel de andere banken vermeld).

Zijn er nog die dit probleem ervaren hebben?

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 03 sep 2010, 16:49
door thomaslj
Inderdaad, KBC is toch een bank met veel cliënten, spijtig dat het via KBC niet meer kan.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 03 sep 2010, 17:35
door Trammist
Blijkbaar heeft de NMBS KBC 'ingeruild' voor Paribas-Fortis (positief voor mij)... Of het was 'einde contract', en niet verdergezet.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 04 sep 2010, 15:41
door thomaslj
Tis BNP Paribas Fortis (waarom hebben ze het gewoon ni BNPP genoemd? zucht..) maar er is toch een nieuw systeem waarbij op internet met Bancontact kan betaald worden, of is dat te vooruitstrevend voor de NMBS?

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 12 sep 2010, 15:47
door treinbruno
Als je op fortis klikt krijg je gewoon de standaard bancontact betaalpagina, dus waarschijnlijk lukt dat dan ook met een KBC kaart (nog niet uitgetest)

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 21 sep 2010, 20:19
door dreuzel
KBC staat er blijkbaar terug tussen. Mooie zaak, en moet ik binnenkort nog eens gebruik van maken. Ik kan de logica achter de balietoeslag nog wel ergens volgen maar ze moeten toch de mogelijkheid bieden op zijn minst simpele tickets op andere wijze te verkrijgen.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 21 sep 2010, 20:29
door kika
dreuzel schreef:KBC staat er blijkbaar terug tussen. Mooie zaak, en moet ik binnenkort nog eens gebruik van maken. Ik kan de logica achter de balietoeslag nog wel ergens volgen maar ze moeten toch de mogelijkheid bieden op zijn minst simpele tickets op andere wijze te verkrijgen.
Ik zou zelfs durven beweren dat op zijn minst tickets, niet alleen de simpele, op een andere, simpele, wijze te verkrijgen moeten zijn.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 22 sep 2010, 19:25
door thomaslj
Maar als ge uw aankoop buitenshuis doet dan moet ge die digipas meesleuren, niet?

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 22 sep 2010, 19:39
door dentheo
Riskeert ge ook met creditkaart aankoop .... laatst grote verbazing en rennen door het huis, na bestelling Eurostar....

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 23 sep 2010, 19:21
door thomaslj
dentheo schreef:Riskeert ge ook met creditkaart aankoop .... laatst grote verbazing en rennen door het huis, na bestelling Eurostar....
Heb net hetzelfde meegemaakt toen dat systeem juist nieuw was & als ge een paar minuten te lang zoekt vervalt die sessie & wordt de betaling & de bestelling geannuleerd. Daarna laat ge uw kaart bij uw computer liggen & staat ge in de winkel zonder kaart. Vicieuze cirkel :)

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 26 okt 2010, 11:45
door kika
En vandaag weer 'n hoop

Code: Selecteer alles

[Serverconnection] Tijdens het zoeken is er een fout opgetreden door een technisch probleem.
[Server] Tijdens het zoeken is er een fout opgetreden door een technisch probleem.
Lekker bezig.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 02 apr 2012, 20:21
door Trammist
Verdomme, ik wil een h/t-kaartje Antwerpen-Schiphol (niet om het vliegtuig te nemen!) kopen op b-europe.com, geeft 'm een foutmelding bij het betalen (gelukkig vòòr het uitvoeren van de verrichting). Bel naar het contact center staat er dan, weliswaar was ik nét te laat om daarheen te telefoneren en bovendien kost dat 30 cent/minuut :evil: .

Ik ga het morgen nog eens opnieuw proberen (heb het ticket woensdag nodig), en anders ga ik een ander uitstapje maken. Ik ga géén boete betalen omdat hun materiaal niet werkt.

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Geplaatst: 03 apr 2012, 10:53
door Trammist
Ik heb mijn ticket zonet kunnen kopen. Oef. :)