Pagina 3 van 6

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 21:12
door deadlock
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat samenwerken is dan :?

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 24 dec 2008, 20:18
door Sander
deadlock schreef:En waarom zou dat een achteruitgang zijn?
Samenwerken over de ruggen van reizigers ja. Een Nederlandse en een Belgische conducteur/TBG weten altijd nog meer als twee Nederlandse of twee Belgen. Basiskennis van het spoorwegnet, ervaring etc.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 24 dec 2008, 20:35
door treinbruno
hoe minder ze controleren, hoe beter :)
kan ik met een internationaal kaartje naar roosendaal nog eens binnen de 2 maand :D

net 4 treinen met TCV kaartjes genomen zonder controle :P

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 24 dec 2008, 23:06
door Sander
Hoef je die dan niet af te stempelen voor je aan je reis begint? Zoiets lijkt me anders nogal fraudegevoelig....

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 24 dec 2008, 23:22
door AlexNL
Een internationaal treinkaartje kun je niet afstempelen: als je ze uit de NL kaartautomaat haalt, zijn ze iets hoger dan de reguliere kaartjes (en passen ze dus niet in de stempelautomaat), als je ze aan het loket in NL of BE koopt, zijn ze zo groot als een boarding pass van een vliegtuig. Je hoeft ook geen datum erop te schrijven (zoals bij de Go Pass wel is).

Ze zijn twee maanden geldig (m.u.v. het superdagretour)... pas wanneer je gecontroleerd (en gestempeld) wordt kun je het niet langer gebruiken.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 27 dec 2008, 10:00
door deadlock
Sander schreef:Samenwerken over de ruggen van reizigers ja. Een Nederlandse en een Belgische conducteur/TBG weten altijd nog meer als twee Nederlandse of twee Belgen. Basiskennis van het spoorwegnet, ervaring etc.
Mwoah, ik snap je reservering ertegen wel, maar de opleidingen zijn heel gedegen. Net als dat de Duitse conducteur die op de Jan Kiepura (Nachttrein van Kopenhagen naar Amsterdam) ook weet op welke treinen er overgestapt kan worden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam, zullen deze conducteurs dat ook moeten weten.

Als de Belgische TBG in Nederland solitair mag opereren op een internationale trein (daar reken ik de stoptrein St. Niklaas-Roosendaal niet onder ;)) dan lijkt het me dat hij zijn volledige bevoegdheidspapieren heeft voor het Nederlandse net en dat vind ik een vooruitgang ten opzichte van de oude situatie.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 27 dec 2008, 12:37
door Steven
een ander net echt tot in de puntjes kennen is heel lastig, je kan al die zaken niet van buiten kennen, daarvoor dient dan bij ons ook die Ibis, naar ik weet kan dit niet voorzien worden van ALLE NS info, gewoon omdat NS met een ander systeem werkt. Omgekeerd hetzelfde. Er zijn voldoende nmbs TBG die hun eigen net nog onvoldoende kennen (wat ergens te begrijpen is wegens een te veel aan info), laat dus staan dat ze een ander net echt volledig tot in de puntjes kennen. Je moet soms een beetje realist blijven.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 27 dec 2008, 12:43
door treinbruno
krijgen de hollanders dan een IBIS en de belgen een railpocket?

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 28 dec 2008, 14:09
door OO-MSS
Rijden de Nederlandse TBG's die de ICB+ doen. enkel en uitsluitend op deze verbinding of doen ze ook andere lijnen in Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 28 dec 2008, 22:56
door treinbruno
normaal zijn dat er van NS HISPEED dus die doen enkel internationale verbindingen...
thalys is met eigenconducteur, en ICE wordt door den duits gedaan

dus dat zal waarschijnlijk de enige trein zijn :wink:

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 29 dec 2008, 15:24
door Sander
Nee hoor, personeel van NS Hispeed doet zowel de Benelux, als de ICE en Berlijn-treinen.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 30 dec 2008, 22:07
door Bartjedj
Niet alle ICB+ worden door NS-TB's gedaan. Er zijn ook nog Belgische TB's.

BDJ

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 01 jan 2009, 13:08
door Speedy
Bartjedj schreef:Niet alle ICB+ worden door NS-TB's gedaan. Er zijn ook nog Belgische TB's.

BDJ
Verhouding is ong. 1/3 Belgen. (depot Antwerpen C)

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 01 jan 2009, 13:12
door 260689
Depot I ANT (Antwerpen-Centraal) treinbegeleiders: mogen sinds 14 december GEEN benelux treinen doen, is beslissing van brussel resultaat = brussel belt permanentie Antwerpen voor TBG's op beneluxtreinen te doen maar ze houden daar voet bij stuk brussel zegt neen dus blijft het neen en dat ze hun plan trekken.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 01 jan 2009, 16:19
door rvdborgt
260689 schreef:Depot I ANT (Antwerpen-Centraal) treinbegeleiders: mogen sinds 14 december GEEN benelux treinen doen, is beslissing van brussel resultaat = brussel belt permanentie Antwerpen voor TBG's op beneluxtreinen te doen maar ze houden daar voet bij stuk brussel zegt neen dus blijft het neen en dat ze hun plan trekken.
Zijn er hierdoor al treinen uitgevallen?

Groetjes,
Rian