Pagina 3 van 5

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 04 sep 2008, 23:33
door Bartjedj
De Voith Maxima bevindt zich momenteel in de dieselwerkplaats van Schaarbeek.
Betrouwbare bron.

BDJ

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 05 sep 2008, 19:12
door HLE 2302
die betrouwbare bron klopt :P

ik vind hem er best wel goed uitzien
maar ieder z'n eigen mening he ...


greetz 2302

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 05 sep 2008, 20:38
door gysev
Die bron is al wat verouderd (uitgedroogd???). Maxima staat sinds deze morgen in Ath.

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 06 sep 2008, 21:49
door Bartjedj
Tussen de 4de september en gisteren kan die loc al heel wat gereden hebben. Bron is niet uitgedroogd, het bericht is verouderd :wink:

BDJ

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 17:25
door Presario
Even een oud topic uit de dieperik halen.

De Voith Maxima is opnieuw in het land! Deze is afgeleverd aan Crossrail.
@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4586567
http://www.railpassion.org/actua.html

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 19:33
door nmbsgek
Gisteren heb ik de lok gefotografeert in Bundel Luchtbal (Antwerpen). De foto's kan je bekijken op mijn fotosite.

www.flickr.com/photos/maartenschoubben

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 20:19
door Tim
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 21:39
door rail s
Tim schreef:
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
En waarom geen TRAXX'en op deze route?

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:02
door trainfreak
rail s schreef:
Tim schreef:
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
En waarom geen TRAXX'en op deze route?
Traxx'en voor crossrail? :?
Wa voor zin heeft da?
Met een traxx zie ik nog geen trein naar Polen rijden.
De Maxima daarentegen wel, als zal het niet voor direct zijn.

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:03
door HLE 2302
rail s schreef:
Tim schreef:
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
En waarom geen TRAXX'en op deze route?
Dan moeten alle bestuurders van crossrail kennis van E-tractie bezitten, dat is dus bovenop de type opleiding nog een opleiding bij ...
Dat zal wel de doorslag gegeven hebben denk ik.

Of zijn er toch mensen men kennis E-tractie ?

Greetz 2302.

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:08
door Shrek
trainfreak schreef: Traxx'en voor crossrail? :?
Wa voor zin heeft da?
Dat zal op termijn zeker nog komen hoor :wink:
Maar in ieder geval goed dat ze nu iets hebben om die vieze 66ers te vervangen :)

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:08
door Tim
De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding :wink:

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:19
door rail s
HLE 2302 schreef:Of zijn er toch mensen men kennis E-tractie ?
trainfreak schreef:Traxx'en voor crossrail? :?
Wa voor zin heeft da?
Met een traxx zie ik nog geen trein naar Polen rijden.
De Maxima daarentegen wel, als zal het niet voor direct zijn.
Crossrail heeft minstens 20 TRAXX'en en zet deze nu al in tussen Duitsland en Italië.
En wat heeft Polen hiermee te maken? Crossrail heeft toch helemaal geen licentie voor Polen en de maxima is toch ook nog niet goedgekeurd voor dat land??
Tim schreef:De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding :wink:
Hoe doen jullie dat dan in pakweg Italië of Duitsland? Ik geloof dat Crossrail slecht 1 rangeerlok heeft in Zwitserland...

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:21
door Joris
Hallo,
Het gebrek aan een last-mile operator is inderdaad het grote probleem van Cross-Rail om met e-loks te rijden.
En het probleem is wie voor last-mile operator wil spelen... Rail Feeding? Die hebben geen locs die in ons land mogen rijden... En bij B-Cargo kan men moeilijk gaan aankloppen.
Zijn die Voith Maxima niet vooral om in Aachen wat sneller en gemakkelijker naar boven te geraken?
Groeten,
Joris De Mol

Re: Voith Maxima in België!

Geplaatst: 03 jan 2010, 22:23
door Joris
Hallo,
rail s schreef:
Tim schreef:De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding :wink:
Hoe doen jullie dat dan in pakweg Italië of Duitsland? Ik geloof dat Crossrail slecht 1 rangeerlok heeft in Zwitserland...
In die landen zijn er dacht ik wel last mile operators. Daarenboven staan in Zwitserland heel wat aansluitingen onder draad.
CrossRail heeft dacht ik 2 Traxx locs die ook naar België mogen. Of zijn dat er meer?
De Traxxen zijn trouwens in Polen al toegelaten. Zie hin inzet op de Berlin-Warschau Express, en PKP Cargo heeft er dacht ik ook in dienst.
Groeten,
Joris De Mol