M6 Stuurstandrijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Re: M6 Stuurstandrijtuigen

Bericht door Trainspotterke »

Bartjedj schreef: BDx is een stuurrijtuig.
Alle combinaties waar een 'x' in voorkomt, is een stuurrijtuig, maar bij M6-rijtuigen komen DBX'en niet voor, hé, Bart! :wink: Aangezien het stuurrijtuig geen bagageafdeling heeft, zijn er enkel maar M6 BX-rijtuigen.
Wover

Bericht door Wover »

Een beetje off topic, maar daarstraks zag ik in de werkplaats in Mechelen enkele M6'en staan die een (eerste?) onderhoud kregen. Blijkbaar krijgen we binnekort M6'en met rode draaistellen te zien ;).
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Xavier, niet te moeilijk hé :twisted: :mrgreen:
Al heb je wel gelijk.

Rode draaistellen komen wel meer voor. Nieuwe exemplaren zien vaak rood, maar blijven dat meestal niet lang.

BDJ
Robin

Bericht door Robin »

Wover schreef:Een beetje off topic, maar daarstraks zag ik in de werkplaats in Mechelen enkele M6'en staan die een (eerste?) onderhoud kregen. Blijkbaar krijgen we binnekort M6'en met rode draaistellen te zien ;).
in de AR staat ook een stuurstandrijtuig :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Robin schreef:
Wover schreef:Een beetje off topic, maar daarstraks zag ik in de werkplaats in Mechelen enkele M6'en staan die een (eerste?) onderhoud kregen. Blijkbaar krijgen we binnekort M6'en met rode draaistellen te zien ;).
In de wat? :)
Robin

Bericht door Robin »

Wover schreef:
Robin schreef:
In de wat? :)
in google maps: 51.017264, 4.491799
poyaud

Bericht door poyaud »

M6 en komen vroeger binnen dan gepland (normaal zijn de eerste voorzien voor december 2008)

Blijkbaar zijn er een pak M6 rijtuigen die veel op de verbinding Antwerpen-C - Charleroi hebben gereden en daardoor al een zeer hoge kilometerstand hebben.
Eerste 7 rijtuigen hebben ondertussen al een tussentijdse revisie gehad.

Geen idee waarom die stuurstanden al in de CW staan , (opleiding , onderzoek, ... ??)
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

poyaud schreef:M6 en komen vroeger binnen dan gepland (normaal zijn de eerste voorzien voor december 2008)

Blijkbaar zijn er een pak M6 rijtuigen die veel op de verbinding Antwerpen-C - Charleroi hebben gereden en daardoor al een zeer hoge kilometerstand hebben.
Eerste 7 rijtuigen hebben ondertussen al een tussentijdse revisie gehad.

Geen idee waarom die stuurstanden al in de CW staan , (opleiding , onderzoek, ... ??)
hoeveel km zijn er nodig voor tussentijdse revisie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De IC-N en IC-I waren indertijd de eerste verbinding die ver-M6-d werd. Dus de M6'en daar zullen waarschijnlijk al wat meer km's hebben dan de anderen.
Al zijn er al veel rijtuigen ondertussen van verbinding veranderd, dus de standen lopen niet meer zo uit elkaar (buiten dan wat de leeftijd betreft).

BDJ
Robin

Bericht door Robin »

65043 Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Zijn deze eigenlijk in juiste volgorde uitgekomen?
Is dus het 43ste stuurstandrijtuig?

BDJ
msts.be

Bericht door msts.be »

Dit stuurrijtuig heeft al schade opgelopen !? Stickering (zie naar de cijfers 2) om zeep net zoals de SIV.. Dat is toch wel snel dat die al een interventie nodig hebben.. :roll:
Steven

Bericht door Steven »

de SIV lijkt me niet beschadigd maar gedemonteerd. De stekker hangt gewoon op zijn plaats lijkt mij.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

en de IC's van Blankenberge/knokke naar Tongeren dan ?
normaal zijn dat toch meer kilometers dan antwerpen - chaleroi ?

of vergis ik me ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
260689

Bericht door 260689 »

HLE 2302 schreef:en de IC's van Blankenberge/knokke naar Tongeren dan ?
normaal zijn dat toch meer kilometers dan antwerpen - chaleroi ?

of vergis ik me ?

greetz 2302
de eerste treinen die met M6 begonnen te rijden was op Antwerpen - Chalala dus die hebben meer kilometers dan de rijtuigen die nu op de IC-E rijden enzo alhoewel deze rijtuigen veel worden gemixt en daardoor messchien niet meer zo een groot verschil hebben
Plaats reactie