Pagina 3 van 4
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 08:53
door tt44ta46
Wat een paradox, bij de M4m zoveel mogelijk capaciteit bewaren terwijl men bij de M5m naar 2+1 in tweede klasse bovenverdiep gaat...
Straks heeft zo'n stel maar evenveel capaciteit als een normaal stel...
(Om maar te zwijgen van die stang op ooghoogte, zien die ingenieurs dan NIETS?)
Greetz
Sven
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 15:15
door rail s
tt44ta46 schreef:Wat een paradox, bij de M4m zoveel mogelijk capaciteit bewaren terwijl men bij de M5m naar 2+1 in tweede klasse bovenverdiep gaat...
Straks heeft zo'n stel maar evenveel capaciteit als een normaal stel...
(Om maar te zwijgen van die stang op ooghoogte, zien die ingenieurs dan NIETS?)
Greetz
Sven

De stang zat in de weg hé

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 18:39
door Bartjedj
Haal ze dan weg
BDJ
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 19:29
door rail s
Bartjedj schreef:Haal ze dan weg
BDJ
Als iedereen de rest van de week met een hamer naar het werk gaat heb je dat probleem niet meer...

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 19:43
door treinbruno
als iedereen nu eens zijn bureaustoel meeneemt in de trein en heel het interieur eruit sloopt

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 22:10
door LML
Dietrich schreef:Ik denk dat men bij de modernisering van de M4 er bewust heeft voor gekozen de capaciteit zo groot mogelijk te houden teneinde deze in de zetten in P-treinen, terwijl I11 dan weer geschikt is voor IC'S.
Dat zal wel een reden zijn, en dan hebben ze gelijk ook. Maar zet dan die M4'en effectief in op P-treinen en I10- en I11-rijtuigen in IC-treinen. En niet omgekeerd...
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 22:12
door LML
treinbruno schreef:als iedereen nu eens zijn bureaustoel meeneemt in de trein en heel het interieur eruit sloopt

Bureaustoelen met of zonder wieltjes? Mèt lijkt me best wel spannend in een trein...

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 18 mar 2009, 22:46
door rail s
LML schreef:treinbruno schreef:als iedereen nu eens zijn bureaustoel meeneemt in de trein en heel het interieur eruit sloopt

Bureaustoelen met of zonder wieltjes? Mèt lijkt me best wel spannend in een trein...

Met natuurlijk

ter bevordering van het sociaal contact

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 07:31
door Dietrich
LML schreef:Dietrich schreef:Ik denk dat men bij de modernisering van de M4 er bewust heeft voor gekozen de capaciteit zo groot mogelijk te houden teneinde deze in de zetten in P-treinen, terwijl I11 dan weer geschikt is voor IC'S.
Dat zal wel een reden zijn, en dan hebben ze gelijk ook. Maar zet dan die M4'en effectief in op P-treinen en I10- en I11-rijtuigen in IC-treinen. En niet omgekeerd...
Nochtans in mijn streek rijden veel P-treinen met M4 of M5, terwijl I11 hier helemaal niet voorkomt.

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 08:52
door Steven
Er is zover ik weet maar op twee verbindingen (IC) dat men nog M4 gebruikt
IC schaarbeek moeskroen
IC luik quievrian
verder kan je de M4 op de IR Leuven Mechelen Gent Kortrijk vinden en Kortrijk oostende.
ALLE andere treinen waar M4 in voorkomt zijn P treinen en laat me zeggen dat er dat een hele hoop zijn, kijk maar eens rond als je langs schaarbeek komt of Vorst (beide vormingen zijn goed te zien vanuit de trein, de eerste als je van Leuven komt en de tweede als je van Gent komt)
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 09:49
door LML
Dan blijft mijn opmerking nog steeds identiek zoals hierboven (in geval er weer totaal buiten de kwestie wordt gezeverd...):
I11-rijtuigen zetten ze in IC's in. Maar wat doen die I10-rijtuigen in P-treinen? M4 is toch veel beter qua doorstroming (dubbele deuren)...?
De IC's Luik-Quiévrain en Schaarbeek-Moeskroen verdienen toch I10'en i.p.v. M4'en? En dat ze die M4'en van die IC-diensten gebruiken voor P-treinen...
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 10:09
door Steven
Die IC Luik Quievrian doen ze nu ook deels met breaks, minderheid van die treinen gaat naar M4.
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 16:06
door Bert
Steven schreef:Er is zover ik weet maar op twee verbindingen (IC) dat men nog M4 gebruikt
IC schaarbeek moeskroen
IC luik quievrian
verder kan je de M4 op de IR Leuven Mechelen Gent Kortrijk vinden en Kortrijk oostende.
ALLE andere treinen waar M4 in voorkomt zijn P treinen en laat me zeggen dat er dat een hele hoop zijn, kijk maar eens rond als je langs schaarbeek komt of Vorst (beide vormingen zijn goed te zien vanuit de trein, de eerste als je van Leuven komt en de tweede als je van Gent komt)
Kortrijk-Oostende is ook een IC verbinding, geen IR.

Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 18:10
door HLE 2302
Bert schreef:Steven schreef:Er is zover ik weet maar op twee verbindingen (IC) dat men nog M4 gebruikt
IC schaarbeek moeskroen
IC luik quievrian
verder kan je de M4 op de IR Leuven Mechelen Gent Kortrijk vinden en Kortrijk oostende.
ALLE andere treinen waar M4 in voorkomt zijn P treinen en laat me zeggen dat er dat een hele hoop zijn, kijk maar eens rond als je langs schaarbeek komt of Vorst (beide vormingen zijn goed te zien vanuit de trein, de eerste als je van Leuven komt en de tweede als je van Gent komt)
Kortrijk-Oostende is ook een IC verbinding, geen IR.

en ook verduidelijken dat het niet ieder uur M4 is, normaal is dat over andere uur dat de M4 die van leuven komt doorrijd naar oostende
greetz 2302
Re: Het meest favoriete (gehate) rijtuig is er nu ook..
Geplaatst: 19 mar 2009, 19:38
door treinbruno
op de ICc antwerpen-kortrijk tijdens het weekend zit er om de 4 uur ook een ram met M4 tussen (die die maar tot kortrijk rijdt)