idd met de aanleg van de HSL zijn de afrit en oprit richting antwerpen afgebroken waar deze nog in mijn gps staan
dichstbijzijnde is sintjob wat al een eind verderop is
Shrek schreef:ze gaan daar in de komende jaren een nieuwe op-en afrit bouwen, vlak bij het station. Maar at zal natuurlijk nog wel even duren
Ja, dat wordt de "ring" van Brecht. Het eerste deel van die ring staat er al: het viaduct boven de HSL-sporen net ten noorden van het station. Dit eindigt nu abrupt bij de rijbaan van de E19. Voor de rest van de ring moeten nog de nodige procedures doorlopen worden en goedkeuringen worden verleend door de diverse instanties.
Juni komt nu wel heel dichtbij, maar nog geen woord gehoord van de kant van de NMBS over een mogelijke start van de verbinding naar Noorderkempen.
Het zal dus wel weer niets worden.
wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden, dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
Steven schreef:wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden, dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
voor die ene trein naar brecht moet er toch geen hele dienstregeling gemaakt worden?
of zijn ze dan echt zo kortzichtig
Steven schreef:wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden,
Liever iets eerder, de elfjes hebben nogal last van de warmte...
Steven schreef:dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
Steven schreef:wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden, dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
Voor zover ik weet heeft "de lijn" dat station een knooppunt gemaakt voor leerlingenvervoer in onze regio, dus liefst starten op 1 september....
tja op 1 september is de zomerdienst nog grotendeels van toepassing, dat wil zeggen nog redelijk wat ICT treinen, ook vanuit antwerpen. vrees er voor dat er dan genoeg volk is om ook nog ineens die trein naar brecht er bij te nemen, zal nu al wringen worden denk ik om een normaal ICT aanbod te geven.
1) de Traxxen gaan inderdaad vanaf augustus rijden (bijkomend tractiematerieel nodig voor de Benelux, wegens geleidelijke buitendienststelling van de stuurstanden). Maar deze gaan rijden over de gewone lijn 12!
2) De Traxxen voor Noorderkempen moeten over lijn 4, en de homologatie is zeker niet in orde voor augustus (laat staan dus voor midden juni), hoewel we het zeer graag anders hadden gezien. Qua planning durven zelfs wij geen verwachtte startdatum meer geven, hoewel ons (Reizigers Nationaal)dat zeer regelmatig gevraagd wordt door onze parlementariers.
Rijden via klassiek seinsysteem gaat niet omdat dergelijke installatie nu eenmaal niet hop naast het spoor te zetten is. Daar hadden ze dan maar vroeger aan moeten denken zul je zeggen. Dit was in principe niet nodig omdat verwacht werd dat de homologatie wel sneller zou gaan.
Rijden zonder seinsysteem op L4 is helemaal uit den boze, zelfs als enkel die ene pendel Noorderkempen-Antwerpen over die lijn rijdt. Uiteindelijk gaat veiligheid voor alles!
Dat is een klaar en duidelijke uitleg !
Ik heb dus ook altijd gezegd dat men nooit in juni zou gaan rijden naar Noorderkempen.
Het eerste bericht in deze topic klopt dus helemaal niet.
stefanic schreef:1) de Traxxen gaan inderdaad vanaf augustus rijden (bijkomend tractiematerieel nodig voor de Benelux, wegens geleidelijke buitendienststelling van de stuurstanden). Maar deze gaan rijden over de gewone lijn 12!
Zijn er dan tekenen dat de Traxxen eindelijk toegelaten zullen worden? Zo langzamerhand begrijpt niemand nog waarom dat zo tergend lang moet duren.