Pagina 3 van 3
					
				Re: 7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen
				Geplaatst: 14 sep 2008, 18:16
				door Steven
				voor het internationaal verkeer geniet elke spoorwegbediende het volgende voordeel per jaar.
2 tickets HST als volgt te verdelen
of 2 x Thalys
of 1 x thalys en 1 x eurostar
of 2 x eurostar.
de mogelijkheid tot gebruik van deze tickets is beperkt in de zin van dat er ook maar een bepaald % van deze tickets per trein mogen aanwezig zijn. Net zoals bij andere tariefformules dus.
			 
			
					
				Re: 7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen
				Geplaatst: 14 sep 2008, 18:54
				door Robin
				Steven schreef:
de mogelijkheid tot gebruik van deze tickets is beperkt in de zin van dat er ook maar een bepaald % van deze tickets per trein mogen aanwezig zijn. Net zoals bij andere tariefformules dus.
inderdaad, in dit geval de eerste en laatste trein, of ergens op de middag maar zeker niet de voorlaatste of die ervoor  

 
			 
			
					
				Re: 7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen
				Geplaatst: 14 sep 2008, 18:59
				door Steven
				Robin schreef:Steven schreef:
de mogelijkheid tot gebruik van deze tickets is beperkt in de zin van dat er ook maar een bepaald % van deze tickets per trein mogen aanwezig zijn. Net zoals bij andere tariefformules dus.
inderdaad, in dit geval de eerste en laatste trein, of ergens op de middag maar zeker niet de voorlaatste of die ervoor  

 
ooh de tweede van de dag gaat zeker, maar het hangt vooral af wanneer je gaat tickets kopen, gewoon zien dat je dat op de eerst mogelijke dag doet dat deze ter beschikking komen op de markt (drie maand voor vertrek dus)
 
			 
			
					
				Re: 7 miljoen euro voor halflege Thalystreinen
				Geplaatst: 19 sep 2008, 23:19
				door wrpint
				Fles schreef:Patrick schreef:Typisch voorbeeld van dorpspolitiek zeker? "Ik wil een HST-aansluiting!"
Dat zou goed kunnen. Dat is ook de reden dat er een ICE stopt in Montabaur, bijvoorbeeld. Je ziet die verhalen meer, ook in Belgie zullen er verschillende voorbeelden zijn..
 
DB schrapt nu vaak ritten tussen Montabaur en Wiesbaden om zo deze verbinding  onpopulair te maken en nadien af te schaffen.
Reportage: 
http://www.swr.de/laendersache-rp/topth ... index.html