Pagina 3 van 5

Geplaatst: 28 mar 2006, 17:05
door Steven
dat doodlopend spoor heeft amper 2 meter recht spoor de rest ligt gebogen :-)

Geplaatst: 28 mar 2006, 17:49
door Jules
Het is idd dezelfde stootblok als met de ICE. Het is een voorziene uitwijking voor die dienst.

Geplaatst: 28 mar 2006, 17:53
door Mark7758
Kijgen ze punten hoe dicht ze op het stootblok kunnen parkeren? :twisted:

Geplaatst: 28 mar 2006, 19:55
door Bart
Jochen schreef:
ICE3-Mann schreef:
Komaan jong, reageert ies serieus! Zijde gij nen volwassen mens? Zo'n dingen zijn altijd erg, of da nu om 'n stel/loc gaat da gij nie kunt verdragen, der is altijd enen die serieuze miserie heeft door zo'n voorval...
Idd Jochen dat vergeten ze hier blijkbaar :roll: .
Het niveau gaat hier de laatste tijd ferm naar beneden....
Ga 2622 nog gelijk moeten geven.

Geplaatst: 28 mar 2006, 20:22
door e49memling
Mark7758 schreef:Kijgen ze punten hoe dicht ze op het stootblok kunnen parkeren? :twisted:
DEGENE ZONDER FOUTEN WERPE DE EERSTE STEEN :x :x :x :x

Geplaatst: 28 mar 2006, 21:05
door Mark7758
In Nederland hadden we ook een paar spoortjes waar je met regelmaat een sprinter het stootjuk zag verbouwen. Daar was het ook regelmatig prijs.
De sprinter hadden wat kuren met remmen soms.
En geloof me iedereen maakt fouten.
(Geheel station spanningsloos, alle seinen gedoofd. Mijn fout. Moet kunnen zeggen we dan. :oops: Zolang er geen gewonden of schade ontstaat mogen we blij zijn.)

Geplaatst: 28 mar 2006, 23:52
door Wover
kunnen ze geen remsysteem zoals bij achtbanen gebruiken voor op doodlopende sporen?

Dus op de trein zit int midden een platte staaf, die gekneld wordt tussen twee dicht bij elkaar gelegen staven op het spoor, waardoor de trein zal stoppen.

Heel effectief, en zonder elektronische dingen etc :p

Natuurlijk zal het enkel effect hebben bij snelheden tot 50kph, als er zo'n strook van 10m ofzo is...

Geplaatst: 29 mar 2006, 00:12
door Steven
besef je over welke grote verschillen je hier spreekt? a de inwerken krachten, die hun onstaan hebben door de vele zwaardere massa die je tracht te stoppen, bij een achtbaan worden er zo al meerdere gebruikt om het geheel af te remmen, hoe zou je dit dan aanpakken bij een trein :(

Geplaatst: 29 mar 2006, 00:38
door Shrek
volgens mij stelt zon remmetje niets voor tegen de duizenden kilowatts power die een thalys heeft :P

Geplaatst: 29 mar 2006, 20:05
door Wover
bwa, ik blijf erbij dat dat kan werken bij snelheden van 40kph en zo'n strook van 20m :P

Geplaatst: 29 mar 2006, 21:08
door Mark7758
Keep dreaming. :lol:

Geplaatst: 29 mar 2006, 21:32
door Transalp
en de krokodillen ???

Geplaatst: 29 mar 2006, 22:11
door Wover
Transalp schreef:en de krokodillen ???
wat ermee?

het systeem zou enkel in werking treden vanaf het moment dat de TB daar op een knop voor drukt ofzo.

ik denk anders niet dat het aangenaam moet zijn bij persoonsongevallen.

Geplaatst: 29 mar 2006, 22:15
door 1607
btw een achtbaantreintje weegt ook al gauw 8 a 9 ton. misschien wel niks in vergelijking met een trein maar dit systeem van remmen is wel 1 van de beste ter wereld. het best is natuurlijk nog met een magnetisch veld he. zoals de dalton terror in walibi. van 105 naar 0 in een 10 meter.
btw ik ben ook een pretparkfreak. alles op een spoor kan mij boeien. :wink:

Geplaatst: 30 mar 2006, 00:20
door Steven
achtbaan 8-9 ton
de IC A weegt er op zijn maximim 625 ton
wat een kracht moet je ontwikkelen om die 625 ton aan 40 per uur tot stilstand te krijgen en dan moet ge voldoende elementen zetten om de trein in zijn geheel af te remmen he