Pagina 3 van 3

Re: Treinen zonder airco

Geplaatst: 23 jun 2026, 19:00
door trainfan03
Vanaf morgen worden er 100 treinen per dag afgeschaft omwille van de hitte, als ik het goed zie gaat het qua S-treinen om MR86s (Sprinter/Duikbril/Minion).
Vanwege de voorspelde zeer hoge temperaturen op woensdag 24, donderdag 25 en vrijdag 26 juni nemen we preventieve maatregelen om het treinverkeer veilig en comfortabel te laten verlopen.

Daarom worden op woensdag 24, donderdag 25 en vrijdag 26 juni een veertigtal P-treinen (bijkomende treinen die enkel tijdens de piekuren rijden) en een zestigtal S-treinen afgeschaft. Daarnaast wordt, indien de verwachte bezettingsgraad dit toelaat, de samenstelling van bepaalde treinen verminderd. Zo kunnen treinen die gevoeliger zijn voor warmte vervangen worden.

Eén op de twee S5-treinen Mechelen - Brussel-Luxemburg - Geraardsbergen rijdt niet.
Eén op de twee S7-treinen Halle - Bordet - Mechelen rijdt niet.

Re: Treinen zonder airco

Geplaatst: 23 jun 2026, 21:37
door Dieselfreak
BVG1988 schreef: 20 jun 2026, 23:31 Tja als je in een AM96 zonder airco (defecte omvormer) hebt gezeten voor 2 uur dan kies ik toch voor een break. Want met die zwarte ramen en zelfsluitende binnendeuren kan de lucht binnen niet circuleren, want met een break wel kan. En de ramen van een break kunnen open.
In een break zijn ook stopcontacten voor een (kleine) ventilator :wink:
Gebeurt het zo vaak dat de airco in een AM96 defect is dan? :shock: Ik reis heel regelmatig in die stellen, maar kan me niet herinneren dat ik ooit merkte dat de koeling niet werkte.