Pagina 3 van 3

Re: Vragen en opmerkingen over open railwaymap (ORM).

Geplaatst: 07 nov 2023, 14:54
door Steven
Je mag de maximale snelheid in ETCS gebruiken. Aangezien het uiteindelijk toch de bedoeling is dat iedereen er onder etcs gaat rijden.

Re: Vragen en opmerkingen over open railwaymap (ORM).

Geplaatst: 07 nov 2023, 15:05
door TKR
Zeker, maar dat was mijn vraag niet. :)

Ik heb geen zicht op de snelheid onder ETCS, enkel wat er op de borden staat.

Mijn vraag is dus of de snelheid tussen de twee stations hoger is onder ETCS dan wat er op de borden staat in dit geval.

Re: Vragen en opmerkingen over open railwaymap (ORM).

Geplaatst: 07 nov 2023, 17:10
door Steven
Oeps foutje van mij. Even verkeerd opgevat.

Re: Vragen en opmerkingen over open railwaymap (ORM).

Geplaatst: 14 nov 2023, 09:54
door Knipex
Kleine update nodig in ORM:
De cross over wissels van L36N in Herent zijn verwijderd.

Deze en deze
https://www.openstreetmap.org/way/100393617
https://www.openstreetmap.org/way/41050466

Het is te zeggen:
op het spoor naar Leuven zijn de wissels verwijdered
op het spoor komende uit Leuven zijn de wissels, dat waren hoge snelheidswissels, nog aanwezig.

Geen idee naar de reden, maar ik vermoed niet frequent gebruikt en hoge onderhoudskosten.

Re: Vragen en opmerkingen over open railwaymap (ORM).

Geplaatst: 10 jun 2024, 16:14
door Knipex
Tijdens de werken op L36N in het weekend van 1-2 Juni 2024, zijn de cross over wissels t.h.v Y. Herent op L36N uitgebouwd.
Als iemand kan bevestigen.

Deze en deze
https://www.openstreetmap.org/way/100393617
https://www.openstreetmap.org/way/41050466

Re: Vragen en opmerkingen over open railwaymap (ORM).

Geplaatst: 10 jun 2024, 18:14
door trainlovertje
Knipex schreef: 10 jun 2024, 16:14 Tijdens de werken op L36N in het weekend van 1-2 Juni 2024, zijn de cross over wissels t.h.v Y. Herent op L36N uitgebouwd.
Als iemand kan bevestigen.

Deze en deze
https://www.openstreetmap.org/way/100393617
https://www.openstreetmap.org/way/41050466
Klopt, ben er dat weekend voorbij gereden op zaterdagnamiddag (tijdens de werken) en zondagavond (toen ze de werfinrichting aan het afbreken waren). Al even geleden werden ze buiten dienst gesteld en de sporen deels afgezaagd.