Pagina 3 van 124
Geplaatst: 27 sep 2006, 18:12
door SIMPY.be
Bon, misschien stoppen met illuses maken en terug over gaan naar de moderniseringen?! :p
Geplaatst: 27 sep 2006, 19:40
door adminn
ja alles in t zwart dus

Geplaatst: 28 sep 2006, 01:11
door rvdborgt
msts.be schreef:rvdborgt schreef:Wat is het probleem dan? De Benelux gaat vanaf juni door de tunnel, maar heeft echt geen gesloten toiletten...
Oooooo jawel hoor , de ICRm's hebben toch afgesloten toiletten , en ik denk dat we nu toch mogen gaan aannemen dat bijna alle rijtuigen (zowel puur Benelux-rijtuigen als blauwe ICR-Buurland rijtuigen) gerenoveerd zijn en gesloten toiletten hebben hé ....
Helaas heeft ICRm geen gesloten toiletten. (Voor de zekerheid nog even nagevraagd.)[/quote]
msts.be schreef:Die rijtuigen gaan namelijk op de HSL rijden met de tijdelijke shuttletreinen hé , en omdat het Nederlandse deel voor 85% is uitgevoerd met een betonnen ondergrond , waar sowiso niets geloosd mag op worden , dan kan je al wel snel afleiden dat ze dan ook allemaal met een gesloten toilet uitgerust zijn hé..
Dit bewijs uit het ongerijmde werkt helaas niet...
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 28 sep 2006, 11:03
door Steven
idd want NS had gevraagd aan nmbs om met rijtuigen met open WC over de nieuwe lijn te mogen rijden maar dat heeft zowel nmbs als infrabel geweigerd.
er zal nog veel water naar zee lopen voor de eerste echte trein tussen belgie en nederland over die nieuwe lijn zal rijden, de verschillende manier van denken ivm het verkeer op die lijn zorgt nog voor menig discussie (belgie wil alle HSL lijnen in brussel laten beheren =>> zoals nu al geval is voor L1 en L2) docht Nederland is vragende partij dat lijn 4 door antwerpen zou bediend worden, dit om eventuele taalproblemen te vermijden
Geplaatst: 28 sep 2006, 11:04
door Steven
back on topic trouwens dat gaat hier over breaks en hun modernisering, als er mensen zijn die over het andere willen verder praten gelieve dat nieuwe topic te openen ...
Geplaatst: 28 sep 2006, 22:49
door Duikbril AM86

Bron:
http://www.belrail.be
Alle zet u efkes in de zetels van de breaks en bewonder de muurschilderingen van de 1ste klasse afdelingen.
Hopelijk verdwijnen die niet na de modernisering, vind dat heel schik gedaan van Troussama.

Mijn lievelingsstellekes de Breaks.
Ze rammelen altijd goed als ze in de wissels gaan, de Breaks.

[/list]
Geplaatst: 28 sep 2006, 22:51
door Wover
Eerlijk gezegd vind ik de tweede klasse van het middenrijtuig beter dan de eerste klasse... en die tekeningen, tja... interesseert mij niet echt, maar da's persoonlijke smaak
Geplaatst: 28 sep 2006, 22:54
door Duikbril AM86
Zolang als het maar geen tekeningen zijn van ons koningshuis ben ik al zeer tevreden!

Geplaatst: 28 sep 2006, 23:59
door Shrek
de breaks rijden zeer goed vind ik. Als ze er nu airco en zetels à la MS96 inzetten heb je de perfecte omnibus

Geplaatst: 29 sep 2006, 00:25
door SIMPY.be
Idd, breaks rijden goed. Degelijke tractie elektronica. Geen schokken gelijk klassiekjes enzo.
Als er overal zeteltjes zouden zijn gelijk in het middenrijtuig. Een opfrissing en airco zou dat héél goed zijn natuurlijk, en mag dat dan nog gerust jaren meegaan op de IC L. Maar zoals die nu zijn vind ik ze niet echt "IC-waardig".
Geplaatst: 29 sep 2006, 00:35
door Bart
Shrek schreef:de breaks rijden zeer goed vind ik. Als ze er nu airco en zetels à la MS96 inzetten heb je de perfecte omnibus

Niet echt vind ik

Tenzij ze de deuren iets sneller laten dichtgaan.
Ik vind breaks beter geschikt voor IR & IC treinen dan voor L treintjes.
Ook trekken ze minder snel op dan bv een sprinterke, dat is het enigste moterstel dat perfect is voor een L trein. Trekt zeer snel op, en de deuren sluiten vrij snel. Alleen spijtig dat ze niet tegen regen kunnen

Geplaatst: 29 sep 2006, 12:02
door Steven
voor de snelheid van die deuren bij breaks zijn er al verschillende proeven gedaan om deze te verhogen
Geplaatst: 29 sep 2006, 12:58
door Bart
Steven schreef:voor de snelheid van die deuren bij breaks zijn er al verschillende proeven gedaan om deze te verhogen
Ja dat is waar

Gelijk dat ze al 20 jaar bezig zijn met testen te doen aan de koplampen van de vierledige.
Buiten den 810 & 807 (langs een kant) is daar nog niks aan veranderd.
Geplaatst: 29 sep 2006, 13:12
door Steven
Geplaatst: 29 sep 2006, 13:28
door Shrek
breaks trekken al rapper op dan MS96 of de klassiekskes (inclusief MS75) dus zo slecht zijn ze ook weer ni he
