Pagina 3 van 4
Geplaatst: 16 sep 2006, 11:25
door 't Seinerke
AM1987,
ge gaat ons toch laten weten hoever ge staat é?
Wat ge al tegenkomt (spoorweggebonden é), we horen nie liever!
grtn & succes!
K
Geplaatst: 16 sep 2006, 18:53
door Bert
't Seinerke schreef:Om antwoord te geven op Bert z'n vraag ivm de 62'ers:
Volgende 62'ers al aan het werk gezien te Brugge:
6201 - 6210 - 6212 - 6219 (groen) - 6222 - 6228 - 6229
actief laatste veertien dagen:
6210 - 6222 - 6228 - 6229
grtn - K
Bedankt!
Geplaatst: 16 sep 2006, 18:54
door Bert
TBbart schreef:6219 zal er ook nog wel staan, en ik denk de 6222 ook de laatste weet ik niet zekers

Gisteren stonden daar de 6210(oude stelplaats)en 6229( bij diene 20)

Geplaatst: 17 sep 2006, 09:39
door AM1987
kga et zeker en vast laten weten seinerke

eerst oproep voor medisch onderzoek afwachten. dit kan wsl nog een tijdje duren
cya
Geplaatst: 20 sep 2006, 16:00
door Luc A
Ik zou zeggen , je bent heel hard welkom als seingever... we hebben er veel nodig. En idd; de opleiding is niet gemakkelijk, maar als je je leerstof goed studeert, dan kom je er wel.
Geplaatst: 20 sep 2006, 16:03
door 't Seinerke
Dag Luc,
zelf seingever?
waar?
Geplaatst: 20 sep 2006, 20:06
door Luc A
Ja ik ben seingever op Blok 9 Kontich, de lijn 27/25 Antwerpen Brussel.
Geplaatst: 20 sep 2006, 20:40
door am62
Luc A schreef:Ja ik ben seingever op Blok 9 Kontich, de lijn 27/25 Antwerpen Brussel.
en wat staat die fameuze moto daar altijd te doen op het perron aan Blok 9 ??? Toch niet uw machien ?
Geplaatst: 21 sep 2006, 13:32
door Luc A
haha...ja ...hij moet opletten dat hij zijn lichten niet aan zet , of de treinbestuurders gaan nog denken dat het sein op rood staat....
Nee die fameuze ''Honda'' is niet mijn machien ( teveel toeterse en bellen) maar van een andere seingever...
Geplaatst: 21 sep 2006, 20:02
door Speedy
Luc A schreef:Ja ik ben seingever op Blok 9 Kontich, de lijn 27/25 Antwerpen Brussel.
Ah...één van die mannen die 't inritsein kant Antwerpen (dus op L25 in richting v Brussel) te laat openzet zodat wij voor Hove '2gele' krijgen en aan 140 km/h vol in de remmen moeten om dan aan't perron te Kontich da groen sein te zien...
(vooral met IC 45.. en IC 20..is 't nogal veel van da..)
Weet wel dat jullie daar een drukke post hebben maar toch..
greetz..
(Treinbestuurder Antw C)
Geplaatst: 21 sep 2006, 21:14
door Luc A
oei,

ik geef toe dat dat soms gebeurt ja, maar de oorzaak daarvan is dat wij met B 9 een randpost van berchem zijn , maar ook een randpost van Mechelen....dus wat moet er gebeuren...wij moeten de nr. van elke trein:zowel komende van antwerpen als van Mechelen: overzeten op die treinummermelder.... dus van het ene scherm naar het ander. Normaal neemt bij een gewone post die TNM altijd de trein mee door, door het aanrijden van een pedaal. Maar in Kontich is dat dus niet zo. En de voorwaarden is dat eerst de NR in in de TNM staat en dat je dan pas kan openzetten. Anders rijd elke trein onder en verkeerde nr...dus ... 1000 x sorry maar we doen ons best.

Geplaatst: 21 sep 2006, 21:19
door Steven
Geplaatst: 21 sep 2006, 21:33
door AM1987
ben zeker van plan goe men best te doen, kwil kost wat et kost seingever worde!
greetz
Geplaatst: 21 sep 2006, 23:33
door Speedy
Luc A schreef:oei,

ik geef toe dat dat soms gebeurt ja, maar de oorzaak daarvan is dat wij met B 9 een randpost van berchem zijn , maar ook een randpost van Mechelen....dus wat moet er gebeuren...wij moeten de nr. van elke trein:zowel komende van antwerpen als van Mechelen: overzeten op die treinummermelder.... dus van het ene scherm naar het ander. Normaal neemt bij een gewone post die TNM altijd de trein mee door, door het aanrijden van een pedaal. Maar in Kontich is dat dus niet zo. En de voorwaarden is dat eerst de NR in in de TNM staat en dat je dan pas kan openzetten. Anders rijd elke trein onder en verkeerde nr...dus ... 1000 x sorry maar we doen ons best.

No problem...Ben wel blij da'k da toch eens heb kunnen zeggen..Heb er echt al dikwijls op zitten vloeken..
En als het een troost is...de blok van Mechelen 1000x slechter...
't Ware eigenlijk ideaal geweest dat een bestuurder, O/chef & seingever tijdens hun opleiding min. een dag het werk vd andere 'spoorberoepen' ervaren..Zou veel frustraties en onbegrip vermijden...

Geplaatst: 22 sep 2006, 13:43
door 't Seinerke
Blijkbaar was dit vroeger allesinds het geval!
Bij de seingevers toch,
deze mochten dagske mee met de TB om lijnkennis op te doen.
Maar tijden veranderen...
