poyaud schreef:het is tog normaal dat je moet wachten als 1 de slagbomen naar beneden zijn en 2 de rode lichten nog branden . Waarom dan nog extra borden plaatsen ? ik vind het totaal nutteloos. ROOD = STOPPEN
Voor sommigen is het normaal ja, voor anderen duurt het dan weer te lang!
Vandaag met Eric ook: we staan te wachten voor de overweg.
Als hij nog aan het opengaan is geeft de bestuurder wat extra 'gas' zodat we doormoeten
(We zijn gewoon blijven staan tot die volledig open was en de witte lamp pinkte)
Ja, maar veel mensen beseffen niet dat er nog een trein kan komen en steken daarom over na de eerste. Mensen volgen niet zomaar alle regels op. Je ziet bij wegverkeerskruispunten ook vaak dat voetgangers al oversteken zodra het oranje wordt voor de kruisende richting (wat niet verstandig is!).
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
poyaud schreef:het is tog normaal dat je moet wachten als 1 de slagbomen naar beneden zijn en 2 de rode lichten nog branden . Waarom dan nog extra borden plaatsen ? ik vind het totaal nutteloos. ROOD = STOPPEN
Voor sommigen is het normaal ja, voor anderen duurt het dan weer te lang!
Vandaag met Eric ook: we staan te wachten voor de overweg.
Als hij nog aan het opengaan is geeft de bestuurder wat extra 'gas' zodat we doormoeten
(We zijn gewoon blijven staan tot die volledig open was en de witte lamp pinkte)
Wees een heer in het verkeer zeggen ze dan,ik zeg het,wij belgen gaan er toch wel serieus op achteruit,ma laat ons nie iedereen over de zelfde kam scheren.Zeer goed van je dat je gewacht hebt,ik wacht altijd op een afstand van een 4 tal meter achter de slagbomen,lekker veilig naar het treintje kijken
Als ze je zitten te 'duwen' als je met de wagen rijd op een straat van 1 vak per rijrichting: gewoon nog trager gaan rijden
Of je hand eens opsteken als ze met de lichten beginnen te knipperen
trainfreak schreef:Als ze je zitten te 'duwen' als je met de wagen rijd op een straat van 1 vak per rijrichting: gewoon nog trager gaan rijden
Of je hand eens opsteken als ze met de lichten beginnen te knipperen
Ok, da gaat mischien nét wat te ver en off-topic
ik ben volledig mee,maja koning auto hè,niets goedkoper en gemakkelijker dan een fiets vindt ik,de regen en kou neem ik er graag bij,daar worde vent van
In Nederland hebben ze pas bij alle met een AKI beveiligde overwegen de AKI weggehaald en er overwegbomen voor in de plaats gezet. Halve overwegbomen wel te verstaan. Je kunt er nog steeds omheen. Het schijnt echter wel dat daardoor de ongelukken m.b.t. tussen de bomen door slalommen is afgenomen.
Ook hebben ze om de zichtbaarheid van de overweg te verhogen de knipperfrequentie van de lampen verdubbeld.
Even kleine correctie.
Niet ALLE AKI's zijn omgebouwd. Er zijn er nog genoeg als AKI.
En Dat verdubbelen van de knipperfrequentie is onjuist.
Er zijn LED-lampen ingedaan. En die zijn veel feller en lijken vaker te knipperen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Overwegen in Nederland...wat ik mij er nog van herinner..
AKI=Automatische Knipperlicht Installatie
AHOB= Automatische Halve Overweg Bomen
AOB= Automatische Overpad Bomen
Pas op, in Opwijk is er destijds op de lijn Brussel-Denderleeuw ook eens een meisje meegezogen. Ze liep op een wandelpad vlak naast het ruimteprofiel van de bedding.
Jeroen schreef:Pas op, in Opwijk is er destijds op de lijn Brussel-Denderleeuw ook eens een meisje meegezogen. Ze liep op een wandelpad vlak naast het ruimteprofiel van de bedding.
Jeroen schreef:Pas op, in Opwijk is er destijds op de lijn Brussel-Denderleeuw ook eens een meisje meegezogen. Ze liep op een wandelpad vlak naast het ruimteprofiel van de bedding.
Ze hebben er nadien een afsluiting geplaatst.
Dat meisje was per fiets, en reed langs de rechterkant van da paalke terwijl ze da totaal nie mocht (want de rechterkant was zo goed als de treinbedding...) Net opt moment da ze da deed, kwam de trein...