De taalwetgeving die wij als tbg's moeten volgen, ligt vast bij wet. Passen wij die niet toe, dan krijgen wij een boete. Zo simpel is dat.
Rijden we met vertraging, dan krijgen we een heel hoop zever naar onze kop. Is de trein te vol, ook van dat. Te warm, te koud, te .... altijd is er wel iets om over te zagen.
En nu nog eens kritiek omdat een franstalige collega een Vlaams station niet correct uitspreekt? Pfff, waar blijf je het halen....
Ik ben een west-vlaamse tbg, en ja : "wij komen aan in Henk"


Mijn eerste bekommernis is dat iedereen veilig en op tijd op zijn bestemming raakt. Op tijd hebben we als tbg niet in de hand, maar we doen ons best.
Gelukkig zijn 99% van de reizigers niet zo gefocust op onze uitspraak van onze stations. Doe eens niet zo moeilijk en respecteer ons werk. Wij respecteren ook het werk dat u doet, wat dat ook moge zijn. En net zoals in elk groot bedrijf, zit er hier en daar wel ene die zijn werk niet goed doet. Dat is bij de NMBS het geval, maar ook in ALLE andere (privé-)bedrijven.
Conclusie : stop met je te ergeren aan zo'n banale feiten en GENIET VAN HET LEVEN !
