Pagina 3 van 4
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:25
door RhB
Dat is een feit, echter wordt het geen tijd om materieel dat in 1962 en 63 werd gebouwd te vervangen door nieuw materieel.
En met een GEN in het vooruitzicht met meer stop treinen tussen desbetreffende eindpunten en het Hoofdstedelijk gewest, lijkt me nieuw materieel aangewezen.
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:28
door RhB
Een MS 96 alleen, dat is de laatste dienst Brussel - Welkenraedt. Normalerwijze voldoende, enkel niet wanneer er een voetbalmatch te Anderlecht was.
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:29
door Jonathan
Het materieel doet het toch nog. En als de trein op tijd is, en ge zit een beetje in de warmte, dan mag het oud materieel nog 120.000.000.000 jaar meegaan voor mijn part

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:32
door overweg13
Hallo,
Er rijden meer ms 96 solo dan je zou denken: bepaalde diensten op Lille - Oostende, Herstal - Lille, op de IR Gent - Luchthaven, op zaterdag en zondag na de splitsing in Landen, alle dagen na de splitsing in Brugge, enkele vroege en late diensten op Brussel - Luxemburg.
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:36
door Jonathan
overweg13 schreef:Hallo,
Er rijden meer ms 96 solo dan je zou denken: bepaalde diensten op Lille - Oostende, Herstal - Lille, op de IR Gent - Luchthaven, op zaterdag en zondag na de splitsing in Landen, alle dagen na de splitsing in Brugge, enkele vroege en late diensten op Brussel - Luxemburg.
Waarom moet die IR h eigenlijk met een MS 96 rondrijden. Op IC verbindingen zitten ze soms nog met MS 80 en daar hebben ze MS 96

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:39
door SIMPY.be
Soms rijden er nog klassieke motorstellen IC's... Je moet niet vragen welke kloof er soms is!
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:40
door Shrek
Er is wel degelijk nood aan IC-materiaal
misschien kan een 13+I6/I10 wel een oplossing vormen

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:42
door Jonathan
I11 te weinig. Dat geloof ik niet. Al eens in Oostende geweest na het begin van het huren van de I11.

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:47
door Shrek
eens reeks 14 (droom) er is zullen die I11 wel snel achter 13nen hangen zeker

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:51
door overweg13
SIMPY.be schreef:Soms rijden er nog klassieke motorstellen IC's... Je moet niet vragen welke kloof er soms is!
Ah, waar? Mogelijk één laatavondtrein op lijnen 25/124 om veiligheidsredenen, maar verder????
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:56
door Bert
De IC F heeft een tijdje met klassieke stellen gereden.
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:57
door Jonathan
Bert schreef:De IC F heeft een tijdje met klassieke stellen gereden.
Volgens een paar mensen op dit forum doen ze nog een IC L met klassieke stellen.
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:57
door SIMPY.be
den IC L iedere dag 1x
(een jaar geleden meerdere keeren oer dag)
en de IC G ook een keer (heb ik toch vóór de crach gelezen)
Geplaatst: 06 mar 2006, 20:58
door Ruben
Een tijdje geleden reden ze ook soms op de IC G.
Geplaatst: 06 mar 2006, 21:02
door Jonathan
Ruben schreef:Een tijdje geleden reden ze ook soms op de IC G.
Ze hebben de IC G ook nog gedaan met twee locs van de HLE 21/27 (een vanvoor en een vanachter) en I 11 in het midden.