Pagina 3 van 26

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 15 aug 2012, 17:04
door Shrek
kika schreef:
neigezug schreef:Ja, de trein van A'pen naar Kortrijk laten rijden naar Poperinge ipv Rijsel.Door in Kortrijk over te stappen op een boemeltreintje naar Rijsel gaan sommige reizigers dan misschien toch voor de TGV kiezen.Tussen Luik en Aachen gebeurde hetzelfde en tussen A'pen en Roosendaal gaat hetzelfde gebeuren.
Niet sommigen, maar velen. En uiteraard een terugval van passagiers op die lijn in z'n algemeenheid. Over de 41'ers met die niet meer naar het Groothertogdom mogen, wat komt er dan in de plaats?
Gokje: MS 085 ?

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 15 aug 2012, 17:17
door Steve
Shrek schreef:
kika schreef:
neigezug schreef:Ja, de trein van A'pen naar Kortrijk laten rijden naar Poperinge ipv Rijsel.Door in Kortrijk over te stappen op een boemeltreintje naar Rijsel gaan sommige reizigers dan misschien toch voor de TGV kiezen.Tussen Luik en Aachen gebeurde hetzelfde en tussen A'pen en Roosendaal gaat hetzelfde gebeuren.
Niet sommigen, maar velen. En uiteraard een terugval van passagiers op die lijn in z'n algemeenheid. Over de 41'ers met die niet meer naar het Groothertogdom mogen, wat komt er dan in de plaats?
Gokje: MS 085 ?
Die hebben toch ook TBL1+?

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 15 aug 2012, 17:51
door Shrek
MIVB-reiziger schreef:Die hebben toch ook TBL1+?
Maar dat is op zich geen enkel probleem, zolang het maar gehomologeerd is. Maar voor de MW41 gaan ze niet de moeite doen dat nog te homologeren. Voor de MS085 is het wel de bedoeling dat deze een Luxemburgse homologatie krijgt :wink:

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 15 aug 2012, 17:57
door Steve
Shrek schreef:
MIVB-reiziger schreef:Die hebben toch ook TBL1+?
Maar dat is op zich geen enkel probleem, zolang het maar gehomologeerd is. Maar voor de MW41 gaan ze niet de moeite doen dat nog te homologeren. Voor de MS085 is het wel de bedoeling dat deze een Luxemburgse homologatie krijgt :wink:
En dat kan tussen nu en december al in orde komen? En waarom dan niet voor de (al veel langer rijdende) 18, die nog steeds niet naar Luxemburg kan met die zware M6-stammen?

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 15 aug 2012, 19:07
door Shrek
MIVB-reiziger schreef:
Shrek schreef:
MIVB-reiziger schreef:Die hebben toch ook TBL1+?
Maar dat is op zich geen enkel probleem, zolang het maar gehomologeerd is. Maar voor de MW41 gaan ze niet de moeite doen dat nog te homologeren. Voor de MS085 is het wel de bedoeling dat deze een Luxemburgse homologatie krijgt :wink:
En dat kan tussen nu en december al in orde komen? En waarom dan niet voor de (al veel langer rijdende) 18, die nog steeds niet naar Luxemburg kan met die zware M6-stammen?
Dat is natuurlijk de grote vraag, het zal erom spannen :lol:

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 16 aug 2012, 00:58
door kika
LML schreef:Dosto-dubbeldeksrijtuigen
Wow 4 verdiepingen in 1 trein :mrgreen: Sorry kon het mopje niet laten liggen, ik veronderstel dat je hun dubbeldekkers van Bombardier bedoelt maar niet die Alstom Duplexen?

Een iets minder concrete vraag. Gewoonlijk wordt voor januari wat bijgeschaafd aan de nieuwe dienstregeling, slechts kleine veranderingen. Wat zijn de criteria voor deze bijschavingen?

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 16 aug 2012, 10:01
door LML
kika schreef:
LML schreef:Dosto-dubbeldeksrijtuigen
Wow 4 verdiepingen in 1 trein :mrgreen: Sorry kon het mopje niet laten liggen, ik veronderstel dat je hun dubbeldekkers van Bombardier bedoelt maar niet die Alstom Duplexen?
Ik spreek toch in de hierboven berichten over dubbeldekstreinstellen en dubbeldeksrijtuigen...?

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 16 aug 2012, 10:28
door Steven
Je spreekt van dosto dubbeldeksrijtuigen, iemand die het letterlijk opneemt leest gewoon dubbeldeks-dubbeldeksrijtuigen of kortweg 4 verdiepingen. Kika had het dus zo (met enige humor) opgevat want hij begreep u goed.
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 16 aug 2012, 12:18
door Retard
kika schreef:
LML schreef:Dosto-dubbeldeksrijtuigen
Wow 4 verdiepingen in 1 trein :mrgreen: Sorry kon het mopje niet laten liggen, ik veronderstel dat je hun dubbeldekkers van Bombardier bedoelt maar niet die Alstom Duplexen?

Een iets minder concrete vraag. Gewoonlijk wordt voor januari wat bijgeschaafd aan de nieuwe dienstregeling, slechts kleine veranderingen. Wat zijn de criteria voor deze bijschavingen?
Meestal zijn dat kleine dingen van grote ongemakken die ze over het hoofd hebben gezien.
Zo hebben ze bij de dienstregeling van december 2006 in januari 2007 de E1508 en E1608 weer op het oude, vier minuten vroegere uur laten toekomen in Brugge, omdat anders de schooljongens meer dan een halfuur vroeger moesten opstaan.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 16 aug 2012, 13:04
door Steve
Steven schreef:Je spreekt van dosto dubbeldeksrijtuigen, iemand die het letterlijk opneemt leest gewoon dubbeldeks-dubbeldeksrijtuigen of kortweg 4 verdiepingen. Kika had het dus zo (met enige humor) opgevat want hij begreep u goed.
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands
Al blijft het vrij bijdehand, want dergelijke constructies zijn de normaalste zaak van de wereld in de meeste talen (ook het Nederlands). Als een afkorting (of andere verkorting zoals 'Dosto') een begrip op zichzelf wordt en de betekenis van de verschillende letters of delen ervan wat begint te vervagen, zie je vaak zo'n pleonasme ontstaan. Een kenmerkend voorbeeld is 'hiv-virus': de 'v' in 'hiv' staat al voor 'virus', maar toch is 'hiv-virus' erg gebruikelijk (en daar is niets mis mee). Of nog: 'lcd-scherm' (de 'd' staat al voor 'display'). :wink:

(nu terug naar de dienstregeling 2013...)

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 17 aug 2012, 19:22
door LML
MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:Je spreekt van dosto dubbeldeksrijtuigen, iemand die het letterlijk opneemt leest gewoon dubbeldeks-dubbeldeksrijtuigen of kortweg 4 verdiepingen. Kika had het dus zo (met enige humor) opgevat want hij begreep u goed.
Dosto is de afkorting voor het Duitse woord doppelstock of dubbeldekker in het Nederlands
Al blijft het vrij bijdehand, want dergelijke constructies zijn de normaalste zaak van de wereld in de meeste talen (ook het Nederlands). Als een afkorting (of andere verkorting zoals 'Dosto') een begrip op zichzelf wordt en de betekenis van de verschillende letters of delen ervan wat begint te vervagen, zie je vaak zo'n pleonasme ontstaan. Een kenmerkend voorbeeld is 'hiv-virus': de 'v' in 'hiv' staat al voor 'virus', maar toch is 'hiv-virus' erg gebruikelijk (en daar is niets mis mee). Of nog: 'lcd-scherm' (de 'd' staat al voor 'display'). :wink:

(nu terug naar de dienstregeling 2013...)
Voilà, dus met 'dosto'-dubbeldeksrijtuigen is niks mis mee... :wink:

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 21 aug 2012, 11:00
door dentheo
Kijk even op Railtime nieuwe dienstregeling staat erop , maar alleen op 9/12....verder niet

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 21 aug 2012, 12:32
door dentheo
Is spijtig genoeg een zondagsdienst.
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 21 aug 2012, 14:32
door Steve
dentheo schreef:Is spijtig genoeg een zondagsdienst.
Het zou kunnen dat onze stoptreinen doorgekoppeld zijn naar Puurs, maar Puurs rijdt niet op zondag ?
Anderzijds lijkt het erop dat de stoptrein 50 minuten keertijd in Roosendaal heeft.
Goed om vertraging weg te werken, maar voor materieel en personeelsomloop niet "efficient"
Als de Roosendaal inderdaad gekoppeld wordt aan de Puurs, dan is het toch jammer dat men dat in het weekend ook niet doet (dat weten we nu al zeker met wat in Railtime staat). Was wel zo coherent geweest, en had eindelijk voor die langverwachte weekendbediening op lijn 52 kunnen zorgen zonder ál te veel extra kosten.

Qua keertijden zie ik 43 minuten in Roosendaal en 20 in Antwerpen-Centraal.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 21 aug 2012, 15:25
door dentheo
MIVB-reiziger schreef: Qua keertijden zie ik 43 minuten in Roosendaal en 20 in Antwerpen-Centraal.
Volgens mij nog erger aan Antw :10 weg om :50 is 40 minuten ???

Ik vind dat gek, moet ik eens dieper inkijken.
Nu is het meen ik 9 min in Roosendaal en 20 in Antwerpen.
Is de rijtijd dan verlengd, dat keertijd Roosendaal te kort werd ?

Of is de de zondagdienst en is er meer plaats in Roosendaal dan in de kelder in Antw?
Het kost wel een treinstel en een ploeg...