Je mag dit geen fout noemen, is gewoon de standaarduitvoering zoals hij nu is. Het vergt logischerwijs meer werk om de ventilatie in functie van de remming en in functie van de veroorzaakte warmte te laten werken (voor zover je het bij deze twee parameters zou laten). Het grootste probleem is eigenlijk niet eens de software, het geluid ontstaat eenvoudigweg doordat de ventilatielucht langs de onderkant wordt weggeblazen en niet langs boven. Moest de lucht op het dak worden weggeblazen waardoor er minder andere elementen in de weg staan zou het geluid al compleet anders zijn. NU is het echter aan de onderkant waar nog allerlei zaken gemonteerd staan en die dus mee zorgen voor het geluid dat we nu hebben.
Men gaat dus waarschijnlijk zorgen dat er minder frequent hard geblazen wordt, behalve in top zomer dan zal het wel vollen bak moeten.....uiteindelijk moet de energie toch weg.
Men gaat er gewoon voor zorgen dat de ventilatie enkel draait als het echt nodig is en dan nog in functie van de effectief ontwikkelde warmte door die weerstanden. Deze laatste is duidelijk in functie van de remkracht en de tijd van de remming.
Toch nog een detail toevoegen de laatste commentaar van Steven: de motoren zullen slechts functioneren als de weerstanden te warm worden, MAAR, ze zullen niet frequentiegestuurd zijn. Maw, ze zullen altijd op 100% van hun kracht blijven functioneren (op de frequentie van het boordnet, zijnde 50Hz), maar in tijdsduur zullen ze veel korter of helemaal niet actief zijn.
Laatst gewijzigd door HijDieHetWeet op 09 mei 2012, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo
Hoeveel loks reeks 18 rijden er nu definitief in vaste dienst rond? Maken ze nog altijd zoveel lawaai (ik had eens hier gelezen dat er altijd op volle bak wordt afgekoeld terwijl dit niet altijd nodig is, vandaar altijd lawaai). Ik denk dat er nu toch al een heleboel loks in dienst zijn, dus veronderstel ik dat de oudere er langzaam uitgaan?
grtn
HijDieHetWeet schreef:Toch nog een detail toevoegen de laatste commentaar van Steven: de motoren zullen slechts functioneren als de weerstanden te warm worden, MAAR, ze zullen niet frequentiegestuurd zijn. Maw, ze zullen altijd op 100% van hun kracht blijven functioneren (op de frequentie van het boordnet, zijnde 50Hz), maar in tijdsduur zullen ze veel korter of helemaal niet actief zijn.
Merijn schreef:Trein 3638 was vandaag afgeschaft, ik weet niet of het door de locomotief was?
Ik heb gezien dat er een andere trein naar De Panne reed onder het nummer 17205. Weet iemand toevallig de samenstelling van deze trein?
Die trein heeft volgens Railtime exact dezelfde dienstregeling als het deel Gent-De Panne van trein 3638, dus vermoedelijk is het gewoon die halve M6-stam die onder een ander treinnummer verder gereden is. Volgens Railtime zijn de problemen op de 3638 in de omgeving Leuven begonnen, misschien is de halve M6-stam na ontkoppeling van het problematische deel los naar Gent gereden om daar (met al iets beperktere vertraging) nog met reizigers naar De Panne te gaan? Is immers het enige stuk waar er geen alternatief is.
Dezemiddag zag ik omstreeks 16u37 HLE 1821+M6+1854 leeg in de richting van Landen rijden.Deze trein zag ik in Leuven.En sinds vandaag rijden er ook HLE 18 op mijn thuislijn (lijn 35)
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Nog 2 vraagjes betreffende de loc18 in De Panne (de weekend-dienstregeling):
- is het nog altijd zo dat de trein die om 10u aankomt in De Panne in de bundel gaat staan en dat er dan een andere trein gebruikt wordt? (belangrijk om de "stand" van de locomotieven te kennen )
- Wordt de trein 3606 nog altijd door MS96 gereden?
Groetjes
Laatst gewijzigd door Merijn op 11 mei 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.