Assistentietoeslag internationale tickets
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
NS Hispeed doet dat al. Betalen met iDeal (rechtstreeks via internetbankieren betalen) is gratis, maar Visa en MasterCard-transacties kosten € 2,50. Dat heeft te maken met de transactiekosten die Visa en MasterCard rekenen, geloof ik.
-
Die kosten zullen vast geen 2,50 per transactie zijn, en je benadeelt er ook nog eens mensen mee die in het buitenland wonen. Trouwens: er zijn ook bedrijven die juist voor betalingen met iDeal extra geld vragen, zogenaamd omdat daar extra kosten bij komen kijken.
Mijn interpretatie is dat het zou zijn voor alle internetaankopen, niet enkel betaald met een kredietkaart maar ook voor betalingen met debetkaarten.
-
Nee, enkel kredietkaart (dus homebank/bancontact zou wel gratis moeten zijn)

Afwachten
misschien slinkt het lijstje van mogelijkheden voor debetbetalingen nog...

Niet zogenaamd, echt. Veel hangt trouwens af van de de verhouding tussen aankoopbedrag en aantal aankopen. Bij veel verschillende paymentproviders is de transactiekost trouwens variabel, maar is het handiger voor de verkoper om een vaste kost te hanteren. Ook zijn er meestal verschillende mogelijkheden: lage abonnementskosten voor de verkoper maar een hoger percentage afdragen, of hogere abonnementskosten maar minder of niets afdragen. De precieze prijsstelling is niet altijd even gemakkelijk te bepalen. Maar nu wijken we toch wel teveel af.Commendatore schreef:Die kosten zullen vast geen 2,50 per transactie zijn, en je benadeelt er ook nog eens mensen mee die in het buitenland wonen. Trouwens: er zijn ook bedrijven die juist voor betalingen met iDeal extra geld vragen, zogenaamd omdat daar extra kosten bij komen kijken.
Treinbruno: heb je een link of de originele pdf?
Voor de tweede keer heb ik een antwoord ontvangen van minister Vervotte. Na haar initiële reactie waarin ze haar bevoegdheid afwees, had ik er haar op gewezen dat ze dan misschien wel geen rechtstreekse zeggenschap heeft over NMBS Europe, maar wel onrechtstreeks vermits de Belgische Staat de enige aandeelhouder is van dat vehikel. Gezien de Raad van Bestuur van dat onding dan ook is samengesteld uit figuren met een duidelijke partijaffiliatie lijkt het mij tamelijk evident dat de minister weldegelijk de beslissingen van die RvB kan sturen. Niet direct, wel indirect via de politieke vertegenwoordigers. Bon, in haar antwoord op die vraag, wijst ze die verantwoordelijkheid dus opnieuw af, zonder in te gaan op de samenstelling van de RvB.
Dat betekent dat ik mijn pijlen moet richten op de vertegenwoordigers van de RvB van NMBS Europe. Probleem: de samenstelling die ik met veel moeite kon vinden op het internet is welzeker verouderd. Intussen is er immers al iemand van die club overleden. Kent iemand de huidige samenstelling? Liefst inclusief politieke kleur. Alvast bedankt.
Dat betekent dat ik mijn pijlen moet richten op de vertegenwoordigers van de RvB van NMBS Europe. Probleem: de samenstelling die ik met veel moeite kon vinden op het internet is welzeker verouderd. Intussen is er immers al iemand van die club overleden. Kent iemand de huidige samenstelling? Liefst inclusief politieke kleur. Alvast bedankt.
NMBS Europe is een bedrijfsonderdeel van de NMBS en heeft geen aparte RvB.
De samenstelling van de RvB en het directiecomité is te vinden op
http://www.b-rail.be/corporate/N/compan ... /index.php
Die mensen zijn ook te vinden in het jaarverslag 2009, pag 50 t/m 53:
http://b-rail.turnpages.com/nmbs/jaarverslagen/2009/
Van een paar mensen is de politieke achtergrond bekend.
De gedelegeerd bestuurder, MDS, wordt doorgaans bij de VLD ingedeeld.
De voorzitster van de RvB, Laurence Bovy, komt via de PS.
Michel Jadot, directeur-generaal van NMBS Europe eveneens.
Kris Lauwers werkt bij de MIVB en heeft voor nog voor Chabert (CVP) gewerkt.
Van iemand als Sabin S'heeren is het politieke profiel niet helemaal duidelijk. Hij heeft nog op een VU-kabinet gewerkt, maar heeft zijn benoeming te danken aan Tuybens (SP-A).
De samenstelling van de RvB en het directiecomité is te vinden op
http://www.b-rail.be/corporate/N/compan ... /index.php
Die mensen zijn ook te vinden in het jaarverslag 2009, pag 50 t/m 53:
http://b-rail.turnpages.com/nmbs/jaarverslagen/2009/
Van een paar mensen is de politieke achtergrond bekend.
De gedelegeerd bestuurder, MDS, wordt doorgaans bij de VLD ingedeeld.
De voorzitster van de RvB, Laurence Bovy, komt via de PS.
Michel Jadot, directeur-generaal van NMBS Europe eveneens.
Kris Lauwers werkt bij de MIVB en heeft voor nog voor Chabert (CVP) gewerkt.
Van iemand als Sabin S'heeren is het politieke profiel niet helemaal duidelijk. Hij heeft nog op een VU-kabinet gewerkt, maar heeft zijn benoeming te danken aan Tuybens (SP-A).
- Dieselfreak
Dagreizen? Betekent dat dat de toeslag voor een weekendretour naar Nederland 7 Euro blijft?Molenbruch Y. schreef:Goed nieuws op hbvl.be:
Na heel wat kritiek heeft de NMBS besloten om de in augustus ingevoerde toeslag voor klassieke internationale dagreizen te verlagen. Reizigers moeten nu 3,5 euro betalen in plaats van 7 euro. Voor hst-treinreizen (Thalys, Eurostar, ...) blijft de toeslag van 7 euro dossierkosten wel behouden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Nee, dat is waarschijnlijk een onnauwkeurigheid van de krant. Het is een toeslag ***per dossier*** en het hangt af van de ***treinen*** waarmee je reist.Dieselfreak schreef:Dagreizen? Betekent dat dat de toeslag voor een weekendretour naar Nederland 7 Euro blijft?Molenbruch Y. schreef:Goed nieuws op hbvl.be:
Na heel wat kritiek heeft de NMBS besloten om de in augustus ingevoerde toeslag voor klassieke internationale dagreizen te verlagen. Reizigers moeten nu 3,5 euro betalen in plaats van 7 euro. Voor hst-treinreizen (Thalys, Eurostar, ...) blijft de toeslag van 7 euro dossierkosten wel behouden.
Zie ook:
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/fi ... 530f3&ta=s
Groetjes,
Rian
Post gewist, in verkeerde topic geplaatst. 

Laatst gewijzigd door odul op 19 nov 2010, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dieselfreak
Euh, wat heeft dit met het onderwerp te maken??
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ik heb het gevoel dat het in het draadje moest van de stations op de zwarte lijst ....

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide