Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Geplaatst: 15 dec 2025, 21:27
Het feit dat die nog niet bestond is ook geen probleem. De huidige Coradia Stream is ook een nieuw model met heel veel kinderziektes, men had hetzelfde probleem gehad met een HS Desiro HC maar dan ook een betere trein.
Daarnaast is het ook dom om te vragen voor een bewezen trein. Duitsland, Noorwegen en de Benelux zijn de enige plaatsen met deze specifieke perronhoogtes. In Frankrijk hebben ze geen enkeldeksrijtuigen nodig voor rolsoteltoegankelijkheid. In Duitsland is het idee van een dubbeldekker ICE niet OK, vraag het maar aan de ICE4. Luxemburg heeft zo een snelle treinen niet nodig en Noorwegen heeft denk ik niet dezelfde capaciteitsproblemen als de Benelux, enkeldekkers zullen daar voldoen voor de paar treinen die 200-210 km/h aankunnen. Het ligt aan ons en NL om die trein te laten maken, wie gaat die anders kopen?
Daarnaast is het ook dom om te vragen voor een bewezen trein. Duitsland, Noorwegen en de Benelux zijn de enige plaatsen met deze specifieke perronhoogtes. In Frankrijk hebben ze geen enkeldeksrijtuigen nodig voor rolsoteltoegankelijkheid. In Duitsland is het idee van een dubbeldekker ICE niet OK, vraag het maar aan de ICE4. Luxemburg heeft zo een snelle treinen niet nodig en Noorwegen heeft denk ik niet dezelfde capaciteitsproblemen als de Benelux, enkeldekkers zullen daar voldoen voor de paar treinen die 200-210 km/h aankunnen. Het ligt aan ons en NL om die trein te laten maken, wie gaat die anders kopen?