Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Geplaatst: 01 sep 2010, 13:07
nu moeten we enkel nog te weten komen of die automaten IN de (gesloten) wachtzalen komen of erbuiten
En dank je dat als men niet zou proberen die schuld te dempen dat geen invloed gaat hebben op het aantal treinen?Adler schreef: De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
Jawel, een negatieve invloed dan of in het ergste geval de faling.K V B schreef:En dank je dat als men niet zou proberen die schuld te dempen dat geen invloed gaat hebben op het aantal treinen?Adler schreef: De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
Dan kuist men de rotzooi op tijdens de bemande uren.Hogersluys schreef:^^De praktijk leert dat een wachtzaal zonder open loket in geen tijd in een vuilnisbelt veranderd. Wat de aanwezigheid van een mens toch allemaal kan doen.
Moet de NMBS daar nu ook al mee rekening houden?LML schreef:off-topic: Vergeet ook niet dat 'vuiligheid opkuisen' ook een job is. Beeld je 'ns in als er geen poetsdienst is, onderhoudsploeg is, geen mensen zijn die vuilzakken ophalen (of PMD, GFT, restafval, P&K, KGA, of wat dan ook...). De straten, parken, openbare gebouwen, treinen, enz. zullen er lief uitzien...
Ik erger me ook verschrikkelijk als er iemand een fleske wegwerpt op straat of laat rondslingeren in het station, hun rotzooi laten liggen in de trein. Dan vraag ik me af of ze thuis ook zo zijn. Vuilnis hoort in de vuilbak...
Maar om terug te komen op het onderwerp hierboven: de loketten (vervroegd) sluiten = de wachtzaal (vervroegd) sluiten = jobs die sneuvelen voor onderhoudsdient/poetsdienst...
Die jobkes zijn er niet zomaar maar dienen om het comfort van de reiziger te verhogen.pietje schreef:
De NMBS dient in de eerste plaats om mensen te vervoeren, niet om zoveel mogelijk jobkes in leven te houden.
Dat beweer ik ook niet, maar een besparing niet doen omdat er anders een kuisvrouw of onderhoudsman niet meer nodig is, kan ook niet de bedoeling zijn.Hogersluys schreef:Die jobkes zijn er niet zomaar maar dienen om het comfort van de reiziger te verhogen.pietje schreef:
De NMBS dient in de eerste plaats om mensen te vervoeren, niet om zoveel mogelijk jobkes in leven te houden.
Niet failliet gaan noem ik anders wel behoorlijk positief hoor...Adler schreef:Jawel, een negatieve invloed dan of in het ergste geval de faling.K V B schreef:En dank je dat als men niet zou proberen die schuld te dempen dat geen invloed gaat hebben op het aantal treinen?Adler schreef: De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
Maar jij stelde het voor alsof de sluiting van loketten en andere maatregelen, automatisch een positieve invloed zou hebben, zoals meer treinen.
Zo werkt dat niet bij de NMBS.
Typisch Belgisch, typisch NMBS. Niks goed nieuws - alleen maar extra verwarring.Molenbruch Y. schreef:Goed nieuws op hbvl.be:
Na heel wat kritiek heeft de NMBS besloten om de in augustus ingevoerde toeslag voor klassieke internationale dagreizen te verlagen. Reizigers moeten nu 3,5 euro betalen in plaats van 7 euro. Voor hst-treinreizen (Thalys, Eurostar, ...) blijft de toeslag van 7 euro dossierkosten wel behouden.
De NMBS herinnert eraan dat de toeslag niet geldt voor minder mobiele reizigers en ook niet voor internationale treinreizen naar het eerste station voorbij de grens (het zogenaamde grensoverschrijdende verkeer). De toeslag is van toepassing per dossier, en niet per ticket.
De maatregel kreeg sinds de invoering eind augustus ook al heel wat kritiek van de vakbonden bij de spoorwegmaatschappij. Die voerden al actie in enkele Brusselse stations, uit vrees dat er als gevolg van de dossierkosten op termijn jobs zouden verdwijnen aan de internationale loketten.
Groeten,
Met 3,5€ maak je mensen niet blij, maar met 7 euro jaag je ze gewoon weg. Zou het fijn vinden als iemand mijn vermoeden kan bevestigen: er werden zodanig veel minder tickets verkocht dat het verlies nog groter zou worden of bepaalde targets niet (meer) gehaald zouden kunnen worden?eaw458 schreef: Typisch Belgisch, typisch NMBS. Niks goed nieuws - alleen maar extra verwarring.
Voor meer dan 9 op de 10 internationale ticketten verandert er niets, dus dat is zeker niet de reden.kika schreef:Met 3,5€ maak je mensen niet blij, maar met 7 euro jaag je ze gewoon weg. Zou het fijn vinden als iemand mijn vermoeden kan bevestigen: er werden zodanig veel minder tickets verkocht dat het verlies nog groter zou worden of bepaalde targets niet (meer) gehaald zouden kunnen worden?eaw458 schreef: Typisch Belgisch, typisch NMBS. Niks goed nieuws - alleen maar extra verwarring.
(uit een PDF van de NMBS)Vraagt NMBS-Europe een dossierkost in al haar
verkoopskanalen?
* Neen, niet voor aankoop via internet. Op termijn is het
de bedoeling om hier ook een financiële kost van 2,5
euro per dossier aan te rekenen