Pagina 18 van 87
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 04 feb 2014, 20:06
				door rvdborgt
				yannickvw schreef:2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit België in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.
Zo verwaarloosbaar is het aantal reizigers op die stoptrein niet. Er komen bv. best veel klachten over de krappe/vervallen aansluiting tussen die stoptrein en de IC van/naar Rotterdam.
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 04 feb 2014, 20:52
				door Dieselfreak
				yannickvw schreef:2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit België in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.
En dan zal je ofwel: lang moeten wachten in Essen, ofwel: geregeld je aansluiting missen door een vertraging. Nee, laat die stoptrein aub doorrijden tot Roosendaal, er zijn al zo weinig internationale treinen.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 04 feb 2014, 22:09
				door dentheo
				rvdborgt schreef:Zo verwaarloosbaar is het aantal reizigers op die stoptrein niet. Er komen bv. best veel klachten over de krappe/vervallen aansluiting tussen die stoptrein en de IC van/naar Rotterdam.
Toevallig was ik vorige week op een avond in Roosendaal. 
Daar was ik toch wel even verbaasd van het aantal mensen dat uit het varkentje kwam.
Midden op de dag zijn dat er 5-6, nu zag ik er misschien wel 20-30.
Ik heb toen direkt nagekeken of dat een uur was waarop de benelux 2 niet rijdt, maar dat was niet het geval.
Er zitten blijkbaar pendelaars op lijn 12 uit Nederland...
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 06 feb 2014, 23:00
				door nahoj
				Trein30 schreef:801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid.  Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
801 is ondertussen naar CW Mechelen gebracht. Binnenkort wordt die overgebracht naar CW Gentbrugge, waar een deel van het moderniseringswerk zal uitgevoerd worden.
824 is (bijna?) langs de kant gezet, in afwachting van haar beurt.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 07 feb 2014, 15:52
				door msts.be
				nahoj schreef:Trein30 schreef:801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid.  Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
Binnenkort wordt die overgebracht naar CW Gentbrugge, waar een deel van het moderniseringswerk zal uitgevoerd worden.
 
Wat nu, gaat men het success van Cuesmes met de M5m dunnetjes willen overdoen in Gentbrugge, nu hun werk verhuisd is naar Slovakije ?  

 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 07 feb 2014, 16:05
				door LML
				Ik blijf het een nutteloze investering vinden om dit materieel te renoveren:
* Kleine serie (44 stuks).
* Als men 20 jaar geleden deze treinstellen onder handen nam, akkoord. Binnenkort worden ze dubbel zo oud. Is op deze moment een renovatie van dit materieel eigenlijk nog te verantwoorden?
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 19 feb 2014, 17:44
				door Joris
				Vandaag was er in de CW Gentbrugge een 91 aan het rangeren met een tussenbak van een AM75...
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 15:25
				door HijDieHetWeet
				Klopt, 801 doet bochtenproeven in Gentbrugge.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 15:27
				door Steve
				HijDieHetWeet schreef:Klopt, 801 doet bochtenproeven in Gentbrugge.
Aangezien het maar om een tussenbak ging, zou ik veeleer spreken over de 200,25...  

 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 15:31
				door HijDieHetWeet
				De andere kasten staan daar ook hoor.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 15:49
				door Shrek
				Wat is de verwachte levensduur van de MS75 na renovatie?
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 16:05
				door HijDieHetWeet
				Normaal toch 20 jaar, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen: de laatst gemoderniseerde tweeledige zullen volgend jaar aan de kant gaan, 10 jaar na modernisatie.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 17:51
				door Robin
				en wat houd die bochtenproeven in??
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 19:58
				door groen1976
				801 stond vanmiddag in de bocht tussen gentbrugge en merelbeke. Wel in twee gesplitst en kop aan kop gekoppeld.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 21 feb 2014, 20:19
				door dentheo
				Wordt er iets veranderd dat de minimum boogstraal zou kunnen beïnvloeden ?