Steven schreef: zelfs met de huidige reistijd zou die er perfect kunnen stoppen hoor zonder extra minuten mee te krijgen. De huidige dienstregeling brussel mechelen is gericht op een max snelheid van 120 km/u. Als je er aan denkt dat voor de luchthaven nieuwe sporen komen vanaf mechelen aan 160 km/u en hij aan de andere kant ook over de 36N kan rijden tot brussel noord zal er nauwelijks tijdverschil zijn.
Steven,
de huidige dienstregeling is idd via lijn27, maar zal de HSA Benelux ook over lijn27 gaan? ik dacht het niet, want dan kan de vooropgestelde reistijd (die in de overeenkomst van de HSL-4 staat) niet gehaald worden.
Als het Diabolo project gerealiseerd is zal de HSA Benelux van Schaarbeek tot Mechelen rijden over het nieuwe spoor dat in de middenberm van de E19 aangelegd wordt; enkel zo kan de vooropgestelde reistijd gehaald worden; een extra ommetje via de luchthaven zal deze tijdswinst tenietdoen, zodat het onwaarschijnlijk zal zijn dat deze trein via de luchthaven zal rijden (of gaat men de HST reistijden Brussel Amsterdam opnieuw negotieren met de Hollanders?)
de luchthaven sluit aan op L36, zijn er momenteel in Diegem (rijrichting Brussel) al wissels om van L36 naar L36N te gaan? (van L36N naar L36 wel, want deze worden oa door de Eupen Oostende gebruikt)