Pagina 170 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 08:16
door Treinen9880
nahoj schreef:Vandaag was E542 met een HLE13.
volgens ik gezien heb zijn er gisteren enkele gereden met een T13

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 18:04
door Stef
1848 zit vandaag op IC G en IC P met 8 M6 en loc kant A'pen ipv kant kust.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 18:29
door Cipallieter
Ik heb het geluid van de ventilatoren vanmorgen voor de eerste maal gehoord in Antwerpen-Centraal.
Het was tientallen meters ver te horen.
Onverantwoord.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 19:28
door kars
:lol: :lol: :lol:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 19:37
door ferry
Hoi

Wanneer de ventilatoren van een 27 in Antwerpen C op -2 werken is het mi een veel groter oorverdovend lawaai en is het bvb niet meer mogelijk de aankondigingen van de stationsomroeper te verstaan.

f

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 19:39
door am62
ferry schreef:Hoi

Wanneer de ventilatoren van een 27 in Antwerpen C op -2 werken is het mi een veel groter oorverdovend lawaai en is het bvb niet meer mogelijk de aankondigingen van de stationsomroeper te verstaan.

f
Daarvoor moet je heus niet in Antw C staan hoor, zet je maar eens in Brussel-Noord...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 20:26
door Nils
am62 schreef:
ferry schreef:Hoi

Wanneer de ventilatoren van een 27 in Antwerpen C op -2 werken is het mi een veel groter oorverdovend lawaai en is het bvb niet meer mogelijk de aankondigingen van de stationsomroeper te verstaan.

f
Daarvoor moet je heus niet in Antw C staan hoor, zet je maar eens in Brussel-Noord...
Het echte probleem is het opvliegend stof als de loc het station binnen komt.
Wanneer de loc kant Nederland hangt in Antwerpen hangt het hele station vol stof bij aankomst op -1.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 20:29
door Stef
1821 zat op de IC A'pen - Charleroi :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 dec 2011, 20:33
door dentheo
Nils schreef: Het echte probleem is het opvliegend stof als de loc het station binnen komt.
Wanneer de loc kant Nederland hangt in Antwerpen hangt het hele station vol stof bij aankomst op -1.
Dat zal wel beteren als alle stof weg is, of na de grote kuis ?
In Nederland hadden ze zoiets met hun HSL tunnel...is ook gebeterd. :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 dec 2011, 10:39
door Jorik
Gisteren zijn we met E4533 richting Charleroi getrokken.
Deze werd gesleept door HLE2737 en aan staart hing nog de HLE2717, met die twee in TreinSchakeling ging dat zeer goed vooruit :P
De terugrit was dan met E2014 en deze werd gesleept door de HLE1817.
Afbeelding
Rechts: HLE1817 klaar voor de rit naar Antwerpen onder E2014. Links op spoor 2: HLE1821
Afbeelding
Afbeelding
Kruising onderweg tussen Eppegem en Weerde.
Afbeelding
Na aankomst te Antwerpen Centraal.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 dec 2011, 22:32
door TrainzDr3ver
Vandaag de 1828 gezien en die had al last van een loshangende ruitenwisser :lol:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 dec 2011, 23:29
door Accelerat
Ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel decibel die motoren van die HLE18 nu eigenlijk daadwerkelijk maken... Heeft iemand toevallig daar weet van?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 dec 2011, 23:48
door Steve
sncf-sncb schreef:Ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel decibel die motoren van die HLE18 nu eigenlijk daadwerkelijk maken... Heeft iemand toevallig daar weet van?
De motoren zullen er bitter weinig maken, de ventilatoren specifiek voor de remweerstanden des te meer...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 dec 2011, 10:46
door Accelerat
Dat bedoelde ik eigenlijk ja. :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 dec 2011, 11:06
door dentheo
Wanneer ik op het perron ernaast stond zou ik schatten dat ik door de 90 dB zat op die plaats (mijn oren zijn echter niet geijkt).