volgens ik gezien heb zijn er gisteren enkele gereden met een T13nahoj schreef:Vandaag was E542 met een HLE13.
De nieuwe loks reeks 18
-
Re: De nieuwe loks reeks 18

1848 zit vandaag op IC G en IC P met 8 M6 en loc kant A'pen ipv kant kust.

Ik heb het geluid van de ventilatoren vanmorgen voor de eerste maal gehoord in Antwerpen-Centraal.
Het was tientallen meters ver te horen.
Onverantwoord.
Het was tientallen meters ver te horen.
Onverantwoord.
Hoi
Wanneer de ventilatoren van een 27 in Antwerpen C op -2 werken is het mi een veel groter oorverdovend lawaai en is het bvb niet meer mogelijk de aankondigingen van de stationsomroeper te verstaan.
f
Wanneer de ventilatoren van een 27 in Antwerpen C op -2 werken is het mi een veel groter oorverdovend lawaai en is het bvb niet meer mogelijk de aankondigingen van de stationsomroeper te verstaan.
f
Daarvoor moet je heus niet in Antw C staan hoor, zet je maar eens in Brussel-Noord...ferry schreef:Hoi
f
Het echte probleem is het opvliegend stof als de loc het station binnen komt.am62 schreef:Daarvoor moet je heus niet in Antw C staan hoor, zet je maar eens in Brussel-Noord...ferry schreef:Hoi
f
Wanneer de loc kant Nederland hangt in Antwerpen hangt het hele station vol stof bij aankomst op -1.
Dat zal wel beteren als alle stof weg is, of na de grote kuis ?Nils schreef: Het echte probleem is het opvliegend stof als de loc het station binnen komt.
Wanneer de loc kant Nederland hangt in Antwerpen hangt het hele station vol stof bij aankomst op -1.
In Nederland hadden ze zoiets met hun HSL tunnel...is ook gebeterd.

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Gisteren zijn we met E4533 richting Charleroi getrokken.
Deze werd gesleept door HLE2737 en aan staart hing nog de HLE2717, met die twee in TreinSchakeling ging dat zeer goed vooruit
De terugrit was dan met E2014 en deze werd gesleept door de HLE1817.

Rechts: HLE1817 klaar voor de rit naar Antwerpen onder E2014. Links op spoor 2: HLE1821

Kruising onderweg tussen Eppegem en Weerde.

Na aankomst te Antwerpen Centraal.
Deze werd gesleept door HLE2737 en aan staart hing nog de HLE2717, met die twee in TreinSchakeling ging dat zeer goed vooruit

De terugrit was dan met E2014 en deze werd gesleept door de HLE1817.

Rechts: HLE1817 klaar voor de rit naar Antwerpen onder E2014. Links op spoor 2: HLE1821

Kruising onderweg tussen Eppegem en Weerde.

Na aankomst te Antwerpen Centraal.
-
Vandaag de 1828 gezien en die had al last van een loshangende ruitenwisser 

Ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel decibel die motoren van die HLE18 nu eigenlijk daadwerkelijk maken... Heeft iemand toevallig daar weet van?
De motoren zullen er bitter weinig maken, de ventilatoren specifiek voor de remweerstanden des te meer...sncf-sncb schreef:Ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel decibel die motoren van die HLE18 nu eigenlijk daadwerkelijk maken... Heeft iemand toevallig daar weet van?
Wanneer ik op het perron ernaast stond zou ik schatten dat ik door de 90 dB zat op die plaats (mijn oren zijn echter niet geijkt).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide