Pagina 161 van 414

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 mar 2015, 00:47
door 260689
BVG1988 schreef:Dat is raar. Ik heb nog geen blauwwgele HLE 18 gezien (bij mijn weten). Anders zou hij niet opvallen voor de M5s.
Het zou mij dan betwijfelen dat het andere trein zou zijn, want hij reed op het vaste tijdstip.
Ik zou het anders ook niet gemeld hebben.
Zal morgen eens kijken op de toestand als deze nog in de mailbox zit!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2015, 19:11
door BVG1988
P7741 reed vandaag met HLE 2721 en 2729 op kop. Ze reden in treinschakeling.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 mar 2015, 21:14
door Zwoopaman
Vandaag een i11 stuurrijtuig gezien gevolgd door M6 rijtuigen en een Type 18 op lijn 59.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 mar 2015, 21:38
door Steven
Zwoopaman schreef:Vandaag een i11 stuurrijtuig gezien gevolgd door M6 rijtuigen en een Type 18 op lijn 59.
Dit is een tijdelijke aanpassing die men toepast om extra M6 stuurrijtuigen uit dienst te kunnen nemen om ETCS in te bouwen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 mar 2015, 22:44
door Zwoopaman
Ah op die manier. Had het zelf nog nooit gezien dus dacht dat het iets bijzonder was.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 10:33
door dentheo
Steven schreef:
Zwoopaman schreef:Vandaag een i11 stuurrijtuig gezien gevolgd door M6 rijtuigen en een Type 18 op lijn 59.
Dit is een tijdelijke aanpassing die men toepast om extra M6 stuurrijtuigen uit dienst te kunnen nemen om ETCS in te bouwen.

Kon wel Zwitserland zijn, daar zie je op drukke momenten ook dubbeldekker treinstellen die er enkele lage wagens met of zonder eigen stuurrijtuig bijkrijgen....
Wel steeds (?) aan stuurrijtuig zijde, nooit gezien aan loc kant...
Wel handig, maar geen gezicht

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 10:48
door Beesty
dentheo schreef:Wel handig, maar geen gezicht
Anders staan die daar toch maar te blinken aan de carwash van Oostende..
Enfin blinken, als ze hun revisie gekregen hebben toch :lol:

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 13:41
door Terminus
"Vind ik leuk"! :-) Eindelijk nog eens een echt specialleke.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 14:20
door Steve
En die I11 is gewoon toegankelijk voor de reizigers?

Ze zouden nog in staat zijn om hem af te sluiten en enkel te gebruiken voor de stuurpost... :)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 14:56
door 260689
Steve schreef:En die I11 is gewoon toegankelijk voor de reizigers?

Ze zouden nog in staat zijn om hem af te sluiten en enkel te gebruiken voor de stuurpost... :)
Die zal wel gewoon toegankelijk zijn hoor! Zo had je over een jaar geleden op de verbinding Brussel - Luxemburg een rame met 3M6 en 3 I6 als trein!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 16:15
door Steve
260689 schreef:
Steve schreef:En die I11 is gewoon toegankelijk voor de reizigers?

Ze zouden nog in staat zijn om hem af te sluiten en enkel te gebruiken voor de stuurpost... :)
Die zal wel gewoon toegankelijk zijn hoor! Zo had je over een jaar geleden op de verbinding Brussel - Luxemburg een rame met 3M6 en 3 I6 als trein!
Inderdaad, het feit dat enkeldeks met dubbeldeks gecombineerd wordt, is op zich geen probleem en al vaker voorgekomen.

Maar als er één "exotisch" rijtuig aan het einde van een langere stam hangt, durven ze dat wel eens ontoegankelijk te maken. Ik herinner me nog levendig de P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg, die op een gegeven moment uit M4 getrokken door een 13 bestond (op zich al vrij uniek op L60): meermaals hing er tussen de 13 en de M4'en een stuurstandrijtuig I11, maar dat was (helaas) nooit toegankelijk. Overigens ook geen flauw idee waarom dat rijtuig er soms tussen hing.

Ander voorbeeld: op een van de P's via de Bocht van Leuven rijdt of reed langere tijd een stam M4 met in het midden een Resto-rijtuig... en ook dat heb ik meermaals ontoegankelijk geweten, wat in dat geval zelfs het in tweeën knippen van de trein betekende voor de reizigers.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 16:19
door overweg13
En een voorbeeld uit lang vervlogen tijden: een TD-stel M2 met een M1 als stuurstandrijtuig. Dat laatste bleef ook gesloten, naar verluidt omdat het comfortverschil met de M2 te groot was. (Dat laatste kan een fabeltje geweest zijn, misschien was er wel gewoon een technische reden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 16:49
door Merijn
Een TBG heeft me verteld dat ze voor die deuren van dat resto rijtuig een ander type sleutel nodig hebben. Daarom zou het rijtuig niet altijd toegankelijk geweest zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 mar 2015, 16:59
door BVG1988
Vandaag iets nieuw gezien op lijn 89. Eigenlijk niet echt nieuw nieuw maar toch voor de eerste maal op L89. Bij de P7902 zat het M5-stuurpostrijtuig achteraan en niet achter de HLE 18. Dat is voor de eerste keer dat ik een omgekeerde M5-stam tegenkom op L89.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 mar 2015, 00:52
door 260689
BVG1988 schreef:Vandaag iets nieuw gezien op lijn 89. Eigenlijk niet echt nieuw nieuw maar toch voor de eerste maal op L89. Bij de P7902 zat het M5-stuurpostrijtuig achteraan en niet achter de HLE 18. Dat is voor de eerste keer dat ik een omgekeerde M5-stam tegenkom op L89.
Deze heeft gisteren in nood gestaan in de buurt van Brussel. Tractieproblemen. Daardoor zijn ze hem komen halen en op 1 of andere manier gedriehoekt. Ik denk dat dit nog zo een tijdje zal blijven rijden aangezien het niet echt van belang is.