Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

rdv

Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

Bericht door rdv »

En nu is het 0% capaciteit.
Ik ken de redenering (we gaan niet structureel een trein aanbieden waar we van weten dat er onvoldoende plaatsen zijn), en kan er ergens wel inkomen, maar dat veroorzaakt overbezetting op andere treinen. Maar de regelmatige pendelaar zal snel doorhebben dat hij/zij beter niet voor de ECD kiest als ie een zitplaats wil, en dus reguleert dat zichzelf een beetje.

Ik weet niet hoe het nu gesteld is met de bezetting, maar toen ik in mei op en af reed (op een weekdag) , zaten we zowel in het heengaan als in de terugrit quasi alleen met ons tweetjes in ons compartiment (in het midden) tussen Rotterdam en Antwerpen.
desirootje

Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

Bericht door desirootje »

rdv schreef: 11 dec 2025, 20:51 En nu is het 0% capaciteit.
Ik ken de redenering (we gaan niet structureel een trein aanbieden waar we van weten dat er onvoldoende plaatsen zijn), en kan er ergens wel inkomen, maar dat veroorzaakt overbezetting op andere treinen. Maar de regelmatige pendelaar zal snel doorhebben dat hij/zij beter niet voor de ECD kiest als ie een zitplaats wil, en dus reguleert dat zichzelf een beetje.

Ik weet niet hoe het nu gesteld is met de bezetting, maar toen ik in mei op en af reed (op een weekdag) , zaten we zowel in het heengaan als in de terugrit quasi alleen met ons tweetjes in ons compartiment (in het midden) tussen Rotterdam en Antwerpen.
Dat reguleert zichzelf zeker niet. Hoe vaak heeft men hier al geklaagd over een verkorte samenstelling op L25, iedereen die zich er in propt om naar Brussel te gaan en 3 minuten later vertrekt de "trage" IC die niet eens half gevuld is. Mensen denken daar niet dieper over na, ik neem mijn trein, de snelste trein die ervoor zorgt dat ik net op tijd op kantoor zit.
Als het zich zou reguleren zou het in de vorm van extra wagens om de files op de E19 en R0 te verergeren zijn.
Plaats reactie