Pagina 154 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 02 nov 2011, 19:41
door Locomotief 5175
Wallorail : vandaag 5 binnen ! 1840,1841,1846,1847 en 1853.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 03 nov 2011, 23:31
door Stijn91
Cipallieter schreef:Vanmorgen werd de IC 2031 Antwerpen-Centraal - Charleroi-Zuid getrokken door de 1809 en geduwd door de 1824.
Gisteren 2/11 werd IR LLN - Binche met deze locs verzekerd.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 11:51
door Commendatore
Steven schreef:Van het moment de trein stil staat is de elektrische rem al buiten dienst, de koeling er van echter niet en het is dat geluid wat je hoort. Het ventileren van die weerstanden. Want de elektrische rem werkt totaal niet bij stilstand, dan blijft de trein staan door middel van de pneumatische rem.
Ik bedoelde meer of het niet mogelijk is om die rem helemaal niet, of veel minder, te gebruiken bij stops in stations, zodat zo'n loc niet zo staat te blazen bij stilstand.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 11:55
door Steven
Dus je zou willen dat die rem weet wanneer hij in een station staat en wanneer niet, da vergt complexe extra programmering voor die loc wie gaat zoiets betalen. Dat dynamisch remmen heeft als gevolg dat er minder luchtdrukrem nodig is (die komt pas tussen als hij bijna stilstaat) waardoor de loc zijn remzolen minder snel verslijten. Het gebrek aan dynamische rem (rheostatische en/of recuperatierem) zorgt er meestal ook voor dat de remafstand vergroot.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 12:45
door kika
Wat veel eenvoudiger is, is de installatie van temperatuursensoren die afhankelijk van hun meting de ventilatoren hun snelheid aanpassen. Dan blijft hij geen 2 minuten aan volle kracht blazen. Maar of dat zinnig is, kan je best even testen misschien staat hij dan wel 5 minuten te blazen maar met mar ietsje minder geluid. Ik vermoed dat de volgende 5-6 jaar er zeker niets aan veranderd zal worden.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 13:24
door 2012
Gisteren 2215 gedaan vanuit gent naar genk met de 1817 op kop, omdat er geen stuurrijtuig aanhing :D

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 16:16
door Stijn91
2012 schreef:Gisteren 2215 gedaan vanuit gent naar genk met de 1817 op kop, omdat er geen stuurrijtuig aanhing :D
Vandaag heeft de IC 2215 geen haltes tussen Gent en Hasselt. Waarom weet ik ook niet.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 16:38
door Darko
Stijn91 schreef:
2012 schreef:Gisteren 2215 gedaan vanuit gent naar genk met de 1817 op kop, omdat er geen stuurrijtuig aanhing :D
Vandaag heeft de IC 2215 geen haltes tussen Gent en Hasselt. Waarom weet ik ook niet.
Stroomonderbreking :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 16:38
door Darko
Stijn91 schreef:
2012 schreef:Gisteren 2215 gedaan vanuit gent naar genk met de 1817 op kop, omdat er geen stuurrijtuig aanhing :D
Vandaag heeft de IC 2215 geen haltes tussen Gent en Hasselt. Waarom weet ik ook niet.
Stroomonderbreking :) niks met de loc te maken

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 17:16
door Stijn91
Darko schreef:
Stijn91 schreef:
2012 schreef:Gisteren 2215 gedaan vanuit gent naar genk met de 1817 op kop, omdat er geen stuurrijtuig aanhing :D
Vandaag heeft de IC 2215 geen haltes tussen Gent en Hasselt. Waarom weet ik ook niet.
Stroomonderbreking :) niks met de loc te maken
Inderdaad.

Weet er iemand wanneer alle IC K's met een 18 zullen gereden worden net zoals die IC L's (enkele IC's maar).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 04 nov 2011, 19:17
door overweg13
Darko schreef:
Stijn91 schreef:
2012 schreef:Gisteren 2215 gedaan vanuit gent naar genk met de 1817 op kop, omdat er geen stuurrijtuig aanhing :D
Vandaag heeft de IC 2215 geen haltes tussen Gent en Hasselt. Waarom weet ik ook niet.
Stroomonderbreking :) niks met de loc te maken
Ik heb in Brussel-Zuid samenstellingen staan noteren, en het was weer koekenbak. Ik denk dat er in totaal toch wel een achttal treinen is afgeschaft (o.a. een CR naar Dendermonde, een IC naar Charleroi, en een IC naar Genk), maar rpoblemen met de stroomtoevoer tussen Gent en Merelbeke en een defecte trein tussen Brussel en gent, verdwenen ook nog P-treinen via Gent naar Kortrijk en P-treinen naar Denderleeuw en Gent.
Met een beetje kwade wil, zou je kunnen zeggen dat er meer dan genoeg treinen rijden en dat de NMBS er dus nog veel uit het spoorboekje mag halen, maar ik vermoed dat het realistischer is om te zeggen dat men liefst nog wat meer treinen mag laten rijden om een reserve te creƫren voor al die treinen die sowieso al elke dag opnieuw afgeschaft worden.
Mijn hart bloedt als ik zie hoe dit bedrijf, waarin ik bijna 40 jaar een flink stuk van mijn vrije tijd heb gestoken, blijft aanmodderen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 06 nov 2011, 11:08
door Stijn91
Volgens B-foto zijn er al meer dan 30 loc's geleverd.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 nov 2011, 16:10
door Treinen9880
Ik vraag me nu af welke treinen nu al met een 18 rijden. Want er zijn inmiddels meer of 30 locomotieven geleverd.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 nov 2011, 16:44
door Stijn91
Een aantal op de IC A (nog niet allemaal), IC K, IR LLN - Binche, P7400/8400, een paar op IC Antwerpen - Charleroi.
En een aantal voor opleidingen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 nov 2011, 16:53
door Treinen9880
Stijn91 schreef:Een aantal op de IC A (nog niet allemaal), IC K, IR LLN - Binche, P7400/8400, een paar op IC Antwerpen - Charleroi.
En een aantal voor opleidingen.
zou je ook de treinnummers weten?