Ongewone samenstelling.
-
Re: Ongewone samenstelling.
Dat stuurstandrijtuig wordt, nadat de tests geslaagd zijn (en evt nog wat aanpassingen tussentijds) in de vaste stammen van de Benelux opgenomen. Een normaal tussenrijtuig zou dan verdwijnen op termijn, maar misschien dat men op kortere termijn het nog als verlenging gebruikt.
-
- Contacteer:
In Brussel-Zuid zag ik deze middag een paar breaks een M6-stuurpostrijtuig voortslepen rijden richting Schaarbeek. Het stuurpostrijtuig was gekoppeld met de GF-koppeling.

Gebeurt wel vaker bij overbrengingen.BVG1988 schreef:In Brussel-Zuid zag ik deze middag een paar breaks een M6-stuurpostrijtuig voortslepen rijden richting Schaarbeek. Het stuurpostrijtuig was gekoppeld met de GF-koppeling.
Ik heb vanavond in Schaarbeek gespot, en heb toch wel enkele onverwachte samenstellingen gezien:
P8801 Schaarbeek - Quévy - 3 desiro's i.p.v. M6, én afgeschaft wegens defect
P8721 Schaarbeek - Jemeppe-sur-Sambre: vierledig stel i.p.v. M4
P8722 Schaarbeek - Jemeppe-sur-Sambre: vierledig stel i.p.v. M4
P8905 Schaarbeek - Oudenaarde: desiro's i.p.v. M5
P8022 Schaarbeek - Denderleeuw: desiro i.p.v. M4
Sommige zijn hier mogelijk al eerder vermeld.
P8801 Schaarbeek - Quévy - 3 desiro's i.p.v. M6, én afgeschaft wegens defect
P8721 Schaarbeek - Jemeppe-sur-Sambre: vierledig stel i.p.v. M4
P8722 Schaarbeek - Jemeppe-sur-Sambre: vierledig stel i.p.v. M4
P8905 Schaarbeek - Oudenaarde: desiro's i.p.v. M5
P8022 Schaarbeek - Denderleeuw: desiro i.p.v. M4
Sommige zijn hier mogelijk al eerder vermeld.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Bedankt, ondertussen de uitleg ontvangen in maandblad NVBS.The_Knitter schreef:Dat stuurstandrijtuig wordt, nadat de tests geslaagd zijn (en evt nog wat aanpassingen tussentijds) in de vaste stammen van de Benelux opgenomen. Een normaal tussenrijtuig zou dan verdwijnen op termijn, maar misschien dat men op kortere termijn het nog als verlenging gebruikt.
Men heeft in de rijtuigen op de omvormers een module toegevoegd voor de 3kV treinleidingsspanning en de deuropening logica aangepast voor Belgie.
Om het laatste te testen lijkt mij een stoptreindienst nuttiger

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Vanmorgen een blijde ontmoeting vanuit AM96 met MW41 te Hove...
Antwerpen-Neerpelt werd omgeleid via L27.
Wie heeft door dat ze eens de bocht van Kontich kunnen nemen komende uit Antwerpen
Antwerpen-Neerpelt werd omgeleid via L27.
Wie heeft door dat ze eens de bocht van Kontich kunnen nemen komende uit Antwerpen

En P 8007 reed vanavond met I10 in plaats van M4. Ze hebben dus gewoon stammen verwisseld blijkbaar.
Klopt!! Zo zou het altijd moeten zijn maar door omstandigheden nog niet mogelijk geweest.everclear schreef:En P 8007 reed vanavond met I10 in plaats van M4. Ze hebben dus gewoon stammen verwisseld blijkbaar.
dentheo schreef:Is vorige week ook al gesignaleerd op lijn 12
Blijft wel beetje eigenaardig.
Ik had begrepen dat de stuurrijtuigen enkel voor de binnenlandpendel van NS waren, dat blijkt dus niet "helemaal" het geval.
Weet iemand of hij met stuurrijtuig vooraan weer vertrokken is ?
Hebben al onze goederentraxxen mux ?
ik meen gelezen te hebben dat de leasing Traxxen van NMBS-groep en de Traxxen van NS geen MUX hebben maar het Duitse ZWS-ZMS protocol gebruiken
Over de traxxen van NS kan ik geen commentaar geven maar op "onze" traxxen zit er inderdaad ZWS-ZMS.pietmol schreef:dentheo schreef:Is vorige week ook al gesignaleerd op lijn 12
Blijft wel beetje eigenaardig.
Ik had begrepen dat de stuurrijtuigen enkel voor de binnenlandpendel van NS waren, dat blijkt dus niet "helemaal" het geval.
Weet iemand of hij met stuurrijtuig vooraan weer vertrokken is ?
Hebben al onze goederentraxxen mux ?
ik meen gelezen te hebben dat de leasing Traxxen van NMBS-groep en de Traxxen van NS geen MUX hebben maar het Duitse ZWS-ZMS protocol gebruiken
Vanmiddag gezien IC 813 Oostende Kortrijk gereden door drie klassiekjes 964 608 en 781ipv 21 met M4 trekduwstel.
Het voorziene rijtuigenstel was terug uitgeweken naar de bundel door brandgeur in het stuurrijtuig 58060 (M4ADX)hein schreef:Vanmiddag gezien IC 813 Oostende Kortrijk gereden door drie klassiekjes 964 608 en 781ipv 21 met M4 trekduwstel.
Vandaag bezig geweest aan die bewuste trein260689 schreef:Het voorziene rijtuigenstel was terug uitgeweken naar de bundel door brandgeur in het stuurrijtuig 58060 (M4ADX)hein schreef:Vanmiddag gezien IC 813 Oostende Kortrijk gereden door drie klassiekjes 964 608 en 781ipv 21 met M4 trekduwstel.