Re: Dienstregeling 2013
Geplaatst: 11 nov 2012, 20:16
Dan zou men inderdaad 3 treinstelletjes nodig hebben voor Rsd - Antw.
Want dan rijden ze maar 50% van hun werktijd.
Want dan rijden ze maar 50% van hun werktijd.
De doorkoppeling naar Puurs dient om de perrons in Antwerpen niet zo lang bezet te houden en om 1 compositie te besparen
Wie de spoorconfiguratie in Antwerpen enigszins kent, heeft voor het overige nochtans geen reden om tevreden te zijn met deze doorkoppeling. Een beweging van niveau -2 in Antwerpen-Centraal naar lijn 59 vergt reeds vóór Berchem twee onwenselijke wisselbewegingen (te Y. Arendstraat en te Y. Noord-Berchem), waarbij het treinverkeer van/naar de drie niveaus (!) bij de minste onregelmatigheid gehinderd wordt. Omgekeerd zullen vertragingen op andere relaties bovendien ook de stiptheid van de stoptrein ongetwijfeld verslechteren. Kortom: het verbaast me dat de aanvraag voor deze doorkoppeling überhaupt werd toegestaan, ook al levert ze een besparing van materieel/personeel op.Vind ik wel een goede zaak om de zuid of westrand van antwerpen een rechtstreekse verbinding te geven met de noordrand.
Dat is helaas een NMBS-specialiteit. Dat is lang niet overal zo.Stijn91 schreef:Vaak gaat de dienstregeling bij kleine aanpassingen toch achteruit.
Omdat de reizigersbewegingen veranderen.Stijn91 schreef:Waarom moet de dienstregeling eigenlijk elk jaar veranderen, niet dat er veel veranderingen zijn maar ik blijf dat toch raar vinden. Vaak gaat de dienstregeling bij kleine aanpassingen toch achteruit.
Het voordeel van die afgeschafte treinen is dat hierdoor meer mensen meer comfort gaan hebben of materieel gaat makkelijker voor onderhoud binnen kunnen. Wat het nut is voor een extra trein tussen Antwerpen en de luchthaven dat snap ik toch ook niet zo goed, dat is toch niet nodig of zijn er zoveel mensen die van Antwerpen naar de luchthaven willen.Shrek schreef:Omdat de reizigersbewegingen veranderen.Stijn91 schreef:Waarom moet de dienstregeling eigenlijk elk jaar veranderen, niet dat er veel veranderingen zijn maar ik blijf dat toch raar vinden. Vaak gaat de dienstregeling bij kleine aanpassingen toch achteruit.
En vooral: de infrastructuur verandert ook !
Ja net wel, de luchthaven is een heel belangrijke trekpleister hoor. Ook als IR Mechelen-Antwerpen zal die trein het helemaal niet slecht doen.Stijn91 schreef:Het voordeel van die afgeschafte treinen is dat hierdoor meer mensen meer comfort gaan hebben of materieel gaat makkelijker voor onderhoud binnen kunnen. Wat het nut is voor een extra trein tussen Antwerpen en de luchthaven dat snap ik toch ook niet zo goed, dat is toch niet nodig of zijn er zoveel mensen die van Antwerpen naar de luchthaven willen.
Nog zoiets, ik heb is gekeken naar de uurregeling tussen Mechelen en Antwerpen-Centraal vanaf 9 december:Shrek schreef:Ja net wel, de luchthaven is een heel belangrijke trekpleister hoor. Ook als IR Mechelen-Antwerpen zal die trein het helemaal niet slecht doen.Stijn91 schreef:Het voordeel van die afgeschafte treinen is dat hierdoor meer mensen meer comfort gaan hebben of materieel gaat makkelijker voor onderhoud binnen kunnen. Wat het nut is voor een extra trein tussen Antwerpen en de luchthaven dat snap ik toch ook niet zo goed, dat is toch niet nodig of zijn er zoveel mensen die van Antwerpen naar de luchthaven willen.
Daarop inhakend: waarom jaarlijks en niet met 'lopende' dienstregelingsaanpassingen werken? Als er een stuk extra infra in september wordt opgeleverd, duurt het vaak 3 maanden voor er serieus gebruik van gemaakt wordt omdat er tijdens het jaar slechts zeer kleine wijzigingen zijn.Stijn91 schreef:Waarom moet de dienstregeling eigenlijk elk jaar veranderen, niet dat er veel veranderingen zijn maar ik blijf dat toch raar vinden. Vaak gaat de dienstregeling bij kleine aanpassingen toch achteruit.