Pagina 14 van 34
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 06 aug 2011, 13:15
				door Duikbril AM86
				LML schreef: heeft Deinze-De Panne het toen gehaald boven Herentals-Mol-Neerpelt...
Ik dacht dat ze niet tot Neerpelt gingen van mij mag dat gerust ze kunnen dan eens in Neerpelt al die oude rommel die daar nog staat eens vernieuwen daar staat nog een seinhuis in Neerpelt wat verder dan het stationsgebouw, waar
men met kettingen de wissels verlegt  

  , wat een antieke omgeving daar Neerpelt. 
De tijd is er blijven stilstaan.
 
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 06 aug 2011, 17:49
				door LML
				Duikbril AM86 schreef:Ik dacht dat ze niet tot Neerpelt gingen van mij mag dat gerust ze kunnen dan eens in Neerpelt al die oude rommel die daar nog staat eens vernieuwen daar staat nog een seinhuis in Neerpelt wat verder dan het stationsgebouw, waar
men met kettingen de wissels verlegt  

  , wat een antieke omgeving daar Neerpelt. 
De tijd is er blijven stilstaan.
 
Het ging in de jaren '80 wel degelijk over Herentals-Mol-Neerpelt...
 
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 06 aug 2011, 19:49
				door ijzeren rijn 82
				Neerpelt wordt venieuwd , gaat binne afzienbare tijd gebeuren ! de bekendmaking hangt uit aan en rond het station 
Peron 2-3 wordt breder en krijgt een onderdoorgang 
acherkant van het emplacement wordt een weg getrokken 
ook seinhuis 2 gaat sneuvelen 
waarom is eigenlijk die lijn Montzen-welkenraed onder draad gebracht ?? 
waar geen trein rijdt !!nu is het zelfs buiten dienst ! 
dan haden ze beter toch Mol-Neerpelt onder draad gebracht , 
marja dat in niet Walonie !
 
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 06 aug 2011, 20:27
				door rail s
				ijzeren rijn 82 schreef:Neerpelt wordt venieuwd , gaat binne afzienbare tijd gebeuren ! de bekendmaking hangt uit aan en rond het station 
Peron 2-3 wordt breder en krijgt een onderdoorgang 
acherkant van het emplacement wordt een weg getrokken 
ook seinhuis 2 gaat sneuvelen 
waarom is eigenlijk die lijn Montzen-welkenraed onder draad gebracht ?? 
waar geen trein rijdt !!nu is het zelfs buiten dienst ! 
dan haden ze beter toch Mol-Neerpelt onder draad gebracht , 
marja dat in niet Walonie !
 
als je lijn 39 bedoelt, zie W-actua van 2&3 april.
 
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 aug 2011, 12:51
				door Shrek
				ijzeren rijn 82 schreef:waarom is eigenlijk die lijn Montzen-welkenraed onder draad gebracht ?? 
waar geen trein rijdt !!nu is het zelfs buiten dienst ! 
dan haden ze beter toch Mol-Neerpelt onder draad gebracht , 
marja dat in niet Walonie !
Daar rijden af en toe wel treinen hoor, die lijn is een noodroute voor werken/problemen op zowel Aken-Montzen als op Luik-Welkenraedt.
Omdat de kosten voor elektrificatie daar heel laag waren en er grote werken gepland waren in de omgeving hebben ze dat maar rap bijgedaan  

 
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 aug 2011, 15:24
				door groentje
				Het is inderdaad een noodverbinding, een die nagenoeg zinloos is zonder draad, omdat de meeste treinen die er rijden tegenwoordig elektrisch zijn.
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 05 nov 2011, 23:27
				door LML
				Efkens dit topic vanonder het stof halen...
Is er al meer geweten wanneer er exact gestart wordt met de werken? Starten ze in Herentals of in Mol of ergens tussenin?
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 06 nov 2011, 09:20
				door stefanic
				De werken starten in Mol, rittijdverlenging door de snelheidsbeperking in de werfzone is voorzien in de dienstregeling vanaf 11 december. Totale duur van de werken geschat op 3 jaar.
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 nov 2011, 12:35
				door ostbahnhof
				En wordt het volledig Herentals-Neerpelt of enkel Herentals-Mol?
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 nov 2011, 15:21
				door P. Michiels
				Volgens mij zelfs tot aan Hamont!
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 nov 2011, 19:05
				door Bibke
				Voor zover ik het gevolgd heb, zal enkel Herentals - Mol onder draad gebracht worden.
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 nov 2011, 20:22
				door groentje
				... in een eerste fase. Het is echter nog koffiedik kijken wanneer de tweede fase komt, en de rest wordt geƫlektrificeerd...
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 07 nov 2011, 20:54
				door Cipallieter
				groentje schreef:... in een eerste fase. Het is echter nog koffiedik kijken wanneer de tweede fase komt, en de rest wordt geƫlektrificeerd...
Zodat de elektrificatie van de ijzeren rijn op Belgisch grondgebied een feit zal zijn.
 
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 04 dec 2011, 14:38
				door Cipallieter
				Uit 'Het Nieuwsblad' van 04/12/2011:
GEEL - Open VLD-senator Martine Taelman interpelleerde deze week minister Vervotte over de elektrificatie van de spoorlijn tussen Herentals en Mol. Er waren geruchten dat de elektrificatie ging uitgesteld worden. Sinds 1980 duikten er al plannen op over het onder draad brengen van deze lijn.
Minister Vervotte bevestigde dat de werken normaal zullen plaatsvinden in de periode 2012-2014 en dat de Raad van Bestuur van de infrastructuurbeheerder Infrabel op 13 oktober 2011 overgegaan is tot de gunning van de werken. Een concrete startdatum voor is echter nog niet bekend.
'De elektrificatie van de spoorlijn Herentals-Mol is enorm belangrijk voor de mobiliteit in de Kempen, de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman, 'ik ben dan ook bijzonder blij dat de minister uitdrukkelijk bevestigd heeft dat de werken zullen doorgaan zoals gepland.'
			 
			
					
				Re: Electrificatie Herentals-Mol
				Geplaatst: 04 dec 2011, 15:29
				door FLV-FGSP
				Ondanks deze woorden van bijna-ex-minister Vervotte blijven er hardnekkige geruchten dat er voorlopig geen budget zou zijn.
Wat dringend zou moeten gebeuren is de electrificatie van de nieuwe wisselverbinding bij Herentals, anders blijft die nog jaren onbruikbaar...