Geplaatst: 28 jun 2007, 00:02
De rijtuigen blijven nog enige tijd de HSL-Benelux rijden, hoor. Ze worden er speciaal voor vernieuwd. Vandaar de nieuwe striping.
BDJ
BDJ
dan zijn ze weg bij de gewone benelux heBartjedj schreef:De rijtuigen blijven nog enige tijd de HSL-Benelux rijden, hoor. Ze worden er speciaal voor vernieuwd. Vandaar de nieuwe striping.
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?Shrek schreef:dan zijn ze weg bij de gewone benelux heBartjedj schreef:De rijtuigen blijven nog enige tijd de HSL-Benelux rijden, hoor. Ze worden er speciaal voor vernieuwd. Vandaar de nieuwe striping.
de enige oplossing is volgens mij een IR naar roosendaal doortrekken. Meer is er niet nodig denk ik
I10 rijtuigen zouden volgens mij perfect gebruikt kunnen worden voor een Benelux trein. De I10 is vandaag wel niet geschikt om trek-duw te rijden, daarvoor dienen de HLE-11 trek-duw kabels geinstalleerd te worden.super1500 schreef:
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?
Inderdaad kan het. Ik heb ooit nog eens in Rotterdam Centraal een Thalys biljet gekocht toen deze al op spoor een binnenreed. Voor degenen die Rotterdam Centraal niet kennen: De loketten van NS internationaal bevinden (of bevonden) zich ook op spoor een.Frank schreef:Is dat bij de Thalys ook niet zo? Reserveren verplicht, maar dat kan tot vlak voor vertrek?sweek schreef:Je hoeft trouwens niet echt te reserveren; je kunt je kaartje gewoon 10 minuten voor vertrek kopen via de ticketmachine. Het reserveren heeft dan denk ik alleen te maken met een vaste zitplaats die je krijgt.
I10 zou leuk zijn, maar kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)super1500 schreef:
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?
Het zit nog steeds op spoor 1 maar de Thalys e.d. komen als ik het goed heb nu op spoor 4.K V B schreef:Inderdaad kan het. Ik heb ooit nog eens in Rotterdam Centraal een Thalys biljet gekocht toen deze al op spoor een binnenreed. Voor degenen die Rotterdam Centraal niet kennen: De loketten van NS internationaal bevinden (of bevonden) zich ook op spoor een.Frank schreef:Is dat bij de Thalys ook niet zo? Reserveren verplicht, maar dat kan tot vlak voor vertrek?sweek schreef:Je hoeft trouwens niet echt te reserveren; je kunt je kaartje gewoon 10 minuten voor vertrek kopen via de ticketmachine. Het reserveren heeft dan denk ik alleen te maken met een vaste zitplaats die je krijgt.
bobby schreef: kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)
super1500 schreef:bobby schreef: kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)
idd Bobby,
met een cirkelzaag zagen we onderaan een stuk van de deur; en om dan het gat tussen de deur en de onderste trede op te vullen leggen we op de onderste trede gewoon een houten balk (juffer) waarop we een 'traanplaat' leggen.
(sometimes life can be simple in Bobby's world...)
Als we ne keer lief aan de 'Ollanders vragen om hun perrons aan te passen zullen die dat wel doen, zo'n moeilijke mensen zijn dat nietsuper1500 schreef:bobby schreef: kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)
idd Bobby,
met een cirkelzaag zagen we onderaan een stuk van de deur; en om dan het gat tussen de deur en de onderste trede op te vullen leggen we op de onderste trede gewoon een houten balk (juffer) waarop we een 'traanplaat' leggen.
(sometimes life can be simple in Bobby's world...)
M4 is enkel geschikt om mensen af te schrikken deze trein te nemen. Maar mischien maakt dit idee juist hierom een kans...bobby schreef:I10 zou leuk zijn, maar kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)super1500 schreef:
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?
K V B schreef:
M4 is enkel geschikt om mensen af te schrikken deze trein te nemen. Maar mischien maakt dit idee juist hierom een kans...
sorry maar met al die haltes ten noorden van Antwerpen, kan je nog bezwaarlijk van een IR trein spreken; dit begint steeds meer op een 2de L-trein te lijken (die dan als IR verder rijdt naar Brussel)Molenbruch Y. schreef: . En het is ook een opwaardering voor lijn 12, zeker wanneer die verlengde IR n dan ook nog eens in Luchtbal gaat stoppen binnenkort.
Groeten,
M4 zijn niet goed genoeg voor het binnenlandse verkeer, wat de NMBS ook moge denken. Banken met 2+3 opstelling heb ik buiten bij de NMBS enkel nog in Oost Europa gezien, en daar is dit rap aan het verdwijnen.pietmol schreef:K V B schreef:
M4 is enkel geschikt om mensen af te schrikken deze trein te nemen. Maar mischien maakt dit idee juist hierom een kans...
KVB, wel een bizarre opmerking: als M4 idd enkel geschikt om mensen af te schrikken, waarom zijn deze dan wel goed genoeg voor het binnenlandse verkeer?
Omdat de NMBS een bedrijf is dat treinkm levert aan de overheid, en niet een bedrijf dat reizigers vervoert.Waarom renoveert NMBS dan nog steeds M4 met huidige interieur?