DLC en PB
Sander schreef:Fijn, zwakjes, boeiend! Als jij zonodig, zonder verdere vraag, open kaart wilt spelen, moet je dat vooral doen, maar dan niet van anderen verlangen dat ze dat ook gaan doen.Miljaarde schreef:Sorry hoor, maar je bent een flauwe zeur Sander. Je wil niet zeggen waar je zelf werkt terwijl je het wel weet van alle anderen. Zwakjes ..Oh, ongetwijfeld niet consequent en oneerlijk enzo, bij DLC zullen ook wel dingen fout zijn enzo, maar het kwam nu gewoon beter uit om het over B Cargo te hebben.Je verwijt dat mensen (die daar zelfs werken) slecht spreken van Dlc, maar je doet het zelf met B-Cargo? niet echt consequent...Neem van mij aan dat je bij DLC meer toekomst hebt dan bij B Cargo (als ik bij B Cargo zou werken, zou ik nu al vrezen voor mijn baan).Negatieve zaken bij Dlc, ik heb het al een paar keer gezegd, je verdient er minder voor hetzelfde werk, dat vind ik iets negatiefs. Alle normale mensen vinden dat.En als Anti-dlc daar werkt, zal hij het wel beter weten. Jij bent liever flexibel (je hebt waarschijnlijk geen gezin?) en verdient liever minder, rare kwiet ben jij...Meeloper? Ik heb zelf gewoon de pest (om het maar heel plat te zeggen) aan B Cargo en haar vooroorlogse ideeën (wie bestelt er nou twee-spanningslocs als half Europa met de vierspanningsvariant rondrijdt?), en ik vind het dan ook prachtig wat DLC flikt (net als R4C, SNCF Frettie en ACTS en ERSR binnenkort).Mensen zoals ik en anti-dlc willen niet zomaar kritiekloos meelopen in die economische argumentatie van veel managers en meelopers (zoals jij of ben je zelf manager?)Ik mag aannemen dat DLC echt wel de lonen zal gaan verhogen, voor zover dat al nodig is: ik denk dat veel Belgen er weinig voor voelen om tig keer per week Antwerpen-Bentheim te rijden met veel te weinig slaap en een slecht hotel. Of in locs van 53 jaar oud rond te rijden... (hou daarbij in je achterhoofd dat DLC muisstille, krachtige en van airco voorziene locs krijgt).Een economische systeem is gemaakt voor de mensen EN NIET ANDERSOM, BEGRIJP DAT EENS vooraleer je meer vraagt van de mensen voor minder geld.Niet per definitie, maar je merkt dat veel mensen van de oude garde gewoon niet flexibel kunnen zijn.ik ben dus niet oud of zo want blijkbaar is oud een synoniem van niet flexibel zijn
Je begrijpt me wat verkeerd vrees ik Ik ben echt niet bang voor al die nieuwe concurentie op het Belgisch net. Het enige wat ik hierbij vraag is dat ze dezelfde arbeidsvoorwaarden aanbieden als de nmbs. Dat is alles. Dwz zelfde loon, zelfde aantal vrije dagen enzovoort... Dat is toch normaal dat je daarvoor ijvert? Als dat gebeurt mogen ze echt doen wat ze willen... Het is wat moeilijk een discussie aan te gaan met iemand die zich verstopt. Daar heb je een concurrentie voordeel

ik hoop voor jullie echt waar dat er iets positiefs uit de bus komt, al was het maar een beginnende vakbondswerking of zo. Vanaf een bepaald aantal personeelsleden is een bedrijf verplicht om vakbonden toe te laten. Informeer u daar eens voor Dlc'ers. En geen enkele Hollander zal hier een wig drijven tussen de collegialiteit tussen Belgische treinbestuurders. Sander zou beter voor iedereen in de branche ijveren in plaats van olie op het uur te gieten met zijn calvinisme...