Pagina 13 van 15

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 25 jan 2013, 01:53
door nahoj
treinfan93 schreef:Uiteraard zijn deze machines nu wel toe aan een revisie/modernisatie ...
Geen enkele HLE 11 zit tegen zijn revisiedatum. Dat het hardnekkige gerucht dat er 'gespaard' werd op onderhoud nu maar eens de kop ingedrukt wordt: HLE 11 kreeg het meest frequent nazicht van alle locomotieven (tijdens zijn periode op de Benelux), en kreeg met normale intervallen revisie, tot op het einde.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 25 jan 2013, 10:42
door Retard
Inderdaad. Ik heb in juli in Brugge nog een HLE 11 gezien die zijn laatste rivisie had gekregen in 2009 :D

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 07 nov 2013, 21:13
door Dieselfreak
De reeks 11 heeft het slechts 27 jaar volgehouden, terwijl sommige machines van de reeks 23 ruim 55 jaar hun panto tegen de draad hebben gedrukt. Hoe lang zullen die van Siemens reeks 18 over de Belgische spoorwegen bollen?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 08 nov 2013, 10:09
door Wilson
Dieselfreak schreef:De reeks 11 heeft het slechts 27 jaar volgehouden, terwijl sommige machines van de reeks 23 ruim 55 jaar hun panto tegen de draad hebben gedrukt. Hoe lang zullen die van Siemens reeks 18 over de Belgische spoorwegen bollen?
Niet volgehouden. Ze hadden nog veel langer kunnen doorgaan als NS machinisten in hun benelux tijdperk niet met de ventilatie klierden. En als de NMBS ze niet noodgedwongen aan de kant zette.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 08 nov 2013, 11:31
door dentheo
Dieselfreak schreef:De reeks 11 heeft het slechts 27 jaar volgehouden, terwijl sommige machines van de reeks 23 ruim 55 jaar hun panto tegen de draad hebben gedrukt. Hoe lang zullen die van Siemens reeks 18 over de Belgische spoorwegen bollen?
Maar volgens mij zijn het wel kilometerkampioenen.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 08 nov 2013, 11:40
door Steven
Inderdaad sommige locs doen meer km op minder jaren dienst dan andere locs op meer jaren dienst.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 08 nov 2013, 12:42
door Dieselfreak
Steven schreef:Inderdaad sommige locs doen meer km op minder jaren dienst dan andere locs op meer jaren dienst.
Da's wel waar natuurlijk, het aantal kilometers dat een voertuig aflegt is minstens net zo belangrijk als de leeftijd.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 20 jan 2014, 17:59
door Wilson
Vraagke. Wat is de status van HLE 11 ?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 12:36
door Terminus
Vanmorgen hing er achteraan een loc type 11 aan een P-trein richting Schaarbeek. Reed iets voor 8u20 Brussel-Noord buiten.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 12:41
door groen1976
Gisterenavond stond er een HLE 11 in de bundel van Gent-Sint-Pieters.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 12:58
door Steve
Wat zou dat te betekenen hebben? :shock:

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 13:40
door bobby
wat was het nummer van die HLE-11?

1187? de loc die als 'toonzaal model' in Merelbeke is achtergebleven, en welke men probeert rijvaardig te houden om potentiele kopers/huurders(?) een proefrit te kunnen geven?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 13:41
door bobby
hoe zit het trouwens met de homologatie voor Nederland? vervalt deze als de loc gedurende een bepaalde tijd niet meer in Holland is geweest?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 14:06
door KurtDS
1187 staat nu in Schaarbeek, is als voertuig meegekomen met een Ptrein denk ik, hing nog een eindsein aan.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2014, 16:39
door Steve
Even vergeten dat die ene nog in Merelbeke stond.

Het kan dan ook gewoon een transfer zijn op weg naar Stockem... zou zomaar kunnen dat ie een van de komende dagen achteraan een P-trein richting Aarlen hangt.