Pagina 119 van 124
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 11:45
				door Eric0641
				Steven schreef: ↑04 jul 2019, 00:25
Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
 
heeft u een kopietje van dat artikel?
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 12:03
				door Ducktape
				Eric0641 schreef: ↑04 jul 2019, 11:45
Steven schreef: ↑04 jul 2019, 00:25
Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
 
heeft u een kopietje van dat artikel?
 
Dan zou het geen intern artikel meer zijn natuurlijk  
 
Maar wat Steven zegt klopt, sinds een tijdje mogen alle breaks naar Maastricht rijden. De voorwaarde is wel dat alle hakkers van de tractieuitrusting in dienst zijn geloof ik.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 12:06
				door Eric0641
				Ducktape schreef: ↑04 jul 2019, 12:03
Eric0641 schreef: ↑04 jul 2019, 11:45
Steven schreef: ↑04 jul 2019, 00:25
Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
 
heeft u een kopietje van dat artikel?
 
Dan zou het geen intern artikel meer zijn natuurlijk  
 
Maar wat Steven zegt klopt, sinds een tijdje mogen alle breaks naar Maastricht rijden. De voorwaarde is wel dat alle hakkers van de tractieuitrusting in dienst zijn geloof ik.
 
Ik heb namelijk eens gehoord dat er veel problemen waren met de omvormers. Dat ze vandaar niet toegelaten waren.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 13:02
				door jan_olieslagers
				NMBS "Hakker" <=> NL "omvormer" ?
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 14:39
				door dentheo
				Steven schreef: ↑04 jul 2019, 00:25
Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
 
Solo alleen  of ook met zijn tweeën ?
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 15:24
				door Steven
				
De hakkers = de vermogenthyristoren die de motoren aansturen.
omvormers zijn andere delen in de trein, deze zorgen voor de verschillende soorten laagspanning die nodig zijn (verlichting, deuren, omroep, airco, ....)
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 15:25
				door Steven
				dentheo schreef: ↑04 jul 2019, 14:39
Steven schreef: ↑04 jul 2019, 00:25
Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
 
Solo alleen  of ook met zijn tweeën ?
 
Dat werd niet vermeld dus ik neem aan dat ze ook gekoppeld mogen rijden, al zijn er misschien andere praktische redenen waarom men dit niet wil/kan doen. ik ken de regels rond het baanvak naar Maastricht niet dus ik heb geen weet van andere beperkingen.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 15:31
				door Eric0641
				Steven schreef: ↑04 jul 2019, 15:25
dentheo schreef: ↑04 jul 2019, 14:39
Steven schreef: ↑04 jul 2019, 00:25
Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
 
Solo alleen  of ook met zijn tweeën ?
 
Dat werd niet vermeld dus ik neem aan dat ze ook gekoppeld mogen rijden, al zijn er misschien andere praktische redenen waarom men dit niet wil/kan doen. ik ken de regels rond het baanvak naar Maastricht niet dus ik heb geen weet van andere beperkingen.
 
Gekoppeld alleen in bijzondere gevallen bij het overslaan van Eijsden. Hier in NL werkt het net even anders met te lange treinen voor het perron. Eijsden heeft ruimte voor 4 bakken.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 jul 2019, 16:55
				door spurt2244
				Is al bekend wanneer de Breaks het weer gaan overnemen van de Klassieke Motorstellen?
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 09 jul 2019, 20:30
				door Steve
				In dit artikel over een ongeval in Diepenbeek is een gemoderniseerde MS80 te zien. Betekent dit dat ze eindelijk weer ingezet worden op Hasselt-Maastricht, of gaat het om die ene trein per dag op Tongeren-Gent die door een enkele MS80 verzorgd wordt? 
https://m.hln.be/in-de-buurt/diepenbeek ... ~abaaa2da/ 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 09 jul 2019, 21:59
				door Davy
				Deze zal sowiso niet naar Maastricht rijden, de hele zomervakantie rijdt men niet verder dan Herstal door werkzaamheden in de Luikse tunnels.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 15 jul 2019, 23:42
				door Cherrytrain
				Vandaag reed de gemoderniseerde Break treinstelnummer 304 op het traject Luik - Maastricht.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 16 jul 2019, 11:37
				door Jan-Mark
				Tesamen met de 325 

 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 08 aug 2019, 15:43
				door Marcad
				Tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15 ETCS
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365	==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17 ETCS
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17
RI.  313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
RI.  383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18
107. 413 ==> 16-02-18
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18 ETCS
115. 371 ==> 21-08-18 ETCS
116. 389 ==> 24-08-18
117. 395 ==> 06-09-18 ETCS
118. 414 ==> 07-09-18 ETCS
119. 422 ==> 05-10-18 ETCS
120. 388 ==> 06-11-18 ETCS
121. 373 ==> 28-11-18 ETCS
122. 403 ==> 22-01-19 ETCS
123. 397 ==> xx-xx-xx ETCS (geen datum meer - verwijderd door graffiti reiniging) 
124. 402 ==> ??
125. 400 ==> ?? 
RI. 315 ==> 04-04-19 = TTH/RI
126. 421 ==> 09-04-19 ETCS
127. 409 ==> 24-04-19 ETCS
128. 398 ==> ??
129. 394 ==> 07-06-19 ETCS
130. 417 ==> 27-06-19 ETCS
Groen = nieuwe data in dit lijst + ETCS
Als iemand de moderniseringsdata van de 397, 398, 400, 402 heeft genoteerd, kan hij dan de info posten? Bedankt
Nog in CW Mechelen
131. 415 sinds 08/11/18
132. 382 sinds 26/11/18
133. 416 sinds 11/12/18
134. 420 sinds 21/01/19
135. 387 sinds 07/02/19
136. 302 sinds 25/02/19
137. 411 sinds 13/03/19
138. 374 sinds 29/03/19
139. 404 sinds 23/04/19
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 08 aug 2019, 19:07
				door CursorX
				Ondertussen zijn er blijkbaar meer en meer problemen met de toiletten van de breaks en rijden er heel wat rond waarvan slechts 1 of soms zelfs geen toilet beschikbaar is...