DLC en PB
Sorry hoor, maar je bent een flauwe zeur Sander. Je wil niet zeggen waar je zelf werkt terwijl je het wel weet van alle anderen. Zwakjes .. Wees eens open over uw situatie (de mijne kun je hier nalezen ergens op het forum) Ben je een Hollander misschien? Ik denk niet dat je recht van spreken hebt. Je verwijt dat mensen (die daar zelfs werken) slecht spreken van Dlc, maar je doet het zelf met B-Cargo? niet echt consequent...Sander schreef:Tsja, gek hè? Zo'n bedrijf wil ook een positieve naam opbouwen, en dan zijn er weer van die personen die allerlei regelrechte onzin de wereld in trappen. Want zelfs van ex DLC machinisten hoor je zulke verhalen niet...AntiDLC schreef:Ik heb mijn info over DLC verwijderd. Bij DLC schermt zich af van de buitenwereld en men kan héél slecht met kritiek om.Als de Belgische spoorsector een beetje mee wil groeien met de rest van Europa, zullen er toch echt mensen moeten komen die flexibel zijn. Want juist die stijfburgerlijke, altijd volhardende, mensen bij de NMBS hebben geen toekomst. Immers, de dynamiek van het goederenvervoer is ongekend groot de laatste jaren, en die zal alleen maar groter worden. Wil je contracten behouden door de kosten laag te houden, dan zul je zowel locs als personeel flexibel in moeten zetten: lange diensten voor zowel locs als personeel, om de productiviteit maar te verhogen als het aan mij zou liggen. Helaas hebben ze dat in Brussel (of waar de bazen ook mogen rondhangen) nog altijd niet door, bureaucratie ten top!AntiDLC schreef:]Ik kan jullie verzekeren dat al het voorgaande de werkwijze is binnen DLC. Ik zou zeggen voor diegene die twijfelen en willen overkomen naar DLC: "blijf waar je bent!" Dit zeg ik niet omdat tb zijn geen leuk beroep zou zijn, integendeel. Maar gewoon omdat je in de privé véél méér flexibiliteit zowel in werkuren als bevoegdheden voor de dag moet leggen en dit voor minder geld,
Pas vertelde een machinist (ofwel TB) van B-Cargo nog hoe geweldig het er in en rond Antwerpen aan toe gaat. Als je een trein moet rijden met 25.5, maar je wilt niet met die dingen op stap, en je wilt graag een koppeltje 77 (neuzen goed voor de Nederlandse regelgeving, en de eerstkomende dagen niet nodig enzo) meenemen, dan krijg je dat gewoon niet, al staan er 100 000 stil op dat moment! Waarom niet? Juist, omdat de flexibeliteit ontbreekt! Want als die 77'ers van hun plaats komen, terwijl ze volgens omloop stil moeten staan, tsja, dan gaat de hele omloop gelijk in de war, of stel dat er opeens 20 koppeltjes 77 uitvallen, tsja, dan heb je toch echt die locs nodig... Best triest allemaal, als je het goed beschouwd.
Snap je nu waarom je flexibeliteit nodig hebt als relatief kleine vervoerder?Pardon? Minder zekerheid? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of jij wel zoveel van DLC weet als dat je denkt te weten, want DLC beschikt over genoeg (lange termijn) contracten en geld om de eerstkomende 10 jaar zonder moeite door te komen. Ze hebben niet voor niets nieuwe locomotieven gekocht hè?AntiDLC schreef:minder zekerheid, minder sociale voorzieningen, enz...
En wat betreft die sociale voorzieningen: waar zijn je bewijzen? Ik heb geen zin om 80 pagina's door te gaan zitten lezen.Gewoon je werk, sure, maar je zit op deze manier wel DLC een vuile naam te bezorgen, vooral nu er een (toekomstige?) DLC'er onder ons is.AntiDLC schreef:Natuurlijk als je het beroep als TB als zuivere hobby ziet, kan je het overwegen. Maar dat is bij mij niet het geval, het is gewoon mijn werk en ik doe het graag.
Toen in Nederland de eerste concurrent kwam voor NS Cargo, keken ze er net zo tegenaan. Allemaal verbitterd omdat ze wisten dat die vervoerder zowieso vervoer van NS Cargo af zou gaan pakken. Vooral een hoop oude machinisten, die zowat het stoomtijdperk nog meegemaakt hadden, gingen opeens vrezen voor hun baan. Maar ja, dat is nou de dynamiek van het goederenvervoer: ben je te oud, dan knikker je er gewoon uit. Ik heb het idee dat jij bang bent voor je baan bij B Cargo, omdat jij, net zo goed als ik, weet dat met DLC eigenlijk het doodvonnis is getekend voor B Cargo. DLC is heel moedig begonnen, SNCF Fret volgde al gauw, op de voet gevolgd door Rail4Chem. Het Nederlandse ACTS (toendertijd één van de eerste concurrenten voor NS Cargo, we spreken dan over 1998) heeft toelating aangevraagd voor het rijden van treinen in België. Tsja, het gaat met B Cargo net zo als het nu met Railion Nederland gaat: bergafwaarts. Ze kunnen niet plannen, ze hebben geen moderne locomotieven die overal kunnen komen, ze hebben geen flexibele mensen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik één der hoge heren van B Cargo zou zijn, zou ik al die bestellingen die ik geplaatst heb, zo snel mogelijk annuleren. Ik zou een grote reorganisatie opzetten: alle oude mensen, met een goed sociaal plan, eruit, en een hoop jonge mensen op de trein krijgen. Ik zou locs gaan huren voortaan (net zo lang tot je weer redelijk zeker bent van vervoer), dan heb je ook geen ellende als je vervoer kwijt raakt. Ik zou zo snel mogelijk naar het buitenland gaan rijden, en in Duitsland of Nederland proberen nieuwe contracten binnen te halen, bijvoorbeeld via een dochteronderneming. En dan, als dat allemaal gedaan is, kun je gaan concurreren met de kleine vervoerders, en als je het goed doet, kun je zelfs winnen!Nou, kom op, en zet die negatieve zaken hier neer! En laat dan DLC is spreken!AntiDLC schreef:En mijn beste concurrent, die negatieve zaken over alles wat niet geregeld is binnen DLC kan ik je het volgende zeggen: dit is nog maar het begin...
Ik vind het trouwens moedig van Concurrent om bij DLC te beginnen. Want kijk, dát zijn nou de echte Masters in de spoorwereld hè!![]()
Negatieve zaken bij Dlc, ik heb het al een paar keer gezegd, je verdient er minder voor hetzelfde werk, dat vind ik iets negatiefs. Alle normale mensen vinden dat.En als Anti-dlc daar werkt, zal hij het wel beter weten. Jij bent liever flexibel (je hebt waarschijnlijk geen gezin?) en verdient liever minder, rare kwiet ben jij... .
Mensen zoals ik en anti-dlc willen niet zomaar kritiekloos meelopen in die economische argumentatie van veel managers en meelopers (zoals jij of ben je zelf manager?)
Een economische systeem is gemaakt voor de mensen EN NIET ANDERSOM, BEGRIJP DAT EENS vooraleer je meer vraagt van de mensen voor minder geld.
Graag een reactie, dank u
Ps: ik ben 27 jaar en heb nog een leven naast mijn werk, ik ben dus niet oud of zo want blijkbaar is oud een synoniem van niet flexibel zijn
Miljaarde
Sorry hoor, maar je bent een flauwe zeur Sander. Je wil niet zeggen waar je zelf werkt terwijl je het wel weet van alle anderen. Zwakjes .. Wees eens open over uw situatie (de mijne kun je hier nalezen ergens op het forum) Ben je een Hollander misschien? Ik denk niet dat je recht van spreken hebt. Je verwijt dat mensen (die daar zelfs werken) slecht spreken van Dlc, maar je doet het zelf met B-Cargo? niet echt consequent...Sander schreef:Tsja, gek hè? Zo'n bedrijf wil ook een positieve naam opbouwen, en dan zijn er weer van die personen die allerlei regelrechte onzin de wereld in trappen. Want zelfs van ex DLC machinisten hoor je zulke verhalen niet...AntiDLC schreef:Ik heb mijn info over DLC verwijderd. Bij DLC schermt zich af van de buitenwereld en men kan héél slecht met kritiek om.Als de Belgische spoorsector een beetje mee wil groeien met de rest van Europa, zullen er toch echt mensen moeten komen die flexibel zijn. Want juist die stijfburgerlijke, altijd volhardende, mensen bij de NMBS hebben geen toekomst. Immers, de dynamiek van het goederenvervoer is ongekend groot de laatste jaren, en die zal alleen maar groter worden. Wil je contracten behouden door de kosten laag te houden, dan zul je zowel locs als personeel flexibel in moeten zetten: lange diensten voor zowel locs als personeel, om de productiviteit maar te verhogen als het aan mij zou liggen. Helaas hebben ze dat in Brussel (of waar de bazen ook mogen rondhangen) nog altijd niet door, bureaucratie ten top!AntiDLC schreef:]Ik kan jullie verzekeren dat al het voorgaande de werkwijze is binnen DLC. Ik zou zeggen voor diegene die twijfelen en willen overkomen naar DLC: "blijf waar je bent!" Dit zeg ik niet omdat tb zijn geen leuk beroep zou zijn, integendeel. Maar gewoon omdat je in de privé véél méér flexibiliteit zowel in werkuren als bevoegdheden voor de dag moet leggen en dit voor minder geld,
Pas vertelde een machinist (ofwel TB) van B-Cargo nog hoe geweldig het er in en rond Antwerpen aan toe gaat. Als je een trein moet rijden met 25.5, maar je wilt niet met die dingen op stap, en je wilt graag een koppeltje 77 (neuzen goed voor de Nederlandse regelgeving, en de eerstkomende dagen niet nodig enzo) meenemen, dan krijg je dat gewoon niet, al staan er 100 000 stil op dat moment! Waarom niet? Juist, omdat de flexibeliteit ontbreekt! Want als die 77'ers van hun plaats komen, terwijl ze volgens omloop stil moeten staan, tsja, dan gaat de hele omloop gelijk in de war, of stel dat er opeens 20 koppeltjes 77 uitvallen, tsja, dan heb je toch echt die locs nodig... Best triest allemaal, als je het goed beschouwd.
Snap je nu waarom je flexibeliteit nodig hebt als relatief kleine vervoerder?Pardon? Minder zekerheid? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of jij wel zoveel van DLC weet als dat je denkt te weten, want DLC beschikt over genoeg (lange termijn) contracten en geld om de eerstkomende 10 jaar zonder moeite door te komen. Ze hebben niet voor niets nieuwe locomotieven gekocht hè?AntiDLC schreef:minder zekerheid, minder sociale voorzieningen, enz...
En wat betreft die sociale voorzieningen: waar zijn je bewijzen? Ik heb geen zin om 80 pagina's door te gaan zitten lezen.Gewoon je werk, sure, maar je zit op deze manier wel DLC een vuile naam te bezorgen, vooral nu er een (toekomstige?) DLC'er onder ons is.AntiDLC schreef:Natuurlijk als je het beroep als TB als zuivere hobby ziet, kan je het overwegen. Maar dat is bij mij niet het geval, het is gewoon mijn werk en ik doe het graag.
Toen in Nederland de eerste concurrent kwam voor NS Cargo, keken ze er net zo tegenaan. Allemaal verbitterd omdat ze wisten dat die vervoerder zowieso vervoer van NS Cargo af zou gaan pakken. Vooral een hoop oude machinisten, die zowat het stoomtijdperk nog meegemaakt hadden, gingen opeens vrezen voor hun baan. Maar ja, dat is nou de dynamiek van het goederenvervoer: ben je te oud, dan knikker je er gewoon uit. Ik heb het idee dat jij bang bent voor je baan bij B Cargo, omdat jij, net zo goed als ik, weet dat met DLC eigenlijk het doodvonnis is getekend voor B Cargo. DLC is heel moedig begonnen, SNCF Fret volgde al gauw, op de voet gevolgd door Rail4Chem. Het Nederlandse ACTS (toendertijd één van de eerste concurrenten voor NS Cargo, we spreken dan over 1998) heeft toelating aangevraagd voor het rijden van treinen in België. Tsja, het gaat met B Cargo net zo als het nu met Railion Nederland gaat: bergafwaarts. Ze kunnen niet plannen, ze hebben geen moderne locomotieven die overal kunnen komen, ze hebben geen flexibele mensen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik één der hoge heren van B Cargo zou zijn, zou ik al die bestellingen die ik geplaatst heb, zo snel mogelijk annuleren. Ik zou een grote reorganisatie opzetten: alle oude mensen, met een goed sociaal plan, eruit, en een hoop jonge mensen op de trein krijgen. Ik zou locs gaan huren voortaan (net zo lang tot je weer redelijk zeker bent van vervoer), dan heb je ook geen ellende als je vervoer kwijt raakt. Ik zou zo snel mogelijk naar het buitenland gaan rijden, en in Duitsland of Nederland proberen nieuwe contracten binnen te halen, bijvoorbeeld via een dochteronderneming. En dan, als dat allemaal gedaan is, kun je gaan concurreren met de kleine vervoerders, en als je het goed doet, kun je zelfs winnen!Nou, kom op, en zet die negatieve zaken hier neer! En laat dan DLC is spreken!AntiDLC schreef:En mijn beste concurrent, die negatieve zaken over alles wat niet geregeld is binnen DLC kan ik je het volgende zeggen: dit is nog maar het begin...
Ik vind het trouwens moedig van Concurrent om bij DLC te beginnen. Want kijk, dát zijn nou de echte Masters in de spoorwereld hè!![]()
Negatieve zaken bij Dlc, ik heb het al een paar keer gezegd, je verdient er minder voor hetzelfde werk, dat vind ik iets negatiefs. Alle normale mensen vinden dat.En als Anti-dlc daar werkt, zal hij het wel beter weten. Jij bent liever flexibel (je hebt waarschijnlijk geen gezin?) en verdient liever minder, rare kwiet ben jij... .
Mensen zoals ik en anti-dlc willen niet zomaar kritiekloos meelopen in die economische argumentatie van veel managers en meelopers (zoals jij of ben je zelf manager?)
Een economische systeem is gemaakt voor de mensen EN NIET ANDERSOM, BEGRIJP DAT EENS vooraleer je meer vraagt van de mensen voor minder geld.
Graag een reactie, dank u
Ps: ik ben 27 jaar en heb nog een leven naast mijn werk, ik ben dus niet oud of zo want blijkbaar is oud een synoniem van niet flexibel zijn
Miljaarde
Beste Sander,
Jij ben typisch een Nederlander: grote mond, weet alles beter, geeft graag kritiek over België,...
Ik dacht eerst dat je een manager was bij ACTS ofzo, aan je uitleg te zien.
Jij kent 10 mensen bij DLC. Ik was al bij de opstart bij DLC.
Ik rijd al vanaf het begin in Nederland en ik ken jou niet. Dus ik twijfel zeer sterk aan je uitleg. Je kent waarschijnlijk 10 mensen op kantoor bij DLC en die hebben het daar natuurlijk naar hun zin.
Je vergeet wel te zeggen dat één van de eerste Nederlandse privéspoorvervoerders "Shortlines" failliet gegaan is en dat ze bij ACTS (hobbysten die grotendeels afval vervoeren met afgedankt materieel van NS en NMBS) geluk hebben gehad dat Vanganzewinkel er nieuw leven in heeft geblazen. Ik wil maar zeggen dat die kleine vervoerders er snel komen maar ook even snel terug verdwijnen.
In het slechtste geval had je dan ook bij DLC gezeten en dan was héél deze discussie niet nodig geweest.
Ik heb respect voor de oprichters van DLC en ze zijn zeker dapper bezig en daar houd mijn respect op... Men wordt behandeld als een vod en ze zuigen de mensen uit als een citoen. Momenteel zitten ze aan de schil en die smaakt BITTER!
Jij ben typisch een Nederlander: grote mond, weet alles beter, geeft graag kritiek over België,...
Ik dacht eerst dat je een manager was bij ACTS ofzo, aan je uitleg te zien.
Jij kent 10 mensen bij DLC. Ik was al bij de opstart bij DLC.
Ik rijd al vanaf het begin in Nederland en ik ken jou niet. Dus ik twijfel zeer sterk aan je uitleg. Je kent waarschijnlijk 10 mensen op kantoor bij DLC en die hebben het daar natuurlijk naar hun zin.
Je vergeet wel te zeggen dat één van de eerste Nederlandse privéspoorvervoerders "Shortlines" failliet gegaan is en dat ze bij ACTS (hobbysten die grotendeels afval vervoeren met afgedankt materieel van NS en NMBS) geluk hebben gehad dat Vanganzewinkel er nieuw leven in heeft geblazen. Ik wil maar zeggen dat die kleine vervoerders er snel komen maar ook even snel terug verdwijnen.
In het slechtste geval had je dan ook bij DLC gezeten en dan was héél deze discussie niet nodig geweest.
Ik heb respect voor de oprichters van DLC en ze zijn zeker dapper bezig en daar houd mijn respect op... Men wordt behandeld als een vod en ze zuigen de mensen uit als een citoen. Momenteel zitten ze aan de schil en die smaakt BITTER!
Fijn, zwakjes, boeiend! Als jij zonodig, zonder verdere vraag, open kaart wilt spelen, moet je dat vooral doen, maar dan niet van anderen verlangen dat ze dat ook gaan doen.Miljaarde schreef:Sorry hoor, maar je bent een flauwe zeur Sander. Je wil niet zeggen waar je zelf werkt terwijl je het wel weet van alle anderen. Zwakjes ..
Oh, ongetwijfeld niet consequent en oneerlijk enzo, bij DLC zullen ook wel dingen fout zijn enzo, maar het kwam nu gewoon beter uit om het over B Cargo te hebben.Je verwijt dat mensen (die daar zelfs werken) slecht spreken van Dlc, maar je doet het zelf met B-Cargo? niet echt consequent...
Neem van mij aan dat je bij DLC meer toekomst hebt dan bij B Cargo (als ik bij B Cargo zou werken, zou ik nu al vrezen voor mijn baan).Negatieve zaken bij Dlc, ik heb het al een paar keer gezegd, je verdient er minder voor hetzelfde werk, dat vind ik iets negatiefs. Alle normale mensen vinden dat.En als Anti-dlc daar werkt, zal hij het wel beter weten. Jij bent liever flexibel (je hebt waarschijnlijk geen gezin?) en verdient liever minder, rare kwiet ben jij...
Meeloper? Ik heb zelf gewoon de pest (om het maar heel plat te zeggen) aan B Cargo en haar vooroorlogse ideeën (wie bestelt er nou twee-spanningslocs als half Europa met de vierspanningsvariant rondrijdt?), en ik vind het dan ook prachtig wat DLC flikt (net als R4C, SNCF Frettie en ACTS en ERSR binnenkort).Mensen zoals ik en anti-dlc willen niet zomaar kritiekloos meelopen in die economische argumentatie van veel managers en meelopers (zoals jij of ben je zelf manager?)
Ik mag aannemen dat DLC echt wel de lonen zal gaan verhogen, voor zover dat al nodig is: ik denk dat veel Belgen er weinig voor voelen om tig keer per week Antwerpen-Bentheim te rijden met veel te weinig slaap en een slecht hotel. Of in locs van 53 jaar oud rond te rijden... (hou daarbij in je achterhoofd dat DLC muisstille, krachtige en van airco voorziene locs krijgt).Een economische systeem is gemaakt voor de mensen EN NIET ANDERSOM, BEGRIJP DAT EENS vooraleer je meer vraagt van de mensen voor minder geld.
Niet per definitie, maar je merkt dat veel mensen van de oude garde gewoon niet flexibel kunnen zijn.ik ben dus niet oud of zo want blijkbaar is oud een synoniem van niet flexibel zijn
Ik moet Sander helemaal gelijk geven , de NMBS is gewoon een stug en star bedrijf. Net zoals de NS.
Ik ben zelf nog werkzaam bij de NS, en ik erger me gigantisch aan de mentaliteit die er binnen het spoorbedrijf heerst.
Lui, Laks, Stug, Stijf.
Hoe dat komt, ....
Het is een oud staatsbedrijf, en vroeger hoefde je bij een staatsbedrjf nooit hard te werken, en had je een baan voor het leven.
Ik durf mijn hand in het vuur te steken, dat het bij de NMBS net zo is.
Maar goed ik hoop binnenkort het Spoorbedrijf te gaan verlaten, en aan het werk te gaan bij Syntus.
Ik ben zelf nog werkzaam bij de NS, en ik erger me gigantisch aan de mentaliteit die er binnen het spoorbedrijf heerst.
Lui, Laks, Stug, Stijf.
Hoe dat komt, ....
Het is een oud staatsbedrijf, en vroeger hoefde je bij een staatsbedrjf nooit hard te werken, en had je een baan voor het leven.
Ik durf mijn hand in het vuur te steken, dat het bij de NMBS net zo is.
Maar goed ik hoop binnenkort het Spoorbedrijf te gaan verlaten, en aan het werk te gaan bij Syntus.
Goh, gaan we ons nou gediscrimineerd voelen? Want ik weet niet waar jij ziet staan dat ik graag kritiek heb op de Belgen (denk bijvoorbeeld aan het gratis OV), maar meer op B Cargo, net zoiets als Railion.AntiDLC schreef:Jij ben typisch een Nederlander: grote mond, weet alles beter, geeft graag kritiek over België,...
Ik dacht eerst dat je een manager was bij ACTS ofzo, aan je uitleg te zien.

Dus? Als je al vanaf het begin op Nederland rijdt, wil dat niet zeggen dat je iedere Nederlander zou moeten kennen, toch?Jij kent 10 mensen bij DLC. Ik was al bij de opstart bij DLC.
Ik rijd al vanaf het begin in Nederland en ik ken jou niet.
Drie op kantoor, de rest actief.Dus ik twijfel zeer sterk aan je uitleg. Je kent waarschijnlijk 10 mensen op kantoor bij DLC en die hebben het daar natuurlijk naar hun zin.
Ik geloof dat hele faillissement eigenlijk niet zo. Want R4C, dat had al plannen voor Nederland, had al langer interesse in SL... Vast geen toeval allemaal.Je vergeet wel te zeggen dat één van de eerste Nederlandse privéspoorvervoerders "Shortlines" failliet gegaan is
HOBBYISTEN zei u?en dat ze bij ACTS (hobbysten

Tip voor voordat je verder gaat: KLIK!.die grotendeels afval vervoeren met afgedankt materieel van NS en NMBS)
"Van horen zeggen" zeker? Want daar klopt dus geen ene kont van, ACTS had toen genoeg contracten om gewoon verder te kunnen gaan. Het is alleen met Van Gansewinkel wat sneller gegaan, tsja...geluk hebben gehad dat Vanganzewinkel er nieuw leven in heeft geblazen.
Wie is er ook alweer begonnen met het aanvallen van DLC?In het slechtste geval had je dan ook bij DLC gezeten en dan was héél deze discussie niet nodig geweest.
2 uur en een half? Een derde van uw dienst is gedaanConcurrent schreef:Discriminerend,DLC dit , DLC dat...
Samen uit , samen voor het rood ja!
Wij zo'n kleine twee en half uur , als het dat maar is!
Jonathan , speciaal voor jou om te laten zien dat we degelijk collega's zijn!Ze zijn zelfs solidair , nu nog een derde en we hadden kunnen kaarten
![]()
En van al het gezever hier,dat blijkbaar niet wil stoppen, krijg ik koppijn!Ik nirk toch ook niet op de NMBS (klein beetje af en toe,moet kunnen
)alee toch niet in zoverre staten als dit topic , want ik vond de discussie over claxon/rode lichten al belachelijk genoeg!Redeneer zoals Bert en Sander, laat eht z'n gangetje gaan
Ik denk niet dat hier één iemand zo goed gemachtigd is dat dlc kan dwingen te sluiten dus...
Deze week gaan er weer 7 cursisten op examen , ik ben eens benieuwd.Volgende week beginnen er dan ook weer 5 nieuwe cursisten

En met 2 kun je al kaarten, hoor
