IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

bw494674 schreef:
Belachelijke opmerking
Wel beleefd blijven hé.
eigenlijk wie gaat er nu als hij in de trein zit eerst overstappen op nen bus van de MIVB om in de buurt van de Congres te zijn....
Wie dat niet doet moet tevoet gaan hé... het is niet ver... zoals ik al schreef.
Eerst en vooral mijn excuses.

Dus volgens jouw theorie Brussel-Congres enkel open tijdens de piekuren.
Is de situatie buiten de spits in de Noord-Zuidverbinding zo ernstig geworden dat 1 bijkomende stop in Brussel-Congres per uur zo een ernstige problemen veroorzaakt zoals jij zegt??
De laatste keer dat ik in Brussel-Congres was buiten de piek stapte der wel veel volk af moet ik zeggen en dat in beide richtingen.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik denk als brussel congres in het weekend open zou gaan dat er dan veel vandalisme zal gebeuren omdat er dan bijna niemand zal opstappen en ik vind het een donker station
Afbeelding
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Tot vorige jaar wat het daar één en al nostalgie in de etalages "Dagje uit laat je rijden" . :D
Asterix

Bericht door Asterix »

Sneller sporen naar Lokeren en Sint-Niklaas

SINAAI - In het treinstation van Sinaai heerst tevredenheid over de nieuwe regeling die op 9 december van start gaat. 'Treingebruikers zullen nu sneller richting Sint-Niklaas en Lokeren sporen', zegt Fred Van Remoortel. Begin december maakt de treinregeling volgens Van Remoortel een grote sprong voorwaarts. 'Men zal heel de dag door tweemaal per uur over extra treinen beschikken', zegt Van Remoortel. 'De trein naar Brussel zal in Dendermonde vier minuten minder lang stilstaan dan nu het geval is. Tevens zijn er in Lokeren nu goede overstapmogelijkheden. De verbinding richting Gent en Antwerpen verbetert er dus gevoelig op.'

Volgens het Sint-Niklase stadsbestuur is de wachttijd voor auto's ingekort aan de spoorovergang Wijnveld. Maar het drukkere treinverkeer roept ook vragen op in Sinaai. 'Als het aantal treinen vermeerdert, zal dit mogelijk vaker autofiles tot gevolg hebben', vrezen sommigen. Feit is dat met de huidige problemen rond het Sinaaise station wordt rekening gehouden. Het stadsbestuur wil snel de putten in de parking naast het stationsgebouw vullen. Tot nog toe was het er een modderpoel bij de minste regenval. (sl)
ronny

Bericht door ronny »

Rob schreef:
Wover schreef:De nieuwe dienstregeling staat vanaf vandaag online.
Volgens een artikel in De Standaard over Haaltert verschenen op vrijdag 9 november zouden er eind deze maand of begin december nog een aantal wijzigingen worden doorgevoerd op sommige lijnen.
De eerste wijziging is al op komst. :o
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

dentheo schreef:
Miljaarde schreef:
Steven schreef:voor er concurrentie was werd er ook geregeld voor uur gereden met HKM, klaar en rijden maar, daar waar dit op heden nog heel weinig voorkomt.
Dit is ontegensprekelijk de waarheid, vroeger kon je gewoon bellen naar de blokpost om te zeggen dat je klaarstond. Nu MOGEN zij zonder toestemming van dispatchers (en wie nog allemaal?) GEEN vertrekseinen meer openzetten. 1 van de gevolgen van de splitsing van de nmbs in 3 stukken. Slechtere communicatie is nooit goed....

Vandaar dan ook dat ik veleer MEER met vertraging rijdt dan vroeger...
Geen gevolg van splitsing wel van traffic control.... maar ekskuses zijn voor alles goed
:roll: Met excuses heeft dit niks te maken. Argumenten van uw kant lees ik eigenlijk niet. Als je mij de pijnpunten kunt citeren in de huidige vertrekprocedure, mail ze dan door naar de bevoegde nmbs directie en dan ben ik trouwens ook geinteresseerd Als u het niet weet doe je nog wat je wilt, geloofwaardig is echter anders. De nmbs zoekt nog mensen, wees welkom.
dentheo

Bericht door dentheo »

Miljaarde schreef:
dentheo schreef:
Miljaarde schreef:
Dit is ontegensprekelijk de waarheid, vroeger kon je gewoon bellen naar de blokpost om te zeggen dat je klaarstond. Nu MOGEN zij zonder toestemming van dispatchers (en wie nog allemaal?) GEEN vertrekseinen meer openzetten. 1 van de gevolgen van de splitsing van de nmbs in 3 stukken. Slechtere communicatie is nooit goed....

Vandaar dan ook dat ik veleer MEER met vertraging rijdt dan vroeger...
Geen gevolg van splitsing wel van traffic control.... maar ekskuses zijn voor alles goed
:roll: Met excuses heeft dit niks te maken. Argumenten van uw kant lees ik eigenlijk niet. Als je mij de pijnpunten kunt citeren in de huidige vertrekprocedure, mail ze dan door naar de bevoegde nmbs directie en dan ben ik trouwens ook geinteresseerd Als u het niet weet doe je nog wat je wilt, geloofwaardig is echter anders. De nmbs zoekt nog mensen, wees welkom.
Meer mensen om slechte interne communicatie op te lossen ???? Dat moeten jullie zelf doen en niet de oorzaak bij anderen leggen...
Steven

Bericht door Steven »

dat is geen interne maar externe communicatie. aangezien traffic control van infrabel is.

aangezien voor uur vertrekken nu via een langere weg aangevraagd dient te worden dan vroeger is de kans kleiner dat het toegestaan zal worden voor een goederentrein. door de splitsing en de vrijmaking zijn de procedures om bepaalde dingen te doen niet altijd vereenvoudigd, in tegendeel in bepaalde gevallen. met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door Steven op 12 nov 2007, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

dentheo schreef:
Miljaarde schreef:
dentheo schreef: Geen gevolg van splitsing wel van traffic control.... maar ekskuses zijn voor alles goed
Meer mensen om slechte interne communicatie op te lossen ???? Dat moeten jullie zelf doen en niet de oorzaak bij anderen leggen...
Je kunt dus geen argumenten aanhalen, waarvan akte.
dentheo

Bericht door dentheo »

Miljaarde schreef:
dentheo schreef:
Miljaarde schreef: :roll: Met excuses heeft dit niks te maken. Argumenten van uw kant lees ik eigenlijk niet. Als je mij de pijnpunten kunt citeren in de huidige vertrekprocedure, mail ze dan door naar de bevoegde nmbs directie en dan ben ik trouwens ook geinteresseerd Als u het niet weet doe je nog wat je wilt, geloofwaardig is echter anders. De nmbs zoekt nog mensen, wees welkom.
Je kunt dus geen argumenten aanhalen, waarvan akte.
Jawel eenvoudig genoeg, als slot vrij is waarom het spoor dan nodeloos laten verroesten ?? Rijden...en goederen sneller bij uw klant brengen..

Ik begin te begrijpen waarom jullie communicatieproblemen hebben...
(akte= taal bij NMBS ?)
Steven

Bericht door Steven »

dentheo jij komt enkel met een nmbs probleem als argument aan terwijl het over commnunicatie nmbs <==> infrabel gaat. over die commnucatie haal je niets aan. wat wij willen duidelijk maken is dat sinds infrabel er is met traffic control dat juist de vrije rijpaden minder gebruikt worden omdat er minder moeite voor gedaan word om op die manier produkten sneller bij de klant te krijgen. vroeger gebeurde dit juist wel meer.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:dentheo jij komt enkel met een nmbs probleem als argument aan terwijl het over commnunicatie nmbs <==> infrabel gaat. over die commnucatie haal je niets aan. wat wij willen duidelijk maken is dat sinds infrabel er is met traffic control dat juist de vrije rijpaden minder gebruikt worden omdat er minder moeite voor gedaan word om op die manier produkten sneller bij de klant te krijgen. vroeger gebeurde dit juist wel meer.
Steven , dat lijkt mij al logischer.
Nu is het "externe" communicatie, bij de voriges schrijver was het interne NMBS communicatie, want ik "outsider" moest naar de NMBS directie schrijven....
Aangezien NMBS klant is bij Infrabel moeten jullie dus op de deur kloppen bij jullie paden-leverancier Infrabel in het voordeel van jullie klant...
Anders samenvragen met DLC en SNCFFret...
Steven

Bericht door Steven »

zowel miljaarde als ik hadden het beide over hetzelfde.
Asterix

Bericht door Asterix »

Trein Eeklo-Gent blijft scholen beroeren

EEKLO - De nieuwe dienstregeling van de treinen tussen Eeklo en Gent is allerminst een goede zaak voor de scholen. Dat blijkt uit reacties van enkele scholen op het artikel in onze woensdagkrant.

Vanaf 9 december zullen de treinen vanuit Eeklo niet meer om 5 minuten na het uur vertrekken, maar 19 minuten vóór het uur. 'Ook voor ons zijn de wijzigingen zowel 's morgens als 's avonds nadelig', zegt Sonia Den Tijn, directiesecretaris van PM-PTI Eeklo. 'De aansluiting Deinze, Wetteren en Oudenaarde is geen probleem, maar bijvoorbeeld Zottegem is problematisch. Leerlingen en personeel kunnen nooit tegen 8.25 uur aanwezig zijn op school.

Bovendien eindigen de lessen om 16.40 uur terwijl de trein in Eeklo vertrekt om 16.41 uur. Ook wij onderhandelen met de NMBS. Ze zijn echter formeel: 's avonds kunen ze niets meer veranderen. 's Morgens bestaat er nog een waterkans dat ze een trein inleggen die om 8 uur aankomt. Maar dan moeten ze personeel en materieel hebben. Bovendien zouden de bussen van De Lijn aansluiten op de treinregeling. Welke impact dit zal hebben weet ik niet. Ons personeel besliste een petitie op te starten.'

De NMBS wenste niet te reageren. De officiële persconferentie is er op 22 november. (osw)
HNB
Shrek

Bericht door Shrek »

bij ons op school is er ongeveer hezelfde probleem, De L-treinen in sint katelijne waver worden een kwartier verschoven. Gelukkig verschuift de school de lessen ook met een kwartier :P
Plaats reactie