Pagina 12 van 21

Geplaatst: 24 mei 2007, 13:49
door bobby
Steven schreef:afwachten want tussen amsterdam en rotterdam komt de lijn dus in dienst, aldus zou om die reden de traxxen gebruikt worden. want de t11 mag niet over dat stuk(geen etcs), want anders heeft ns wel een beetje te veel traxxen gehuurd denk ik zo :-)

dit staat los van de benelux, dit is een hollandse nationale HST dienst. te veel locs ik denk het niet: 2 locs per trein: een vooraan en een achteraan, die via ZDS beiden voor de traktie zorgen (ZDS zeitmultiplexe Doppeltraktionssteuerung, of een duitse voorloper van het MUX systeem)


den haag HS ligt niet op de HST lijn, en blijft voorlopig bediend door de benelux

Geplaatst: 24 mei 2007, 22:37
door Steven
euh waar is ergens terug te vinden dat men in NL ook met loc vooraan en achteraan gaat rijden? dit is bij mijn weten enkel voorzien op de pendel antwerpen noorderkempen

Geplaatst: 25 mei 2007, 07:56
door bobby
Steven schreef:euh waar is ergens terug te vinden dat men in NL ook met loc vooraan en achteraan gaat rijden? dit is bij mijn weten enkel voorzien op de pendel antwerpen noorderkempen
http://www.thetravelforum.com

Geplaatst: 25 mei 2007, 11:12
door Steven
euh bobby da is een heel forum en het is niet omdat iets op een forum staat dat het 100% juist is, net zoals hier.

Geplaatst: 25 mei 2007, 16:22
door Sander
Is wel degelijk de bedoeling om met loc voor en loc achter te gaan rijden, omdat loc omlopen in Amsterdam niet mogelijk is (te druk).

Geplaatst: 26 mei 2007, 20:57
door Trainspotterke
Ik vind het niet erg dat de Benelux over de klassieke lijn afgeschaft wordt, maar in de plaats zou ofwel de IC I Charleroi - Brussel - Antwerpen of IC N Brussel - Antwerpen rechtstreeks tot Roosendaal mogen doorrijden, vind ik.

Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P

Geplaatst: 26 mei 2007, 21:02
door Shrek
Trainspotterke schreef: Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
ja, maar een 27 kan volgens mij alleen 1500 volt leveren als er 3000 op de bovenleiding staat :P

Geplaatst: 26 mei 2007, 21:05
door Trainspotterke
Shrek schreef:
Trainspotterke schreef: Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
ja, maar een 27 kan volgens mij alleen 1500 volt leveren als er 3000 op de bovenleiding staat :P
:shock:

:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 27 mei 2007, 02:54
door Steven
Shrek schreef:
Trainspotterke schreef: Of kunnen de M6-rijtuigen niet werken onder 1500 volt? :P
ja, maar een 27 kan volgens mij alleen 1500 volt leveren als er 3000 op de bovenleiding staat :P
een 27 heeft half vermogen onder 1500 volt en is toegelaten tot roosendaal (voor hoelang nog)

Geplaatst: 27 mei 2007, 03:24
door Shrek
Steven schreef: een 27 heeft half vermogen onder 1500 volt en is toegelaten tot roosendaal (voor hoelang nog)
dan is de spanning die hij aan de rijtuigen levert toch ook maar de helft? of niet? :P

Geplaatst: 27 mei 2007, 03:38
door Steven
de voedingskabel zeker en vast, maar wat de omvormers van de rijtuigen daar mee doen hangt af van die rijtuigen he, er zijn er die daar perfect mee kunnen werken met die spanning. voor meer info zie rijtuigen zou ik zo zeggen (verschillend van type tot type)

Geplaatst: 27 mei 2007, 20:38
door Bert
Ik zou toch liever een benelux behouden, maar dan wel ene zonder al te grote vertragingen of afgeschafte treinen.

Als het dan toch niet anders kan zouden er een rechtstreekse treinverbinding moeten komen tot Roosendaal die aansluiting geeft op de treinen dieper in Nederland.

Geplaatst: 27 mei 2007, 21:03
door Shrek
Bert schreef:Ik zou toch liever een benelux behouden, maar dan wel ene zonder al te grote vertragingen of afgeschafte treinen.
ik denk dat zoiets eigelijk heel moeilijk is voor een trein die zo'n lange afstand moet afleggen zonder HSL :roll:

Geplaatst: 27 mei 2007, 21:12
door Bert
Shrek schreef:
Bert schreef:Ik zou toch liever een benelux behouden, maar dan wel ene zonder al te grote vertragingen of afgeschafte treinen.
ik denk dat zoiets eigelijk heel moeilijk is voor een trein die zo'n lange afstand moet afleggen zonder HSL :roll:
Oostende-Eupen kan men toch ook wel een lange verbinding noemen en hier lukt het wel om zonder al te grote vertragingen de trein tot zijn eindpunt te brengen!
Dat de reeks 11 tot op de draad versleten is weet ik ook, maar ik denk wel dat het nog rendabel zou zijn om locs te leasen of kopen om deze verbinding in stand te houden.
Ter info:
Reistijd Brussel Zuid -Amsterdam CS: 3.03 uur
Reistijd Oostende - Eupen: 3.00 uur

Geplaatst: 27 mei 2007, 22:23
door Shrek
de IC-A heeft ook regelmatig vertragingen hoor :wink: en daar kan een bestuurder op de L2 meestal wel enkele minuten vertraging goed maken :P