Pagina 12 van 21
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 02 dec 2022, 21:19
				door Lukas
				Hoi,
Gaat de IC 2600 ook tijdens het weekend met AM 96 gereden worden?
Lukas
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 09:44
				door bram2727
				Vandaag al op de 1508 4x am96 in de plaats van vroeger 5x m6 met 19 en ook de 1530 rijdt met am96
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 10:23
				door Davy
				Lukas schreef: ↑02 dec 2022, 21:19
Hoi,
Gaat de IC 2600 ook tijdens het weekend met AM 96 gereden worden?
Lukas
 
Dat is inderdaad het geval zie ik nu.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 12:21
				door 260689
				Zo ook is de Lille terug gekoppeld met de IC Antwerpen - Poperinge. De Koekenstad is terug een internationale verbinding rijker.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 13:55
				door TimJ36
				260689 schreef: ↑11 dec 2022, 12:21
Zo ook is de Lille terug gekoppeld met de IC Antwerpen - Poperinge. De Koekenstad is terug een internationale verbinding rijker.
 
Ik vond de splitsing juist beter. Zo was de kans kleiner dat er zich reizigers in het verkeerde treingedeelte bevonden en vertragingen op het Franse net hadden niet langer invloed op de stiptheid van de IC Poperinge - Kortrijk - Antwerpen. Bovendien had de splitsing het voordeel om met ander materieel te kunnen rijden dan AM96 op de verbinding Poperinge - Kortrijk - Antwerpen.
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 14:27
				door wva
				DMT's op de reeks 26xx Hasselt - Antwerpen via de luchthaven. Breaks op de 49xx
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 14:37
				door bram2727
				Vandaag ook meer m6 op de Antwerpen/Charleroi
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 16:30
				door 260689
				bram2727 schreef: ↑11 dec 2022, 14:37
Vandaag ook meer m6 op de Antwerpen/Charleroi
 
Dat werd meer den hoogtijd. Ze gaan het nog leren
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 11 dec 2022, 20:08
				door Terminus
				Stammetjes van 4 rijtuigen?
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 12 dec 2022, 05:23
				door Natje049
				Op de IC 2000-4500 rijden vanaf vandaag nu geen 27ers meer maar 19en op de dubbele muxen (4+5 M6). Al zou er in Antwerpen vandaag een vertrekken met een 27 en een 19 omdat er maar 1 HLE19 klaarstond. Er zijn mindere van deze "dubbele muxen" te vinden op de verbinding (nog 3) alsook de 2 rammen M4 zijn zou er nu nog maar 1 zijn die omkaderd is met twee HLE18.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 12 dec 2022, 09:43
				door Steve
				Volgens Haltelink is er alvast niet spectaculair veel veranderd op (Essen-)Antwerpen-Charleroi. De HLE 27 is vervangen door HLE 19 met de notoire uitzondering van onder meer de 2006 waar er inderdaad een combinatie 19 + 27 was (een première denk ik?!), maar verder grotendeels hetzelfde als vorige week. In het weekend ook grotendeels hetzelfde, al lijkt er minstens één slag MS08 inderdaad vervangen door M6 (opvallend genoeg nog met HLE 27 gisteren). Kijken hoe het evolueert en nota bene of er nog veel MS08 en MS75 opduikt op de ritjes overdag.
Een vraag die ik niet meteen beantwoord zag in dit topic: waar gaan de vervangen HLE 27 AA nu naartoe? Zeker met die automatische koppeling aan één kant zie ik niet meteen waar ze zomaar anders terecht kunnen.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 12 dec 2022, 09:58
				door Davy
				Veranderingen die ik al heb gezien in de reisinfo:
De L Leuven Sint-Niklaas wordt nu met MS75 gereden.
In Luik zijn er bijna geen Klassiekjes meer te zien, enkel nog paar ritten op de L naar Nsmen.
In de IC Luik Quievrain zie ik geen Breaks meer, enkel M7. 1 rit echter met 27+M4.
De snelle IC Antwerpen Hasselt is Break.
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 12 dec 2022, 09:58
				door Shrek
				Steve schreef: ↑12 dec 2022, 09:43
Een vraag die ik niet meteen beantwoord zag in dit topic: waar gaan de vervangen HLE 27 AA nu naartoe? Zeker met die automatische koppeling aan één kant zie ik niet meteen waar ze zomaar anders terecht kunnen.
 
Gokje: Ecore Aubange?
 
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 12 dec 2022, 11:35
				door Steve
				Dat zou zeker kunnen, maar tegelijkertijd zit je met nog heel wat HLE 21 die natuurlijk nog eruit moeten. De 27's zijn krachtiger, maar de 21's natuurlijk een paar jaar jonger en van het verschil in staat van onderhoud tussen beide heb ik niet meteen een idee. Is de automatische koppeling "makkelijk" weer te demonteren van die 27's?
			 
			
					
				Re: Dienstregeling december 2022
				Geplaatst: 12 dec 2022, 11:57
				door Shrek
				Steve schreef: ↑12 dec 2022, 11:35
Dat zou zeker kunnen, maar tegelijkertijd zit je met nog heel wat HLE 21 die natuurlijk nog eruit moeten. De 27's zijn krachtiger, maar de 21's natuurlijk een paar jaar jonger en van het verschil in staat van onderhoud tussen beide heb ik niet meteen een idee. Is de automatische koppeling "makkelijk" weer te demonteren van die 27's?
 
Ik zie geen werk meer voor die HLE27, gezien er ook een pak M4 buiten dienst gaan. Gaan investeren in de demontage van de koppeling is dan helemaal weggegooid geld. Het is ook niet noodzakelijk zo dat eerst de 21's verkocht moeten zijn vooraleer men aan de 27 kan beginnen. Deze speciale (dus meer werk) locs met een koppeling die wel eens storingen geeft lijken mij juist perfect om zo snel mogelijk te verkopen.