Pagina 12 van 124

Geplaatst: 03 mar 2007, 10:22
door Patrick
SIMPY.be schreef:Voor de IC Poperinge-Sint Niklaas is het 40 tussen Ieper en Komen!
Niet overdrijven hé, dat is enkel nabij Zillebeke (Hill 60 zoals we hier zeggen). Er waren daar werken gepland vorig jaar maar die zijn toen uitgesteld, zie dit topic. Voor mijn part mogen ze daar meteen een stopplaats van maken :wink:

Geplaatst: 03 mar 2007, 13:56
door Jonathan
Op vele ICT hebben de Breaks een het recht om over de 50 A 160 km/h ter rijden. Tussen Brugge en Gent of Gent en Brussel. Of ze brengen eens een bezoekje aan Oostende... en tussen Gent en Kortrijk mogen ze het ook doenen. Op de IC L tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid.

Geplaatst: 03 mar 2007, 14:06
door Steven
in het weekend doen de breaks ook een deel van de L treintjes gent brugge en daar doen ze dan ook 160

Geplaatst: 05 mar 2007, 10:20
door Mechanik
Jonathan schreef:Op vele ICT hebben de Breaks een het recht om over de 50 A 160 km/h ter rijden. Tussen Brugge en Gent of Gent en Brussel. Of ze brengen eens een bezoekje aan Oostende... en tussen Gent en Kortrijk mogen ze het ook doenen. Op de IC L tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid.
correctie:
op de 50A vanaf wambeek tot vertakking Welle 160 km/u dan is het tot km 42, .. 140 en vanaf dan tot bijna aan de inrit van Gent st Pieters terug 160

Geplaatst: 05 mar 2007, 13:38
door Steven
tussen gent en beernem ook 160 en voorbij bruge tot juist voor oostende ook :-)

Geplaatst: 05 mar 2007, 16:52
door Wover
Steven schreef:tussen gent en beernem ook 160 en voorbij bruge tot juist voor oostende ook :-)
Zijn die dienstregelingen nu eigenlijk ook al strakker gemaakt, want ik herinner mij dat ik vorig jaar in de zomer uit Oostende terugkwam, en dat we in Brugge 5 minuten hebben gewacht omdat we anders te vroeg vertrokken.

Geplaatst: 05 mar 2007, 18:04
door Steven
nee voorlopig blijven die zo, de werken zijn allebehalve gedaan te brugge dus zullen nodig zijn die extra minuten

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:03
door bobby
Steven schreef:de renovatie betreft vooral de kleurstelling, interieur, displays (dacht ik) eventueel gesloten wc's, tot op heden hebben ze de laatste 20 jaar geen stellen gemoderniseerd waarbij ze draaistellen aangepast hebben of nieuwe geplaatst zouden hebben, als je daar aan zou beginnen kan je ze beter afvoeren (en zover zijn we nog niet), wegens te hoge renovatiekost
ik dacht dat het half leeghalen van het midden rijtuig de renovatie was...

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:16
door Mechanik
dan heb je toch serieus misgedacht !

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:37
door bobby
Mechanik schreef:dan heb je toch serieus misgedacht !
men gaat er altijd vanuit dat het middenrijtuig comfortabeler is dan de andere rijtuigen.
Waarom haalt men dan uit deze midden rijtuigen de stoelen (om plaats te maken voor fietsen) en niet uit een van de twee andere?

Verder is het voorzien van zo veel fietsplaatsen echt wel overkill: hoe vaak kom je op het perron iemand tegen die een (normale) fiets bij zich heeft? (fiets meenemen is trouwens schandalig duur)

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:43
door Steven
toen ze een aantal breaks voorzien hebben van die extra fietsplaatsen hebben ze keuze moeten maken, ze hebben dat van het middenrijtuig genomen, zodoende was er het minste verlies aan zitplaatsen. Niet alle breaks zijn van deze plaatsen voorzien.

trouwens wa da comfort betreft, vele moeten er niet van hebben onlangs nog mensen gesproken die liever in het voorste of achterste rijtuig zitten, vooral mensen die last hebben met de rug vinden de rugleuning in het middenrijtuig iets te recht geplaatst. het is dus een kwestie van smaak en gevoel. er worden meer fietsen meegenomen dan je zou denken, de laatste tijd is het echter vooral een rage om gebruik te maken van plooifietsen, het zou zelfs nog wat meer mogen zijn vind ik persoonlijk, de mensen maken er te weinig gebruik van

Geplaatst: 08 mar 2007, 12:02
door bobby
Steven schreef:toen ze een aantal breaks voorzien hebben van die extra fietsplaatsen hebben ze keuze moeten maken, ze hebben dat van het middenrijtuig genomen, zodoende was er het minste verlies aan zitplaatsen. Niet alle breaks zijn van deze plaatsen voorzien.

trouwens wa da comfort betreft, vele moeten er niet van hebben onlangs nog mensen gesproken die liever in het voorste of achterste rijtuig zitten, vooral mensen die last hebben met de rug vinden de rugleuning in het middenrijtuig iets te recht geplaatst. het is dus een kwestie van smaak en gevoel. er worden meer fietsen meegenomen dan je zou denken, de laatste tijd is het echter vooral een rage om gebruik te maken van plooifietsen, het zou zelfs nog wat meer mogen zijn vind ik persoonlijk, de mensen maken er te weinig gebruik van
idd plooifietsen, maar geen gewone fietsen.

in principe dient er voor plooifietsen ook betaald dient te worden, tenzij de fiets in een hoes zit (in een hoes is een gewone fiets ook gratis) want in een hoes is het geen fiets maar bagage...

Geplaatst: 08 mar 2007, 12:20
door Kalimero
bobby schreef:in principe dient er voor plooifietsen ook betaald dient te worden, tenzij de fiets in een hoes zit (in een hoes is een gewone fiets ook gratis) want in een hoes is het geen fiets maar bagage...
Wat is dat nu voor zever. Een plooifiets past toch perfect in het bagagerek, of achter de zetels ?

Terzijde: ik heb niks tegen studenten, maar die hebben er ook een handje van weg om de trein te overspoelen met kanjers van valiezen en zakken, soms ten koste van zitplaatsen. Ook de doorstroming wordt vaak bemoeilijkt. Dat is ook de reden waarom ik probeer om Leuven te vermijden op vrijdag.

In het algemeen vind ik dat treinbegeleiders nog veel te toegeeflijk zijn tegenover reizigers die meer dan één zitplaats in beslag nemen, of het nu gaat om een fiets, zak, jas of handtasje. Ze zouden er systematisch een gewoonte moeten van maken om reizigers daarop te wijzen, en bij protest, extra kosten aanrekenen. Alvast bedankt voor de medewerking.

Geplaatst: 08 mar 2007, 12:29
door Steven
bobby schreef:
idd plooifietsen, maar geen gewone fietsen.
meer gewone fietsen dan jij denkt, in het brusselse, leuven, namur en genste zie ik geregeld mensen klaar staan met een gewone fiets als ik het station kom binnengereden, als passagier heb je daar automatisch minder oog voor, maar als bestuurder heb je een iets ander en vooral beter overzicht, bij breaks en pakwagen vooraan ga ik zelf al de deur open doen om zodoende mijn collega treinbegeleider te helpen bij zijn taak om de fiets in de trein te krijgen, zeker als het vrouwen zijn die wat kleiner of tenger gebouwd zijn die last hebben om die fiets zo hoog te tillen om in de pakwagen te krijgen.

Geplaatst: 08 mar 2007, 21:02
door Jonathan
Steven schreef:toen ze een aantal breaks voorzien hebben van die extra fietsplaatsen hebben ze keuze moeten maken, ze hebben dat van het middenrijtuig genomen, zodoende was er het minste verlies aan zitplaatsen. Niet alle breaks zijn van deze plaatsen voorzien.

trouwens wa da comfort betreft, vele moeten er niet van hebben onlangs nog mensen gesproken die liever in het voorste of achterste rijtuig zitten, vooral mensen die last hebben met de rug vinden de rugleuning in het middenrijtuig iets te recht geplaatst. het is dus een kwestie van smaak en gevoel. er worden meer fietsen meegenomen dan je zou denken, de laatste tijd is het echter vooral een rage om gebruik te maken van plooifietsen, het zou zelfs nog wat meer mogen zijn vind ik persoonlijk, de mensen maken er te weinig gebruik van
En in veel zetels voel je de vering aan uw achterste.