Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 11 apr 2025, 21:44
Hier is hij dan, de nieuwe Mat'64!
https://www.youtube.com/watch?v=75fToPc5J_o
https://www.youtube.com/watch?v=75fToPc5J_o
Niemand met verstand van zaken snapt de aanpak van de Nederlands als het over ETCS gaat. Maar ze zijn ook gewoon doof voor raadgevingen uit het buitenland en gaan maar koppig door met hun werkwijze...Steven schreef: ↑04 okt 2024, 15:34Ze willen het daar anders aanpakken dan bij ons, ze willen een lijn compleet ombouwen naar ETCS2 met stopmerkborden. De omschakeling zoals hier door eerst de seinen te laten staan zien ze niet zitten voor het hele net. Ook al hebben ze ETCS2 tussen Utrecht en Amsterdam waar wel nog met klassieke seinen staan om een voorbeeld te geven. Prorail kiest dus voor een andere werkwijze dan Infrabel. Waarom men het zo wil aanpakken snap ik evenmin.desirootje schreef: ↑04 okt 2024, 12:29 https://www.treinreiziger.nl/zeeuws-spo ... ttere-pil/
4 maand geen treinen tussen Goes en Vlissingen omdat het een testbaanvlak moet worden voor ETCS. Hebben wij dat ook zo gedaan, was er bij ons een spoorlijn gesloten voor zo lang om het uit te testen? Dit moet toch beter kunnen dan dit? Ik ben ook geen fan van de gekozen locatie, Zeeland is al een zwart gat op vlak van openbaar vervoer en nu sluit je de helft van de enige spoorlijn?
Zelfs dan kan je het zo organiseren dat je alles uitgebreid test maar zonder grote impact op het verkeer. Ze hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn, helaas...
Vanaf dinsdag draait hij officieel weer meeTKR schreef: ↑11 apr 2025, 21:44 Hier is hij dan, de nieuwe Mat'64!
https://www.youtube.com/watch?v=75fToPc5J_o
DB sluit heel wat lijnen in en rond Keulen voor de installatie van ETCS van 2 tot 19 mei, inclusief de lijn tussen Horrem en Aken (ICE Brussel rijdt rond via Düsseldorf), Linkerheinstrecke (Köln - Bonn Hbf - Koblenz), en uitval van een deel van de treinen op de Rechterrheinstrecke (tussen Keulen en Troisdorf). Er is een vloot van 100 bussen verzameld voor de vervangdiensten.Shrek schreef: ↑13 apr 2025, 00:09Niemand met verstand van zaken snapt de aanpak van de Nederlands als het over ETCS gaat. Maar ze zijn ook gewoon doof voor raadgevingen uit het buitenland en gaan maar koppig door met hun werkwijze...Steven schreef: ↑04 okt 2024, 15:34Ze willen het daar anders aanpakken dan bij ons, ze willen een lijn compleet ombouwen naar ETCS2 met stopmerkborden. De omschakeling zoals hier door eerst de seinen te laten staan zien ze niet zitten voor het hele net. Ook al hebben ze ETCS2 tussen Utrecht en Amsterdam waar wel nog met klassieke seinen staan om een voorbeeld te geven. Prorail kiest dus voor een andere werkwijze dan Infrabel. Waarom men het zo wil aanpakken snap ik evenmin.desirootje schreef: ↑04 okt 2024, 12:29 https://www.treinreiziger.nl/zeeuws-spo ... ttere-pil/
4 maand geen treinen tussen Goes en Vlissingen omdat het een testbaanvlak moet worden voor ETCS. Hebben wij dat ook zo gedaan, was er bij ons een spoorlijn gesloten voor zo lang om het uit te testen? Dit moet toch beter kunnen dan dit? Ik ben ook geen fan van de gekozen locatie, Zeeland is al een zwart gat op vlak van openbaar vervoer en nu sluit je de helft van de enige spoorlijn?
Oja, moest Infrabel verantwoordelijk zijn voor het spoor in Zeeland en moeten ombouwen van klassieke seinen met TBL1+ naar ETCS2 zonder seinen zou het spoor een week buiten dienst moeten, als het geen pilootlijn was zou ik zelfs op een verlengd weekend durven mikken.
Installatie van ETCS is een beetje bij de haren getrokken, ze vernieuwen de seininrichting en dat is een noodzakelijk stap om later ETCS te kunnen installeren. Die eigenlijke installatie zal nog minstens 3 jaar op zich laten wachten.rdv schreef: ↑04 mei 2025, 13:10DB sluit heel wat lijnen in en rond Keulen voor de installatie van ETCS van 2 tot 19 mei, inclusief de lijn tussen Horrem en Aken (ICE Brussel rijdt rond via Düsseldorf), Linkerheinstrecke (Köln - Bonn Hbf - Koblenz), en uitval van een deel van de treinen op de Rechterrheinstrecke (tussen Keulen en Troisdorf). Er is een vloot van 100 bussen verzameld voor de vervangdiensten.Shrek schreef: ↑13 apr 2025, 00:09Niemand met verstand van zaken snapt de aanpak van de Nederlands als het over ETCS gaat. Maar ze zijn ook gewoon doof voor raadgevingen uit het buitenland en gaan maar koppig door met hun werkwijze...Steven schreef: ↑04 okt 2024, 15:34
Ze willen het daar anders aanpakken dan bij ons, ze willen een lijn compleet ombouwen naar ETCS2 met stopmerkborden. De omschakeling zoals hier door eerst de seinen te laten staan zien ze niet zitten voor het hele net. Ook al hebben ze ETCS2 tussen Utrecht en Amsterdam waar wel nog met klassieke seinen staan om een voorbeeld te geven. Prorail kiest dus voor een andere werkwijze dan Infrabel. Waarom men het zo wil aanpakken snap ik evenmin.
Oja, moest Infrabel verantwoordelijk zijn voor het spoor in Zeeland en moeten ombouwen van klassieke seinen met TBL1+ naar ETCS2 zonder seinen zou het spoor een week buiten dienst moeten, als het geen pilootlijn was zou ik zelfs op een verlengd weekend durven mikken.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat dit in het rijtje thuishoort van zonnepanelen in fietspaden en dergelijke.TKR schreef: ↑06 mei 2025, 18:48 Men is in Zwitserland van plan om zonnepanelen tussen de rails te leggen, of dat een slim idee is wil ik nog wel eens zien.
https://www.swissinfo.ch/eng/climate-so ... s/89227914
Zeker van dat ijzerhoudende spoorwegstof is nog een pak hardnekkiger dan gewoon stof. Ik heb er mijn twijfels bij.