Pagina 103 van 124
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 11 jan 2016, 23:27
				door spurt2244
				Marcad schreef:6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond? 
Hallo
Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)
Gr
M
 
Begint op te schieten  

 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 14 jan 2016, 11:59
				door 6601
				spurt2244 schreef:Marcad schreef:6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond? 
Hallo
Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)
Gr
M
 
Begint op te schieten  

 
Bedankt! Ondertussen ben ik van de NMBS te weten gekomen dat er 67 gemoderniseerde breaks rondrijden (via twitter).
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 24 jan 2016, 12:44
				door trainlovertje
				Eergisteren in Hasselt gezien dat 365 ook gemoderniseerd is. Helaas geen datum, maar die blonk nog zodanig fel dat dat niet langer dan een paar weken kan zijn.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 27 jan 2016, 10:32
				door yannickvw
				440 is volgens mij ook spliksplinternieuw...
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 02 feb 2016, 16:23
				door Marcad
				yannickvw schreef:440 is volgens mij ook spliksplinternieuw...
440 - MOD 18-01-16
gr
M
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 10 feb 2016, 19:42
				door Dieselfreak
				Ik zag vorige week in Leuven de 391, op enkele stellen na de eerste die gemoderniseerd werd en vandaag al ruim vijf jaar in het wit rijdt. Hij zag er al terug behoorlijk afgeleefd uit, de verf bladderde er aan alle kanten af.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 10 feb 2016, 23:24
				door rvdborgt
				Is er al zicht op wanneer de renovatie een keer klaar zal zijn? Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Groetjes,
Rian
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 11 feb 2016, 13:39
				door Eimai
				Ze zijn nu in de helft en ze doen er ongeveer 20 per jaar, dus reken maar uit...
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 11 feb 2016, 20:01
				door Dieselfreak
				rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden. Maar toch, het lijkt me niet zo heel onwaarschijnlijk dat, tegen dat de laatste stellen in het wit worden geschilderd, de eerste gemoderniseerde van de sporen zullen verdwijnen.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 11 feb 2016, 20:06
				door Davy
				Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 11 feb 2016, 20:09
				door rvdborgt
				Dieselfreak schreef:rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden.
 
En wanneer ging dat buiten dienst? Niettemin blijft het veel te lang.
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 12 feb 2016, 00:40
				door Lorre
				Davy schreef:Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...
De nieuwe breaks rijden niet naar Maastricht. Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 14 feb 2016, 10:56
				door The_Knitter
				Misschien rijden ze niet meer op Maastricht, maar ik heb daar zeker wel modernen gezien.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 14 feb 2016, 18:40
				door profke
				Lorre schreef:...Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.
Hoe langer hoe meer denk ik dat "de omvormers" geen componenten van een trein zijn, maar bestuurders van een spoorwegbedrijf....
als je kijkt (noord, oost en zuid) naar het aantal "problemen" die optreden bij kleine en kleinere aanpassingen aan rollend materieel...
antennetje hier
omvormertje daar
kleurtje ginder
...
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 27 feb 2016, 10:46
				door Teach2
				349 is ook klaar: 09-02-16