Pagina 102 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 aug 2014, 15:53
door Dieselfreak
Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen :wink:
& Welke stellen hebben die nog?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 aug 2014, 17:04
door Joris
Volgens Op De Baan zouden de eerst volgende Klassieken die aan de kant gaan komen uit de reeks AM78 en AM79. Waarom in hemelsnaam die? Dat zijn toch de jongste, en (op de CityRails na) de laatst gemoderniseerde?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 aug 2014, 19:06
door Shrek
Joris schreef:Volgens Op De Baan zouden de eerst volgende Klassieken die aan de kant gaan komen uit de reeks AM78 en AM79. Waarom in hemelsnaam die? Dat zijn toch de jongste, en (op de CityRails na) de laatst gemoderniseerde?
Inderdaad, ze zouden veel beter de AM75 slopen !

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 aug 2014, 22:19
door Dieselfreak
Het is nu eenmaal zo dat apparaten naarmate het bouwjaar recenter is, steeds minder lang meegaan.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2014, 22:32
door nahoj
Neen, heeft te maken met het vermijden van verdere herzieningen aan dit materieel. De MR78/79 komen daar nu voor in aanmerking.

766 staat al in Stockem. Er volgen er nog een beperkt aantal dit jaar.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2014, 23:03
door Shrek
nahoj schreef:Neen, heeft te maken met het vermijden van verdere herzieningen aan dit materieel. De MR78/79 komen daar nu voor in aanmerking.
En is het niet goedkoper die treintjes een kleine revisie te geven dan de MS75 te renoveren? Ze moeten beiden toch maar meegaan tot de M7 er is :roll:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 aug 2014, 22:59
door Dieselfreak
Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2014, 21:13
door Rétro
Dieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Jammer genoeg wss reeds gesmolten ;)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2014, 22:22
door Shrek
Rétro schreef:
Dieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Jammer genoeg wss reeds gesmolten ;)
Is dat zo jammer? Een trein heeft veel meer recycleerbare onderdelen dan pakweg een auto, daardoor is een trein ook na zijn actieve loopbaan duurzamer dan de andere vervoermiddelen :smile:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 aug 2014, 18:42
door Klassiekje
Dieselfreak schreef:
Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen :wink:
& Welke stellen hebben die nog?
De precieze nummers kan ik je niet geven.
Een paar van de Cityrails onder andere.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 aug 2014, 23:04
door Dieselfreak
Rétro schreef:
Dieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Jammer genoeg wss reeds gesmolten ;)
En de niet-smeltbare dingen zoals de banken? Wat is daarmee gebeurd?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 aug 2014, 23:13
door Rétro
Shrek schreef:
Rétro schreef:
Dieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Jammer genoeg wss reeds gesmolten ;)
Is dat zo jammer? Een trein heeft veel meer recycleerbare onderdelen dan pakweg een auto, daardoor is een trein ook na zijn actieve loopbaan duurzamer dan de andere vervoermiddelen :smile:
En dat bedoel ik dan natuurlijk als liefhebber van het oudere materieel.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 sep 2014, 21:47
door Trein30
Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 02 okt 2014, 13:02
door Dieselfreak
De treinplanner van de NMBS-website gebruikt nog steeds een rood klassiekje als symbool voor een L-trein. Benieuwd wanneer ze dat eens gaan veranderen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 okt 2014, 12:33
door msts.be
Trein30 schreef:Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...
Deze klassiekjes hebben een tussenstop gemaakt in de oude vorming in Stockem, voor ze definitief aan het eind van de rit bij Recylux aankomen:
http://wallorail.be/index.php/materiel/ ... e-continue

Volgens mij hadden ze deze beter naar Italië verkocht waar ze de nog oudere AM54 die vol graffiti hangen konden vervangen.