Pagina 11 van 26

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 15:13
door kika
Is toch gewoon ari (ik vermoed in één of andere DOS-emulatie)?

Jorgo: de jammerlijke realiteit van veel vandalisme, smokkel en zeer gebrekkig onderhoud.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 17:25
door deadlock
MIVB-reiziger schreef:Tiens, wat is dat programma waar je die oude dienstregeling uit haalt? Iets dat je zelf ontwikkeld hebt (en zo ja: waar heb je de gegevens gehaald?) Interesseert me heel sterk! :)
Lijkt me gewoon het programma met de dienstregeling zoals dat in 1991 nog op floppen verkocht werd.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 17:53
door Retard
De reisplanner komt van de site van Nico Split:

Weinig mensen weten dit, maar het CVI heeft bij wijze van proef ook een reisplanner voor de NMBS gemaakt (1991-1992). Hans Bastiani stuurde deze versie in augustus 2005 aan mij op. Toen hij deze reisplanner via via in zijn bezit kreeg, nam hij contact op met het CVI of men daar nog andere buitenlandse reisplanners had. Het CVI reageerde onmiddellijk met "Die kunt u niet hebben", "Hoe komt u daaraan", enz. Inmiddels is de actualiteit veranderd in curiositeit. Daarom is het nu mogelijk om ook dit DOS-programma via deze site aan te bieden:

http://www.nicospilt.com/index_boeken1.htm

Dan moet je op 'België en Luxenburg' klikken en dan op 'Reisplanner NMBS 1991-1992'. Dan moet je nog naar onder. Dan naar onder scrollen. Let wel op, om het te openen moet ik wel mijn oude computer van augustus 2003 met Windows XP gebruiken. Mijn nieuwe van juli 2011 kan dit niet openen.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 18:19
door treinfan93
Vanaf December zullen de meeste IC treinen Gent -Genk (op papier) terug met een HLE 27 gereden worden .

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 18:30
door Stijn91
treinfan93 schreef:Vanaf December zullen de meeste IC treinen Gent -Genk (op papier) terug met een HLE 27 gereden worden .
En wat is de reden?

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 19:40
door treinfan93
Stijn91 schreef:
treinfan93 schreef:Vanaf December zullen de meeste IC treinen Gent -Genk (op papier) terug met een HLE 27 gereden worden .
En wat is de reden?
Geen idee ...Vermoedelijk omdat er anders te veel 27's werkloos aan de kant zouden staan zeker ...

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 19:49
door Steve
Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 30 okt 2012, 22:56
door deadlock
Retard schreef:De reisplanner komt van de site van Nico Split:

Weinig mensen weten dit, maar het CVI heeft bij wijze van proef ook een reisplanner voor de NMBS gemaakt (1991-1992). Hans Bastiani stuurde deze versie in augustus 2005 aan mij op. Toen hij deze reisplanner via via in zijn bezit kreeg, nam hij contact op met het CVI of men daar nog andere buitenlandse reisplanners had. Het CVI reageerde onmiddellijk met "Die kunt u niet hebben", "Hoe komt u daaraan", enz. Inmiddels is de actualiteit veranderd in curiositeit. Daarom is het nu mogelijk om ook dit DOS-programma via deze site aan te bieden:

http://www.nicospilt.com/index_boeken1.htm

Dan moet je op 'België en Luxenburg' klikken en dan op 'Reisplanner NMBS 1991-1992'. Dan moet je nog naar onder. Dan naar onder scrollen. Let wel op, om het te openen moet ik wel mijn oude computer van augustus 2003 met Windows XP gebruiken. Mijn nieuwe van juli 2011 kan dit niet openen.
Dat is eenvoudig op te lossen met de gratis DOS emulator DOSbox.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 02 nov 2012, 07:42
door loic1811
MIVB-reiziger schreef:Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 02 nov 2012, 08:54
door 260689
hle2127 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten
Lijkt mij serieuze boelshitt dat je nu verkoopt. HLE18 zijn van de NMBS dus die mogen er aan werken. Bron: TOP Kortrijk

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 02 nov 2012, 09:44
door dentheo
Volens mij is het onderhoud gepland op kilometer basis en/of tijdbasis...dus ook al staan ze stil...

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 02 nov 2012, 10:41
door Steven
260689 schreef:
hle2127 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Toch wel vreemd dat er tegenwoordig een heel pak 18'en een P-treintje per dag heen en weer sleept, terwijl de oudere en (verhoudingsgewijs) minder betrouwbare 27 weer van 's morgens tot 's avonds ingezet zou worden...
In de werkplaatsen zitten ze bijna zonder werk .want aan een HLE 18 zouden ze niet aan mogen werken.dus gaan ze nu weer onze HLE 27 kilometers laten vreten
Lijkt mij serieuze boelshitt dat je nu verkoopt. HLE18 zijn van de NMBS dus die mogen er aan werken. Bron: TOP Kortrijk
Een TOP is geen werkplaats he, daar moet je onderscheid in maken. Op dit moment valt een HLE18 nog niet echt te onderhouden of het moet reinigen van de kast en stuurpost zijn. Al de rest is nog onderhevig aan garantie en valt dus onder Siemens.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 02 nov 2012, 10:56
door 260689
TOP staat wel in contact met de tractiewerkplaatsen als Oostende, Merelbeke en Kinkempois. 1824 is deze week van TOP Kortrijk overgebracht naar TW oostende voor oliepeil en compressor. Collega's van Oostende hebben daar al opleiding van gehad om eraan te werken. Zo is mij dat gezegd geweest in den TOP Kortrijk

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 03 nov 2012, 16:09
door BVG1988
Ik zie dat er vaak wordt gesproken over de IR i van en naar De Panne. Dat deze naar Antwerpen-C gaat rijden kan ik geloven, maar ik vraag mij dan of dit dan ook geldt voor de weekends, want dan rijdt deze momenteel via Aalst naar Brussel-Noord. Dat hij dan naar Antwerpen-C zou verder rijden lijkt mij dan iets minder geloofwaardig. Bij de aanpassing in juni is de weekendregeling niet gewijzigd, dus dan denk ik dat deze nu ook niet zal veranderen.
Ik denk alvast wel dat ze in de regio (oa in Aalst) wel zullen blij zijn met een rechstreekse verbinding naar Antwerpen in de weekends.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: 03 nov 2012, 16:37
door Stijn91
BVG1988 schreef:Ik zie dat er vaak wordt gesproken over de IR i van en naar De Panne. Dat deze naar Antwerpen-C gaat rijden kan ik geloven, maar ik vraag mij dan of dit dan ook geldt voor de weekends, want dan rijdt deze momenteel via Aalst naar Brussel-Noord. Dat hij dan naar Antwerpen-C zou verder rijden lijkt mij dan iets minder geloofwaardig. Bij de aanpassing in juni is de weekendregeling niet gewijzigd, dus dan denk ik dat deze nu ook niet zal veranderen.
Ik denk alvast wel dat ze in de regio (oa in Aalst) wel zullen blij zijn met een rechstreekse verbinding naar Antwerpen in de weekends.
Het weekend blijft gewoon Brussel-Noord - De Panne.