Pagina 2 van 8
Geplaatst: 23 jul 2006, 22:14
door Steven
Tijdens de heenreis moeten we overstappen.
Bij de overstap te Bern even een foto maken natuurlijk

Deze stellen verzekeren de S bahn rond Bern, ze hebben een 3+2 zetelopstelling met individuele zetels.
Geplaatst: 24 jul 2006, 00:56
door Steven
voor de belgen onder ons dit is de EC 90 Vauban op weg naar Brussel
hier gesleept door twee locs van het type Re 4/4 II
Geplaatst: 24 jul 2006, 11:25
door Tommyken
En ook wat niet dagelijks voorkomt voor een HKV een dubbele 460

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:27
door Tommyken
En nog een leuke bonte cargo met een groene 4/4 en een Cargo 6/6
Geplaatst: 24 jul 2006, 11:51
door Steven
voila een foto boven op de bietschtalviadukt
Geplaatst: 24 jul 2006, 12:11
door NSNMBS
De foto van Steven van de S-bahn rond Bern. Dat zijn zeker NiNa stellen?
Geplaatst: 24 jul 2006, 12:22
door Steven
NSNMBS schreef:De foto van Steven van de S-bahn rond Bern. Dat zijn zeker NiNa stellen?
kijk is goed links op de neus en lees eens wat er staat

Geplaatst: 24 jul 2006, 12:33
door Steven
en als ze is wat power nodig hebben zetten ze er voldoende achter elkaar, ook al is het een losse rit zoals op deze foto. van dit soort toestanden hebben we er wel meer gezien (van uit hotel zicht tussen de bomen door op spoorlijn) vier op kop, 2 op kop en twee aan staart.
Geplaatst: 24 jul 2006, 12:34
door Steven
Wat tot op heden in belgie nog niet kan. De loc in het midden en voor en achteraan een stuurrijtuig

Geplaatst: 24 jul 2006, 15:02
door SteC
Waarom willen ze dat eigenlijk doen?
Is dat gewoon omdat er een beperkt aantal rijtuigen de hellingen op geduwd mogen worden dat ze zo de last in 2 delen?
Geplaatst: 24 jul 2006, 15:11
door SIMPY.be
In Luxemburg zijn door ook eens testen voor gedaan:

Geplaatst: 24 jul 2006, 15:12
door Steven
SteC schreef:Waarom willen ze dat eigenlijk doen?
Is dat gewoon omdat er een beperkt aantal rijtuigen de hellingen op geduwd mogen worden dat ze zo de last in 2 delen?
neen geeeft gewone vlotte mogelijkheden in veranderen van samenstelling zonder de loc te moeten verzetten
Geplaatst: 24 jul 2006, 17:06
door SteC
Als ik het dus goed snap moet dat met een 13 ook perfect mogelijk zijn. OF het toegelaten is is een andere zaak. Ik heb in elk geval nog geweten dat ze aan de benelux rijtuigen in opzending toegevoegd hebben achter de lok (die dus aan het duwen was).
Geplaatst: 24 jul 2006, 17:15
door Steven
SteC schreef:Als ik het dus goed snap moet dat met een 13 ook perfect mogelijk zijn. OF het toegelaten is is een andere zaak. Ik heb in elk geval nog geweten dat ze aan de benelux rijtuigen in opzending toegevoegd hebben achter de lok (die dus aan het duwen was).
met een 13 is het idd mogelijk, er was echter 1 probleem, de deuren werden gelost aan de verkeerde kant voor die rijtuigen die zich aan de andere kant van loc bevinden, bij een benelux worden idd rijtuigen mee in opzending gegeven, maar zijn niet toegankelijk voor passagiers
Geplaatst: 24 jul 2006, 17:18
door Steven
een iets kleinere loc

na een rangering in het station van Domosdossola (Italie)