Pagina 2 van 2
Re: compensatie bij vertraging.
Geplaatst: 18 nov 2011, 09:07
door kika
rvdborgt schreef:Verder zit er een Communicatie van de Europese Commissie aan te komen, die als ik het goed heb ook het begrip "ovremacht" wat preciezer zal uitleggen en in welke gevallen overmacht überhaupt ingeroepen kan worden.
Groetjes,
Rian
Communicatie klinkt net zo wollig als overmacht. Is dat puur adviserend, of een richtlijn die lidstaten in wetgeving moete gieten of....?
Re: compensatie bij vertraging.
Geplaatst: 19 nov 2011, 02:37
door rvdborgt
kika schreef:rvdborgt schreef:Verder zit er een Communicatie van de Europese Commissie aan te komen, die als ik het goed heb ook het begrip "ovremacht" wat preciezer zal uitleggen en in welke gevallen overmacht überhaupt ingeroepen kan worden.
Communicatie klinkt net zo wollig als overmacht. Is dat puur adviserend, of een richtlijn die lidstaten in wetgeving moete gieten of....?
Ik heb me vergist - in het Nederlands noemt de Commissie het een Mededeling. Daar kan van alles in staan, maar in dit geval gaat het vermoedelijk om een juridisch getoetste uitleg van bestaande EU-wetgeving. En die neem je maar beter serieus.
Groetjes,
Rian
Re: compensatie bij vertraging.
Geplaatst: 30 okt 2012, 11:35
door Paul
Onlangs vroeg ik compensatie aan voor een occasionele vertraging van meer dan 60 minuten, ik reisde met een biljet enkele reis van 4,70 euro. Ik kreeg een waardebon toegestuurd van 2,50 euro. Dat klopte natuurlijk niet, dus stuurde ik opnieuw een brief naar de klantendienst om te vragen waarom ze niet het volledige bedrag vergoeden zoals het in de voorwaarden staat. Vandaag kreeg ik als antwoord:
"Wij hebben uw schrijven van 06.10.2012 goed ontvangen. U ontvangt een waardebon van € 2,50 (RITA dossiernummer 211401).
Een medewerker heeft een foutieve berekening gemaakt waardoor u recht heeft op een waardebon van € 4,70 in de plaats van de waardebon die u is toegestuurd geweest. Onze excuses voor de ondervonden hinder."
Hoe moet ik dat antwoord nu interpreteren? Er zat geen nieuwe waardebon bij de brief. Ga ik later nog een nieuwe waardebon krijgen? Weet iemand wat "RITA dossiernummer 211401" betekent? Moet ik met dat nummer misschien naar het loket gaan? Er staat niet meer uitleg in de brief. Erg klantvriendelijk vind ik dat allemaal toch niet...
Paul
Re: compensatie bij vertraging.
Geplaatst: 30 okt 2012, 12:40
door kika
4€45 cash vragen natuurlijk, het missende bedrag + postzegels.
Re: compensatie bij vertraging.
Geplaatst: 10 nov 2012, 20:59
door kuba.g
Volgens mij heb je geen recht om communicatiekosten terug te vorderen bij een compensatieverzoek.
Re: compensatie bij vertraging.
Geplaatst: 11 nov 2012, 10:34
door korkilla
klopt. postzegels worden niet terugbetaald.
je kan gratis naar de klantendienst sturen door af te geven aan het loket. De mensen aan het loket kunnen je niet helpen, maar sturen het gratis via binnenpost. Je hebt het recht op een bewijsje van afgifte.
Ik zou die bon terugsturen en 4,70 cash eisen. Daar heb je recht op. Geef je rekeningnummer door en vermeld duidelijk dat je geen bonnen wil.