Pagina 2 van 3
Geplaatst: 31 aug 2006, 20:37
door Trainspotterke
Aja, ik dacht dat het voor het slepen van reizigerstreinen was!

Geplaatst: 31 aug 2006, 21:14
door 5307
Tim schreef:Als ze er 2 aan mekaar koppelen zal dat toch wel gaan?
Een 77 is vergelijkbaar van vermogen met een 62 en op L2 gaat het aan ongeveer 80 km/u.
dan nog liever een 62 zien rijden dan een "weeral" 77/78
Geplaatst: 31 aug 2006, 21:50
door Mark7758
Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
Geplaatst: 31 aug 2006, 22:02
door Steven
Mark7758 schreef:Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
uiteindelijk dient dat enkel maar om te kunnen evacueren he
Geplaatst: 31 aug 2006, 22:17
door Mark7758
Klopt. Maar meestal moet dan ook met baanvaksnelheid. Scheelt weer in de dienstregeling.
Je zou er een dubbele Euro 4000 voor kunnen gebruiken.
4000PK en een top van 160km/h zou het iets sneller gaan.

Geplaatst: 31 aug 2006, 23:33
door Steven
Mark7758 schreef:Klopt. Maar meestal moet dan ook met baanvaksnelheid. Scheelt weer in de dienstregeling.
Je zou er een dubbele Euro 4000 voor kunnen gebruiken.
4000PK en een top van 160km/h zou het iets sneller gaan.

tja voor de L2 gebruiken ze ook maar een 62 hoor
Geplaatst: 05 okt 2006, 10:59
door Shrek
is het eigelijk de bedoeling op (korte) termijn TBL2 en TVM 430 te vervangen of te ondersteunen met ERMTS 2 (eventueel 3)?
Geplaatst: 05 okt 2006, 14:10
door Steven
in belgie komen de klassieke lijnen in princiepe allen onder ETCS level 1 te liggen en de HSL's onder ETCS level 2, zo is het voorzien
Geplaatst: 05 okt 2006, 20:33
door Trainspotterke
Steven schreef:in belgie komen de klassieke lijnen in princiepe allen onder ETCS level 1 te liggen en de HSL's onder ETCS level 2, zo is het voorzien
Op L4 alletwee!
Als allereerste machinist die een reizigerstrein op L4 heeft mogen rijden is je dat hoogstwaarschijnlijk toch wel opgevallen aan begin van L4!

Geplaatst: 19 feb 2007, 13:15
door pietmol
Tim schreef:Er zijn geruchten dat men voor L4 enkele 77'ers zou aanpassen maar da's nog niet officieel vermoed ik.
en waarom geen blauwe 55-ers? dan kan men de passagiers ineens okk verwarming geven.
Geplaatst: 19 feb 2007, 13:22
door Steven
omdat ge op L4 eens die volledig actief is enkel MS zal hebben, hsa stellen besteld in italie

en aangezien die allen zullen voorzien zijn van een automatische kopeling heeft het weinig zin specifiek die blauwe 55-ers er voor te nemen
Geplaatst: 19 feb 2007, 19:29
door Shrek
momenteel rijden er alleen van die 55ers met tvm op voor zover ik weet. Zouden die bakskes dan ects gekregen hebben?

Geplaatst: 19 feb 2007, 19:45
door Bert
Shrek schreef:momenteel rijden er alleen van die 55ers met tvm op voor zover ik weet. Zouden die bakskes dan ects gekregen hebben?

De 6264 is heeft al een tijdje ects en wordt ingezet op lijn 4
Deze foto dateert van 17 augustus 2006 bij één van de vele testritten die dag.

Geplaatst: 19 feb 2007, 21:45
door Mich
Mark7758 schreef:De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
TVM430 is de opvolger van de TVM300. Bij TVM300 was de snelheid beperkt tot 300 km/h en deze had grote snelheidsstappen. Bij TVM430 zijn de stapjes tussen de aangegeven snelheden kleiner en is de snelheid ook niet meer begrenst tot 300 km/h.
In de regelgeving SNCF staat dat mooi uitgelegd.
Geplaatst: 19 feb 2007, 21:54
door Mark7758
Ik ken het systeem. Maar ik zou de cursus boeken ATB-NG moeten bekijken. En ik heb een een andere cursus boek het vergelijk staan van de systemen en daar stond ook iets van topsnelheid.
Dacht iets van 420 km/h.
Maar ik heb helaas geen Franse regelgeving. (NS/DB/B/L zijn in mijn bezit maar mocht je de SNCF versie hebben hou ik mij aanbevolen.)